2025-05-26, 20:39
Medlem
rudi1985s avatar
Och varför vågar dom inte röra stripklubbarna? Kan det vara vissa politiker som besöker dessa månne? 🤣
Citera
2025-05-26, 20:44
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vi pratar fortfarande om en liten marginaliserad grupp av sexköpare som berörs av den nya lagen.

Att kunna köpa sex på distans är knappast något som kan betecknas som en mänsklig rättighet.

Jag har inte sagt något om mänskliga rättigheter. Det är ingen mänsklig rättighet att köpa glass heller men det förbjuder man inte.
Citera
2025-05-26, 20:50
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Onlyfans kan hjälpa till här och ha kontroll på vilka användare från Sverige som besöker plattformen och vad de köper för "tjänster"

Varför är den nya lagen mot sexköp på distans så viktig för dig förresten? Du besöker ju inte Onlyfans ☺️
Ok men på camsiter köper man tokens tror jag. Så om personen bara pratar med modellen och skickar tokens som donation är det ju inget sexköp 🙂. Och hur ska det bevisas ett sexköp begåtts? Ska alla chattar filmas då eller?
Citera
2025-05-26, 20:53
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Onlyfans kan hjälpa till här och ha kontroll på vilka användare från Sverige som besöker plattformen och vad de köper för "tjänster"

Varför är den nya lagen mot sexköp på distans så viktig för dig förresten? Du besöker ju inte Onlyfans ☺️
Och du tror en onlyfans plattform i usa bryr sej? Och du tror en tjej i usa bryr sej? 😅🤣🤣
Citera
2025-05-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rudi1985
”varför är den nya lagen mot sexköpslagen på distans så viktig för dej förresten” nu har du upprepat den frasen typ 10 ggr? Har du käkat karbonpapper?.

det är typiskt svenskt beteende att ifrågasätta varför man är emot någonting. Har du inte rent mjöl i påsen?

Detta har varit extremt vanligt i narkotika-debatterna. Folk som har varit emot förbud mot narkotika har hela tiden blivit ifrågasatta varför de skulle vara emot det i första taget?

Det är primärt pga att svensken som folkgrupp helt enkelt inte förstår vad personlig frihet är för något, helt seriöst. Frihet att göra som man vill, speciellt om man ej skadar någon annan. De förstår inte ens vad konceptet innebär och att folk kan ha olika sätt att se på livet och ha olika värderingar. Detta är främmande koncept.

Samma sak när det gäller alkoholförsäljning. Folk som vill att man ska kunna sälja starköl i butiker har fått svaret att: "varför ska någon vara tvungen att subventionera ditt missbruk?" Personangrepp är det normala.

Här kommer något verkligt kontroversiellt: Därför ser jag heller inte några större skillnader mellan svensk kultur och islamistisk kultur. Båda är kollektivistiska kulturer där man ska göra som man blir tillsagd, hålla käften, ej sticka ut och ej våga ifrågasätta.
Citera
2025-05-26, 21:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty1979
Jag tycker det är bra, festade med ett gäng från scandal-beauties och har nog aldrig mött trasigare människor, trasig barndom, psykiska besvär och såklart missbruks-problematik och allt man kan tänka sig.
Såhär en massa år senare så har flera av dem dött av konsekvenserna ovan.

Dessvärre bryr sig inte många torskar om detta, i deras värld handlar allt om deras egen njutning och vad spelar det då för roll om säljarna på OF och andra plattformar är trasiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty1979
Jag försöker intala mig själv att det hade varit enklare för dem att få ordning på livet om det inte var så ”enkelt” att exploatera sig själv, jag tycker det är bra att samhället tar ett moraliskt ansvar, även om sannolikheten är stor att dessa personer hittar andra metoder för pengar.

Vi ska nog se den nya lagen mot sexköp på distans som ett välbehövligt komplement i syfte att minska prostitutionen.
Citera
2025-05-26, 21:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ok men på camsiter köper man tokens tror jag. Så om personen bara pratar med modellen och skickar tokens som donation är det ju inget sexköp 🙂. Och hur ska det bevisas ett sexköp begåtts? Ska alla chattar filmas då eller?

Donationer är bara ett annat namn för betalning för sexköp och övriga sexuella tjänster på distans. Ungefär som att de prostituerade kallas "kreatörer" och innehållsskapare.

En spade är fortfarande en spade ☺️

Du verkar förövrigt väldigt insatt i Onlyfans för att inte ens ha känt till plattformen tidigare, din trovärdighet befinner sig just nu nere i avloppssystemet 😂
Citera
2025-05-26, 22:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och du tror en onlyfans plattform i usa bryr sej? Och du tror en tjej i usa bryr sej? 😅🤣🤣

Nu handlar den kommande lagen mot sexköp på distans om svenska användare och sexköpare, du behöver dock inte vara orolig eftersom du inte besöker Onlyfans eller köper sexuella tjänster där ☺️
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-05-26 kl. 22:11. Anledning: Tillägg
Citera
2025-05-26, 22:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Och varför vågar dom inte röra stripklubbarna? Kan det vara vissa politiker som besöker dessa månne? 🤣

Har du sett någon politiker där? Är strippklubbar en värld du brukar röra dig i? 🤔

Den nya lagen avser sexköp på distans, blanda inte äpplen och päron.
Citera
2025-05-26, 22:19
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
det var två sossar dock ej strandhäll men innan vi lägger skulden på sossarna som presenterat förslaget så hade det brett medhåll i riksdagen även bland era älskade SD

Ja samtliga riksdagspartier svek här. Som väljare ges man inget alternativ utom väldigt små partier utanför Riksdagen. Lite drag av diktatur.
Citera
2025-05-26, 22:23
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasaw15
Man undrar om hatet mot den heterosexuelle mannen har nått sin kulmen ännu? Eller kommer de att hitta på ännu fler hinder?

Det kommer mer. L föreslår att kvinnohat terrorklassas. Vi är ett ideologiskt förblindat land.
Citera
2025-05-26, 22:24
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Blir det tillåtet att köpa sex via vpn? Eller är det med förbjudet? Och hur är det om man åker till danmark och tar in på vandrarhem? Blir det lagligt då att köpa sex och runka i danmark?

Känns som gamla centerpartisten ocv förbudsivraren karin söder vrider sig i graven av lycka nu

https://youtu.be/fbqz32m2PCc?si=-VdbQrWafTKSMvlX

Om du fysiskt befinner dig i Danmark så borde det vara lagligt, men samtidigt vet jag inte hur de tänker bedöma om det visar sig att betalningen utgår från ett Svenskt bankkonto. Troligen använder de bankerna för att depersonifiera kättare och oliktänkande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in