2025-05-31, 09:07
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Kanske för att du beter det som en ung och oerfaren person...
När man blir gammal och erfaren så börjar man tycka att löneslava är manligt?
Citera
2025-05-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
När man blir gammal och erfaren så börjar man tycka att löneslava är manligt?
Tja man har ju i alla fall inga problem med att sköta ett jobb och försörja sej!
Citera
2025-05-31, 23:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Tja man har ju i alla fall inga problem med att sköta ett jobb och försörja sej!
Då har man underkastat sig. Man är så dresserad att man inte längre gör något motstånd. Man har blivit domesticerad av samhället till att vara en lydig slav.
Citera
2025-05-31, 23:27
Medlem
Citat:
Då har man underkastat sig. Man är så dresserad att man inte längre gör något motstånd. Man har blivit domesticerad av samhället till att vara en lydig slav.
Om du inte vill leva på bidrag så måste du jobba på något sätt, med chef eller i eget företag.
Citera
2025-06-01, 06:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Om du inte vill leva på bidrag så måste du jobba på något sätt, med chef eller i eget företag.
Jag har inte hävdat något annat.
Citera
2025-06-02, 00:13
Medlem
Citat:
Jag har inte hävdat något annat.
Så vad är skillnaden mot att vara egen eller anställd? Den ända jag vet är att om du är egen så jobbar du ca 80-timmars vecka.
Citera
2025-06-03, 21:57
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Så vad är skillnaden mot att vara egen eller anställd? Den ända jag vet är att om du är egen så jobbar du ca 80-timmars vecka.
Det är vad staten lär ut för att få rädda medborgare som inte vågar starta eget. Det ligger i den stora statens natur att vilja ha stora företag. Det blir då enklare att styra sina undersåtar.

Och även om lögnen skulle vara sann, så säger jag: "I would rather die on my feet than live on my knees".
Citera
2025-06-03, 23:08
Medlem
Citat:
Det är vad staten lär ut för att få rädda medborgare som inte vågar starta eget. Det ligger i den stora statens natur att vilja ha stora företag. Det blir då enklare att styra sina undersåtar.

Och även om lögnen skulle vara sann, så säger jag: "I would rather die on my feet than live on my knees".
Då vet du inte mycket...
Jag har flera vänner som startat eget, där jobbas det ta mej fan 80 timmar i veckan och semester är ett par dagar i bästa fall!
Citera
2025-06-03, 23:40
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Då vet du inte mycket...
Jag har flera vänner som startat eget, där jobbas det ta mej fan 80 timmar i veckan och semester är ett par dagar i bästa fall!
Du är så långt bort från att förstå att det inte är lönt att försöka. Du är en vekling, en beta-hanne, som föredrar ett lagom-svenssonliv där staten tar hand om dig, du kan ha en chef som säger åt dig vad du ska göra, och så får du lite fritid till att titta på TV-serier och äta chips. En lojal slav till systemet.

Du är hyperfokuserad på antalet timmar jobb och antal dagar semester. Snacka om att ha helt andra värderingar. Med dina värderingar är det klart att du inte ska skapa något alls, allra minst ett företag. Du ska vara en konsument.
Citera
2025-06-04, 00:16
Medlem
Citat:
Du är så långt bort från att förstå att det inte är lönt att försöka. Du är en vekling, en beta-hanne, som föredrar ett lagom-svenssonliv där staten tar hand om dig, du kan ha en chef som säger åt dig vad du ska göra, och så får du lite fritid till att titta på TV-serier och äta chips. En lojal slav till systemet.

Du är hyperfokuserad på antalet timmar jobb och antal dagar semester. Snacka om att ha helt andra värderingar. Med dina värderingar är det klart att du inte ska skapa något alls, allra minst ett företag. Du ska vara en konsument.
Jag tjänar över 60 000kr och får stå ut med en chef. Men jag har 6 veckor semester och kan jobba hemma när jag vill så jag står ut... Mina vänner med egen firma tjänar inte mycket mer men har knappt någon fritid...
Så lycka till med bidragen du lever på! För verkligheten har du inte en aning om visar du gång på gång i tråden!
Citera
2025-06-08, 15:31
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Slutade vara skatteslav juni 2020 (40+ ålder), så blir 5årsjubileum snart i relativ frihet. Från att gå från högavlönad slav, som ägnade 60% av min arbetstid åt att finansiera den svenskhatande staten, till att nära på nolltaxera.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2025-06-08 kl. 15:35.
Citera
2025-06-08, 23:23
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Jag tjänar över 60 000kr och får stå ut med en chef. Men jag har 6 veckor semester och kan jobba hemma när jag vill så jag står ut... Mina vänner med egen firma tjänar inte mycket mer men har knappt någon fritid...
Så lycka till med bidragen du lever på! För verkligheten har du inte en aning om visar du gång på gång i tråden!
Som sagt, du kommer aldrig förstå. Du är för hjärntvättad in i Svensson-normen. Du lever för bekvämlighet och fritid. På din dödsbädd så kommer du tänka tillbaka och vara stolt över ledigheten du haft, medan dina vänner kommer tänka tillbaka och vara stolta över deras principer, slit och vad de kämpat för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in