Flashback bygger pepparkakshus!
2025-11-02, 15:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extra-Allt
På vilket sätt har du gett mig svar på tal?

"En ny opinionsundersökning som genomförts av Novus, på uppdrag av Sveriges Kvinnoorganisationer, visar att 91 procent av svenska kvinnor tycker att det ska vara olagligt att köpa sex medan endast 63 procent av männen tycker samma sak"

https://via.tt.se/pressmeddelande/33...236601&lang=sv

Som du märker vill en majoritet av Sveriges befolkning att det ska vara olagligt att köpa sex. Du däremot befinner dig i minoritet med dina åsikter.

Citat:
Det var ju inte ens DIG som jag kommenterade

Debatten är fri, jag kommenterar när jag vill.

Citat:
Som sagt, om ÄVEN DU är så intresserad i ämnet så är det bara att besöka en sida så får du mer kännedom om det som du visar så stort intresse för

Men varför måste jag besöka en sexköpssida? Vad menar du att jag ska hitta där? Det bästa vore att helt blockera sexköpssajter.
Citera
2025-11-02, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
"En ny opinionsundersökning som genomförts av Novus, på uppdrag av Sveriges Kvinnoorganisationer, visar att 91 procent av svenska kvinnor tycker att det ska vara olagligt att köpa sex medan endast 63 procent av männen tycker samma sak"
Som du märker vill en majoritet av Sveriges befolkning att det ska vara olagligt att köpa sex. Du däremot befinner dig i minoritet med dina åsikter.
Du har fortfarande inte visa något från Novus själva som bekräftar att det där stämmer.
Du har enbart visat vad feministforumet påstår ...
Bevisbördan ligger på dig.
Citat:
Då ska du ju inte försöka att få det att framstå som att det var dig som mitt svar var riktat till.
Eller var det dig som jag svarade?
Citat:
Men varför måste jag besöka en sexköpssida? Vad menar du att jag ska hitta där? Det bästa vore att helt blockera sexköpssajter.
Och som vanligt så byter du riktning när du inte klarar av att diskutera sakfrågan.
Nu hade du ju ett intresse för hur det gick till, så därav mitt förslag på att du skulle besöka sidan.
Är du så pass gammal och glömsk att du redan har glömt vad det var som du skrev?
Jag ska påminna dig.
Citat:
Låter spännande det där!
Du hävdar att det finns många sätt, berätta lite mer tack så får vi se om du vet vad du pratar om ...
Citat:
Du har inte haft många rätt i dina diskussioner.
Nu visar du ett intresse för hur det går till på en sida som säljer sexuella tjänster, du vill nog innerst inne inte att detta förbud ska gälla.
Du tar upp att alla som säljer sexuella handlingar tjänar pengar åt de som driver plattformarna/hallickarna. Att alla som har en chef tjänar pengar åt just sin chef gick inte in i din skalle.
Du påstår att hemmet är den otryggaste platsen för en kvinna, men endast för de som säljer sexuella handlingar. Alla andra kvinnor som vistas i hemmet är det inga problem för enligt dig ...
Du vägrar att svara på frågor då du vet att du inte kan vinna diskussionen då du inte är insatt i det som du försöker att diskutera.
Du påstår att man bryter mot lagen genom att köpa tokens, för viket man kan köpa förinspelat innehåll för. Men du klarar inte av att specificera vad exakt det är som man bryter mot i den nya sexköpslagen.
Du har ju fortfarande inte svarat på frågan på vilket sätt du menar att man bryter mot lagen genom att köpa en camshow där man inte påverkar innehållet?:
Du hämtar "Fakta" från organisationer som påstår att Novus har gjort undersökning,
men hos Novus så finns inte dessa undersökningar ...
Du påstår att många har blivit dömda för sexköp men du har ingen fakta att hänvisa till ...
Du påstår att det är olagligt att köpa en Camshow, trots att det inte är det ...
Du hänvisar till att det är många som har blivit hjälpta av kast, 0,38% är inte många ...
Du hänvisar till siffror som gällde den gamla sexköpslagen (som inte ens stämmer eftersom novus inte har gjort den undersökningen), och vill få dessa att framstå som att de gäller för den nya sexköpslagen ...
Du påstår att rollspel där man inte utför en sexuell tjänst är olagligt, vilket det inte är.
Enligt ditt resonemang så borde inte du ha tillgång till internet, så hur kan du ens skriva här ...
För du kan ju köpa sexuella tjänster via nätet, vilket är väldigt vanligt.
Och då kan ju ju din tjänsteleverantör bli misstänkt för koppleri.
Så se nu till att din tjänsteleverantör klipper "kabeln" för du vill väl inte att din tjänsteleverantör ska kunna bli misstänkt/anklagad.
Citera
2025-11-02, 15:33
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Skatteverket betraktar inkomster från både fysiskt och digitalt sexarbete som skattepliktig näringsverksamhet (eller ibland inkomst av tjänst). Det innebär att man ska deklarera och betala skatt på inkomsten — precis som för vilken annan självständig verksamhet som helst.

Sexköpslagen (1999:408) kriminaliserar köparen av sexuella tjänster, men inte den som säljer.

Det innebär att staten samtidigt tar emot skatt från en verksamhet vars kunder riskerar straff för att delta i den.

i praktiken hamnar lagstiftningen i konflikt med sig själv.

Vi är dessutom självgående kvinnor som jobbar och blir trakasserade !

Så länge du arbetar självständigt, utan tvång, koppleri eller hallickverksamhet, och redovisar inkomsten till Skatteverket, så är din inkomst vit och laglig. Alltså inte svarta pengar!
Är prostitution pensionsgrundande?
Citera
2025-11-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Är prostitution pensionsgrundande?

Ja, det är det.
Citera
2025-11-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, de prostituerade och kunderna har säkert en komplicerad ”relation” som du så bra tar upp här.
Du verkar väldigt kunnig och insatt i ämnet.
Bra att du finns i tråden.
Du hyllar alltså ett troll som trollar?
Antar att du också är ett troll då?

Det är så skönt att flera börjar att inse vilken verkningslös lag som infördes.
Kunderna har börjat att hitta tillbaka till CAM-sidorna, för det har ju gräsklipparmannen verifierat med en länk som trollet postade.
Om man nu verkligen vill hjälpa de utsatta så finns det bättre sätt att göra det på.

Du som var så nyfiken, har du besköt en sida och "tippat" för att de ska förnedrar dig verbalt än?
Du ville ju så gärna veta hur det går till ...
Citera
2025-11-02, 19:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Pelle kan fortfarande tippa som vanligt utan önskemål, men det vill du inte svara på utan du ger ett helt annat sken av lagen än vad det innebär. Du sprider desinformation.

Du borde ändå informera lilla Pelle att åker han fast för sexköp så kan det innebära en prick i belastningsregistret och den hänger kvar i minst 5 år. Du kan faktiskt hjälpa till här och sprida vettig och saklig information. Du vill väl inte att Pelle får problem?

Citat:
Pella behöver inte köpa med önskemål utan köper färdiga koncept lika villigt

Och det nöjer sig "Pella" med? 😁

Citat:
Det är vanligt att killar köper, även om dom aldrig skulle erkänna det i formulär

Det är ännu mer vanligt att killar inte köper.
Citera
2025-11-02, 19:33
Medlem
Citat:
Du borde ändå informera lilla Pelle att åker han fast för sexköp så kan det innebära en prick i belastningsregistret och den hänger kvar i minst 5 år. Du kan faktiskt hjälpa till här och sprida vettig och saklig information. Du vill väl inte att Pelle får problem?

Och det nöjer sig "Pella" med? 😁

Det är ännu mer vanligt att killar inte köper.

Om personen köper redan färdigt CAM-material eller tittar på en live-sändning som inte riktas till honom,
och inte kommunicerar, inte styr, inte beställer,

då finns ingen direkt sexuell förbindelse. Det räknas som konsumtion av medieinnehåll, inte ett sexköp.

Pelle nöjer sig med det jag ger honom!

Jag håller mig till lagen!

Att killar köper CAM är mycket vanligare än du tror och det saknas siffror eftersom ingen av dessa vill vara med i undersökningar = tystnadskultur.
Senast redigerad av Omduvaemin 2025-11-02 kl. 19:45.
Citera
2025-11-02, 19:45
Medlem
Citat:

Om 38 procent av männen är för den gamla sexköpslagen är det väldigt många!

Du hittar oss där om du vill fråga ? Vågar du inte titta för att du är rädd att åka dit för sexköp? Hahahahah du kan t.o.m. köpa show och tippa utan att omfattas av den nya lagen så varför inte testa ? Du kanske älskar det ?

Det finns kvinnor som köper av oss också.
Citera
2025-11-02, 19:50
Medlem
Citat:
Hur kan du vara säker på detta? Dina kunder utgör ingen majoritet av Sveriges manliga befolkning så prata inte så mycket smörja.

Män som köper sexuella handlingar/tjänster av er bryter dessutom mot lagen och riskerar inte bara böter/fängelse utan även en prick i belastningsregistret pga sexköp. Borde inte du informera dina kunder om eventuella straffpåföljder? Är det verkligen värt det borde du fråga dina kunder!

Fast nu är jag man och gift och skulle aldrig någonsin sponsra kvinnor med ett avvikande socialt beteende.

Man kan samtidigt fråga sig varför du aldrig pratar om alla de negativa sidor som finns med att vara aktiv i porrbranschen och prostitutionsvärlden?

När man läser vittnesmål från kvinnor som tidigare varit aktiva i porr och sexbranschen så är det ingen vacker och fin bild som målas upp. Du däremot försöker skönmåla verkligheten på ett rätt perverst sätt.

Okej du är man och gift, vad jobbar du med då ? Varför är ditt intresse så stort för att människor som säljer lagligt och är företagare inte skall få göra det?

Vad skulle du göra om din partner konsumerade porr ?
Citera
2025-11-02, 20:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Vem exakt har insett detta?

Flera köpare och säljare har berättat att den nya sexköpslagen har fått de att lämna OF. Frågan är när du ska inse att den nya lagen är effektiv 😁

Citat:
Kunderna har börjat att hitta tillbaka till CAM-sidorna

Kan du bevisa att några av kunderna har börjat att hitta tillbaka? Utgå inte från dig själv nu 😁

Citat:
Om man nu verkligen vill hjälpa de utsatta så finns det bättre sätt att göra det på.

Det enda du är intresserad av är att det ska vara tillåtet att köpa sex, du bryr dig inte ett dugg om några utsatta.
Citera
2025-11-02, 20:45
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Varför är ditt intresse så stort för att människor som säljer lagligt och är företagare inte skall få göra det?

Man kan förstå att du inte gillar den nya sexköpslagen eftersom du är beroende av dina kunder men du måste väl ändå kunna erkänna att många sexsäljare är beroende av att deras kunder bryter mot lagen?
Citera
2025-11-02, 20:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Du hyllar alltså ett troll som trollar?
Antar att du också är ett troll då?

Kunderna har börjat att hitta tillbaka till CAM-sidorna, för det har ju gräsklipparmannen verifierat med en länk som trollet postade.

Du som var så nyfiken, har du besköt en sida och "tippat" för att de ska förnedrar dig verbalt än?
Du ville ju så gärna veta hur det går till ...
Nej det har jag inte.
Jag ville mest veta vad det är ni håller på med.
Jag tycker synd om er, både prostituerade och kunder.
Tragisk läsning.
Senast redigerad av MeggieCleary 2025-11-02 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in