Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Hur i helvete kan någon som sliter som ett djur för en chef, 40+ timmar i veckan, kalla sig själv för en man? Ni löneslavar som springer i ekorrhjulet, bugar för chefen och slickar arslet på systemet, vad är det för maskulint i det? Ni är ju bara kuggar i maskineriet, som byts ut när ni går sönder. Ingen respekt, ingen frihet
Manosfären snackar om att ta kontroll, vara alfa, bygga sitt eget imperium. Men hur fan kan man göra det när man är fastkedjad under en chef måndag till fredag kl. 8 till 17? En riktig man är väl någon som styr sitt eget öde. Inte någon. som ber om lov för att ta en piss-paus eller semester?
Kolla på historien. Krigare, erövrare, forskare, hantverkare, jord- och skogsbrukare, etc. Inte fan satt de i ett kontorslandskap och fyllde i Excel-ark för att "säkra pensionen".
Ni som löneslavar där ute: hur rättfärdigar ni det? Wagecucks. Patetiskt. Äckligt. Hur kan ni se er själva i spegeln och tänka "jag är en man" när ni låter nåon annan äga er tid? Är ni rädda för att klippa navelsträngen och bli fria på riktigt? Eller är ni okej med att vara systemets bitch?
Är det bara kontorsjobb du tänker på?
Krigare, erövrare, forskare, hantverkare, jord- och skogsbrukare är ju som regel lika mycket löneslavar som du kallar det.
Att försörja sin familj och ha ett jobb man trivs med gör inte att jag känner mig som en slav. Kanske lånet kan få en att känna det, men inte jobbet.