Citat:
Det är helt orelaterat ja!
Två vitt skilda saker som man nu påstår hör ihop!
Ej sanning och det kallas förtal!
Vill någon tycka något moraliskt om digital sexförsäljning så fine!
Tyck vad fan ni vill!
Så länge det inte är rena lögner och hittepå som kommer ur munnen på folk och som i det här fallet lett hela vägen till en ny lag så kan man tycka vad man vill!
Men det här ska bekämpas för detta är ingen demokrati enligt mig!
Och är detta vägen Sverige ska gå gällande sex så säg det istället med sanning och fakta och inget annat!
Två vitt skilda saker som man nu påstår hör ihop!
Ej sanning och det kallas förtal!
Vill någon tycka något moraliskt om digital sexförsäljning så fine!
Tyck vad fan ni vill!
Så länge det inte är rena lögner och hittepå som kommer ur munnen på folk och som i det här fallet lett hela vägen till en ny lag så kan man tycka vad man vill!
Men det här ska bekämpas för detta är ingen demokrati enligt mig!
Och är detta vägen Sverige ska gå gällande sex så säg det istället med sanning och fakta och inget annat!
Orelaterat? Knappast. Sexköp är sexköp, oavsett om det sker på gatan eller via OnlyFans, och lagstiftningen syftar just till att täcka båda formerna.
Att kalla det förtal är bara retoriskt trams, för det är fakta att svensk lag kriminaliserar köparen, och att vi inom polisen redan idag gör orosanmälningar till socialtjänsten.
Faktum kvarstår att Sverige kriminaliserade sexköp 1999, efter flera års statliga utredningar, och lagen har därefter utvärderats och stärkts i flera omgångar. Det är alltså inte något påhitt som du vill ge sken av, utan väl förankrat i både forskning och demokratiska beslut.
Jag måste nog även upplysa dig om att just det här är demokrati per definition. För lagarna har klubbats genom riksdagen.
En ny lag uppstår inte från tomma intet, tvärtom är det flera steg som ska bockas av, bl.a. utreds frågan noga, forskning och politiska beslut. Bara för att du ogillar resultatet betyder inte att det är odemokratiskt.
Ditt inlägg är mer baserat på känslor, och du är inte det minsta trovärdig.