Igår, 13:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanfear
Du lade just upp 4 inlägg

Ja jag lägger upp inlägg när jag har tid och lust.

Citat:
du som är sååå nöjd med lagen, och som inte är i branschen

Är du själv i branschen? Du verkar inte vara speciellt nöjd med den nya lagen och det måste bero på något? 😁

Samtidigt kan man fråga sig varför du inte riktar kritik mot de som säljer sexuella tjänster?

Sexsäljarna är helt uppenbart beroende av att deras kunder bryter mot lagen men man hör aldrig någon sexsäljare diskutera detta något märkliga faktum. Lite självrannsakan efterlyses ☺️

Citat:
du som till skillnad från henne inte berörs direkt av lagen?

Om sexsäljare berörs av den nya lagen så får de helt enkelt acceptera den nya lagstiftningen och byta yrkesbana.

Kan kvinnan i artikeln nedanför sluta med Onlyfans och skaffa sig ett nytt yrke i en helt annan bransch på grund av den nya sexköpslagen så då ska väl helt andra kvinnor kunna göra exakt samma sak?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...atesinstruktor

Du påstår ofta att det handlar om driftiga kvinnliga entreprenörer så varför då inte bevisa detta och lämna sexhandeln på nätet och lämna prostitutionen bakom sig? Nu pratar vi om svenska nakenkreatörer eftersom den nya sexköpslagen gäller i Sverige.

Citat:
TOm Leo Radvinsky tjänar pengar på camming så innebär det i din lågpresterande hjärna att kvinnor självklart utnyttjas

Kvinnorna som säljer CAM-sjower och olika typer av sexuella handlingar på distans är med stor tydlighet beroende av plattformar som män grundat och driver, sexuell exploatering kan knappast beskrivas tydligare.

Man kan också fråga sig varför du lägger ner så mycket tid och energi på att sprida myten om att det handlar om framgångsrika kvinnliga egenföretagare när det egentligen inte är fråga om annat än digital sexförsäljning som män tjänar stora pengar på?
Citera
Igår, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Är du själv i branschen? Du verkar inte vara speciellt nöjd med den nya lagen och det måste bero på något? 😁

Ja jag är en intressent i branschen, även om jag inte cammar själv. Du svarade i vanlig ordning inte på varför du är så fanatiskt engagerad i denna fråga! Jag undrar om du ens vet det själv, något onormalt är det ju...

Kvinnorna som säljer CAM-sjower och olika typer av sexuella handlingar på distans är med stor tydlighet beroende av plattformar som män grundat och driver, sexuell exploatering kan knappast beskrivas tydligare.

Man kan också fråga sig varför du lägger ner så mycket tid och energi på att sprida myten om att det handlar om framgångsrika kvinnliga egenföretagare när det egentligen inte är fråga om annat än digital sexförsäljning som män tjänar stora pengar på?

Jag förmodar att du undvek att öppna länkarna jag postade? Allt för att slippa se verkligheten bakom talibanmyterna...
Citera
Igår, 14:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Vi är helt självständiga vi gör egna val vad vi vill och inte vill göra.

Ni är beroende av plattformar som män grundat och driver och dessa män har tjänat stora pengar på ert "slit" framför kameran. Ni som säljer sexuella tjänster online är alltså inte "helt självständiga" utan ni är en del i ett maskineri som handlar om sexuell exploatering i syfte att krama ur så mycket pengar som möjligt ur köparna

Man förstår dock att du är motståndare till den nya lagen eftersom den saboterar och försvårar ditt "arbete"

Citat:
Jag är ledsen att säga det men allt jag snackar med har fortsatt precis
Vanligt.

Eller har du någon källa på att våra inkomster försvinner ?

Flera kända kreatörer har berättat i media att inkomsterna har minskat pga den nya sexköpslagen, du hävdar nåt annat.

Ditt motstånd mot den nya lagen pekar dock på att du fått minskade inkomster. Du sitter här dag efter dag, vecka efter vecka och beklagar dig över den nya lagen så visst har den påverkat dig.

Citat:
Onlyfans har stängt ner en liten del, bara länka till andra sidor så kan man chatta där.

Hm, intressant! Du försöker alltså runda den nya lagen?

Samtidigt hävdar du ofta att du följer lagen men du verkar inte ha några problem med att försöka runda den nya sexköpslagen?

Men om du följer lagen så borde du väl uppmana dina kunder att göra samma sak? 😁
Citera
Igår, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad är det för tomhet som denna lyx fyller?

Vad har det med lagstiftningen att göra? Villl du att Sverige ska lagstifta mot att människor tjänar pengar eller vad menar du?

Eller vill du bara förakta i största allmänhet, för att sätta guldkant på din tillvaro?
Citera
Igår, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ni är beroende av plattformar som män grundat och driver och dessa män har tjänat stora pengar på ert "slit" framför kameran. Ni som säljer sexuella tjänster online är alltså inte "helt självständiga" utan ni är en del i ett maskineri som handlar om sexuell exploatering i syfte att krama ur så mycket pengar som möjligt ur köparna

Så ena stunden är cam girls offer som exploateras av otäcka män, och nu även exploatörer av de stackars värnlösa kunderna...

Snart vill du väl lagstifta mot marknadsekonomi också!
Citera
Igår, 16:34
Medlem

Hahaha Gud, ja men vi är inte beroende av någon, kan vara på ställen utan att behöva betala procent, däremot är det 30 procent skatt. Att only fans bedriver administration säkerhet och annat är något som man får betala för. Tycker du staten är hallick åt alla som betalar 30 procent, eller när man ska skatta på vinst osv osv?

Man förstår dock att du är motståndare till den nya lagen eftersom den saboterar och försvårar ditt "arbete"

Den stigmatiserar och försöker förstöra men har inte fungerat allts. Eftersom många sidor inte känner att de är hallickar åt frivilliga sex tjejer. Ja det är jag verkligen. Lagen bryr sig inte om oss.

Flera kända kreatörer har berättat i media att inkomsterna har minskat pga den nya sexköpslagen, du hävdar nåt annat.

Vilka är det som säger att vi förlorat inkomst ? Har nämligen pratat med dom som är medoch de har bara bytt till andra medier eller länkar där

Ditt motstånd mot den nya lagen pekar dock på att du fått minskade inkomster. Du sitter här dag efter dag, vecka efter vecka och beklagar dig över den nya lagen så visst har den påverkat dig.

Jag har iallafall tid då jag inte har ett jobb 8-17. Frågan är hur du har tid och sitta här dag ut dag in utan någon kännedom, och kan inte vara källkritisk eller källreferera. Du bara klipper och klistrar använder enstaka källor som en hel sanning. Du frågar dig inte vad det finns för baktankar med lagen ?

Hm, intressant! Du försöker alltså runda den nya lagen?

Hur ska jag runda den nya lagen ? När jag är en arbetare?

Samtidigt hävdar du ofta att du följer lagen men du verkar inte ha några problem med att försöka runda den nya sexköpslagen?

du verkar inte förstå att man får chatta, cama, streama osv osv hur mycket man vill och ta betalt, tror du missuppfattat lagen ?

Men om du följer lagen så borde du väl uppmana dina kunder att göra samma sak? 😁

Berätta vart det står att jag är tvungen i lagen att uppmana mina kunder till något ? Mitt arbete är helt lagligt, jag måste inte berätta något för mina kunder mer än att erbjuda de mina tjänster.
Citera
Igår, 17:49
Medlem
rudi1985s avatar
Lawnoverman är ju avundsjuk på att tjejerna tjänar mycket pengar. Tycker mej kunna misstänka det luktar lite avundsjuka emmelanåt.
Citera
Igår, 23:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Jag är inte beroende av att mina kunder bryter mot lagen, vad snackar du om?

Men om du säljer sexuella handlingar/tjänster så är du väl beroende av att dina kunder bryter mot lagen?

Låt oss påminna dig om att den första sexköpslagen kom redan 1999 och den första juli nu i år har vi fått en ny sexköpslag.

Menar du att dina kunder står över lagen?

Citat:
Jag följer lagen, lagen fungerar inte på det sättet, jag säljer helt lagligt.

Samtidigt följer inte dina kunder lagen.

Du verkar ha grava problem med att se din egen del här.

Citat:
Det finns inget som säger att jag måste informera någon om sexköpslagen?

Men du måste väl ändå kunna diskutera att du säljer tjänster som samtidigt är förbjudna att köpa?

Citat:
Mina kunder får inte heller några problem. Allt rullar på som vanligt.

Du menar alltså att dina kunder kan fortsätta att bryta mot lagen dag efter dag trots den nya sexköpslagen och att allt rullar på som vanligt?

Citat:
Jag förtjänar min lyx, jag jobbar hårt, jag är jobbar lagligt.

Du menar alltså att det är ok att dina kunder bryter mot lagen för att du är förtjänt av lyx? 🤔

Citat:
Att du sitter här och säger att kvinnor skall göra saker som dom inte måste eller vill, är faktiskt inte okej.

Du har vid upprepade tillfällen här i tråden diskuterat olika sätt att kringgå den nya sexköpslagen.

Varför är det ok enligt dig?

Din närvaro i den här tråden verkar dessutom bara gå ut på att normalisera prostitution, samtidigt har du enorma problem med att bemöta den kritik du får.

Du vet lika väl som alla andra att en majoritet av Sveriges befolkning vill att det ska vara olagligt att köpa sex, samtidigt verkar du anse att det är fullt normalt att sälja tjänster som är förbjudna att köpa.

Varför kan inte du se problemet med din nuvarande inställning till sexköp och prostitution?

Citat:
Vi säljer laglig och har massa rättigheter.

Men vad exakt är det du säljer lagligt?

Du pratar ofta om rättigheter men du pratar väldigt sällan om skyldigheter.
Citera
Idag, 00:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Vad har det med lagstiftningen att göra? Villl du att Sverige ska lagstifta mot att människor tjänar pengar eller vad menar du?

Eller vill du bara förakta i största allmänhet, för att sätta guldkant på din tillvaro?
Jag föraktar er inte. Jag tycker synd om er.
Citera
Idag, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag föraktar er inte. Jag tycker synd om er.

Varför tycker du synd om människor som mår bra, har du sett misär ?

Dessutom hejar du på en ett troll i tråden som skriver helt sjuka saker.

Jag tycker synd om dig btw, du måste vara underklass och vänster samt blåst. Utvecklade människor bryr sig inte om andra lyckliga människor.

Denna lagen handlar inte om oss, det handlar om att kontrollera tjejer som har sexuella intressen utanför äktenskapet!
Citera
Idag, 00:28
Medlem
Men om du säljer sexuella handlingar/tjänster så är du väl beroende av att dina kunder bryter mot lagen?

Du kan inte säga så, ingen juridik kunnig skulle ta dig på alvar. Du kan inte bara hitta på att något brott hänt när det inte har det, mina kunder kan chatta lagligt, att önska specifikt är olagligt inget annat

Låt oss påminna dig om att den första sexköpslagen kom redan 1999 och den första juli nu i år har vi fått en ny sexköpslag.

Menar du att dina kunder står över lagen?

Sexköpslagen handlar bara om att kontrollera människors sexualitet och äktenskapet. Mina kunder kan köpa utan önskemål att chatta är för 100 de gången inte olagligt

Samtidigt följer inte dina kunder lagen.

Du verkar ha grava problem med att se din egen del här.

mina kunder följer lagen vi kör utan önskemål.

Men du måste väl ändå kunna diskutera att du säljer tjänster som samtidigt är förbjudna att köpa?

jag säljer helt lagligt om du menar att det är olagligt att sälja eller vad är din poäng ? ? Lagen fungerar inte så

Du menar alltså att dina kunder kan fortsätta att bryta mot lagen dag efter dag trots den nya sexköpslagen och att allt rullar på som vanligt?

Nej dom behöver inte bryta mot lagen , tjänar pengar oavsett bara på att sälja som vanligt. Jag förtjänar mina pengar dessutom:

Du menar alltså att det är ok att dina kunder bryter mot lagen för att du är förtjänt av lyx? 🤔
jag säljer mina tjänster och mina kunder köper, det är en marknad med mycket pengar.

Du har vid upprepade tillfällen här i tråden diskuterat olika sätt att kringgå den nya sexköpslagen.

Varför är det ok enligt dig?

Att använda vpn rekommenderar jag alla, framförallt för att slippa bli övervakad, att köpa är helt lagligt utan önskemål. Att chatta på andra ställen är också helt lagligt

Din närvaro i den här tråden verkar dessutom bara gå ut på att normalisera prostitution, samtidigt har du enorma problem med att bemöta den kritik du får.

Du vet lika väl som alla andra att en majoritet av Sveriges befolkning vill att det ska vara olagligt att köpa sex, samtidigt verkar du anse att det är fullt normalt att sälja tjänster som är förbjudna att köpa.

Nej min närvaro här är att berätta vårat perspektiv som berörs av lagen.

Varför kan inte du se problemet med din nuvarande inställning till sexköp och prostitution?

Det finns inga problem att sälja online

Men vad exakt är det du säljer lagligt?

Du pratar ofta om rättigheter men du pratar väldigt sällan om skyldigheter

Det är inte olagligt att sälja videos CAM eller något ?
Senast redigerad av Omduvaemin Idag kl. 00:32.
Citera
Idag, 00:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vad jag kan förstå så måste polisen få tillgång till mycket detaljerad info om vad en köpare exakt betalat för, för att kunna ha en chans at tillämpa nya lagen. Det skulle innebära total chat-övervakning, och det verkar otroligt att polisen skulle kunna lägga tid på något sådant. Såg på TV igår om hur polisen i princip inte har tid med anmälningar om allvarligt våld i familjer. Det måste väl ändå finnas någon gräns för hur galet det Svenska samhället får spåra ur?

Om du vill att polisen ska lägga tid på anmälningar om våld i familjer istället för sexköp så ska det påpekas att prostituerade är utsatta för just våld, rån, hot, våldtäkt och kränkningar.

(FB) Socialtjänstmannen åtalas – våldtog och rånade prostituerade, vem är mannen?
(FB) Prostituerade i Malmö rånades & våldtogs
(FB) Malmö, Västra Hamnen: mordförsök på kvinna, hittades på hotelltak (2022-05-05)

Det ska samtidigt påpekas att Onlyfans är en inkörsport till fysisk sexförsäljning enligt insatta personer.

https://www.sverigesradio.se/artikel...k-prostitution

Vi ska även komma ihåg att det finns en förhållandevis färsk kartläggning som visar att många kvinnor som säljer sexuella handlingar/tjänster online även säljer sex på riktigt.

"BT:s kartläggning visar att det finns hundratals svenska tjejer som säljer nakenbilder och sexfilmer på Onlyfans.

Ett antal av dem är beredda att gå ännu längre. De säljer sex på riktigt"

https://www.bt.se/boras/sa-anvands-o...arit-olagligt/

Du verkar inte förstå att den nya sexköpslagen är förebyggande och syftar till att minska sexhandeln online, att minska efterfrågan på prostituerade, att motverka sexuell exploatering och skydda utsatta personer inom prostitutionen.

Istället lägger du ner tid och energi i inlägg efter inlägg där du riktar kritik mot den nya sexköpslagen när själva syftet med lagen bara är gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in