2025-08-16, 10:00
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KyleMilfHunter
Det är helt orelaterat ja!
Två vitt skilda saker som man nu påstår hör ihop!
Ej sanning och det kallas förtal!

Vill någon tycka något moraliskt om digital sexförsäljning så fine!
Tyck vad fan ni vill!

Så länge det inte är rena lögner och hittepå som kommer ur munnen på folk och som i det här fallet lett hela vägen till en ny lag så kan man tycka vad man vill!

Men det här ska bekämpas för detta är ingen demokrati enligt mig!

Och är detta vägen Sverige ska gå gällande sex så säg det istället med sanning och fakta och inget annat!

Orelaterat? Knappast. Sexköp är sexköp, oavsett om det sker på gatan eller via OnlyFans, och lagstiftningen syftar just till att täcka båda formerna.

Att kalla det förtal är bara retoriskt trams, för det är fakta att svensk lag kriminaliserar köparen, och att vi inom polisen redan idag gör orosanmälningar till socialtjänsten.

Faktum kvarstår att Sverige kriminaliserade sexköp 1999, efter flera års statliga utredningar, och lagen har därefter utvärderats och stärkts i flera omgångar. Det är alltså inte något påhitt som du vill ge sken av, utan väl förankrat i både forskning och demokratiska beslut.

Jag måste nog även upplysa dig om att just det här är demokrati per definition. För lagarna har klubbats genom riksdagen.

En ny lag uppstår inte från tomma intet, tvärtom är det flera steg som ska bockas av, bl.a. utreds frågan noga, forskning och politiska beslut. Bara för att du ogillar resultatet betyder inte att det är odemokratiskt.

Ditt inlägg är mer baserat på känslor, och du är inte det minsta trovärdig.
Citera
2025-08-16, 10:08
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Nej det kommer dom inte kanske norge , england och frankrike. Svenska sexköpslagen är korruption och moralism politik!

Att kalla lagen korruption och moralism är en bekväm bortförklaring för den som tjänar på att den inte finns. Faktum är att Norge, Frankrike, Irland, Kanada, Israel och flera andra redan infört liknande lagstiftning, just för att den fungerar. Utvecklingen går alltså åt ett håll, oavsett om sexindustrin gillar det eller inte.

Du får helt enkelt vakna upp ur din My little pony-värld och skaffa dig ett riktigt arbete. Städjobb, biljettkontrollant, diskare är lågkvalificerade jobb som passar utmärkt för en sådan som du.
Citera
2025-08-16, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Orelaterat? Knappast. Sexköp är sexköp, oavsett om det sker på gatan eller via OnlyFans, och lagstiftningen syftar just till att täcka båda formerna.

Att kalla det förtal är bara retoriskt trams, för det är fakta att svensk lag kriminaliserar köparen, och att vi inom polisen redan idag gör orosanmälningar till socialtjänsten.

Faktum kvarstår att Sverige kriminaliserade sexköp 1999, efter flera års statliga utredningar, och lagen har därefter utvärderats och stärkts i flera omgångar. Det är alltså inte något påhitt som du vill ge sken av, utan väl förankrat i både forskning och demokratiska beslut.

Jag måste nog även upplysa dig om att just det här är demokrati per definition. För lagarna har klubbats genom riksdagen.

En ny lag uppstår inte från tomma intet, tvärtom är det flera steg som ska bockas av, bl.a. utreds frågan noga, forskning och politiska beslut. Bara för att du ogillar resultatet betyder inte att det är odemokratiskt.

Ditt inlägg är mer baserat på känslor, och du är inte det minsta trovärdig.

Hmm, den nya lagen för digital sexförsäljning har helt felaktigt och utan någon form av riktig utredning/undersökning genomförs för att man antar att majoriteten av ”Svenska” kvinnor som sysslar med digital sexförsäljning är där av tvång eller mår psykiskt dåligt!

Ingen av ”våra” representanter har hörts eller fått vara delaktig när alla dessa utredningar eller forskning genomförs!
Varför är det så tror du?

Detta handlar enbart om att sådana som du tycker något som är djupt moraliskt rotat hos er där ni antar saker vilket nu är gjort och eftersom alla antaganden lett hela vägen till en utökad lag så är detta inget annat än grovt förtal!

Som jag skrivit i denna tråden innan, vi som jobbat i detta länge och vet vad vi pratar om till skillnad från er, vi har jurister som synar vad som är vad gällande detta och det vet jag att även
https://redumbrella.se/ har!

Samtliga jurister vi har varit i kontakt med säger samma sak när de synat vår verksamhet, historia och nätverk!

Att man helt förbisett vår ”grupp” i Sverige som sysslar med digital sexförsäljning, hur vi jobbar och vilka vi faktiskt är!

Sen får jag förtydliga att jag respekterar ett demokratiskt beslut men jobbar aktivt för att föra fram vad som faktiskt skett denna gång vilka vi är och vad vi står för!

Just hur du avslutar ditt inlägg är ju väldigt intressant!

Varför är jag inte det minsta trovärdig som jobbar med detta medans ni som inte gör det och onekligen inte sitter på fakta är det?

Handlar ditt svar om ett moraliskt ställningstagande från din sida och att när det passar er då kan man genomföra nya lagar i Sverige på felaktiga grunder?
Citera
2025-08-16, 10:45
Medlem
rudi1985s avatar
Citat:
Hmm, den nya lagen för digital sexförsäljning har helt felaktigt och utan någon form av riktig utredning/undersökning genomförs för att man antar att majoriteten av ”Svenska” kvinnor som sysslar med digital sexförsäljning är där av tvång eller mår psykiskt dåligt!

Ingen av ”våra” representanter har hörts eller fått vara delaktig när alla dessa utredningar eller forskning genomförs!

Detta handlar enbart om att sådana som du tycker något som är djupt moraliskt rotat hos er där ni antar saker vilket nu är gjort och eftersom alla antaganden lett hela vägen till en utökad lag så är detta inget annat än grovt förtal!

Som jag skrivit i denna tråden innan, vi som jobbat i detta länge och vet vad vi pratar om till skillnad från er, vi har jurister som synar vad som är vad gällande detta och det vet jag att även

Samtliga jurister vi har varit i kontakt med säger samma sak när de synat vår verksamhet, historia och nätverk!

Att man helt förbisett vår ”grupp” i Sverige som sysslar med digital sexförsäljning, hur vi jobbar och vilka vi faktiskt är!

Sen får jag förtydliga att jag respekterar ett demokratiskt beslut men jobbar aktivt för att föra fram vad som faktiskt skett denna gång vilka vi är och vad vi står för!

Varför är jag inte det minsta trovärdig som jobbar med detta medans ni som inte gör det och onekligen inte sitter på fakta är det?

Handlar ditt svar om ett moraliskt ställningstagande från din sida och att när det passar er då kan man genomföra nya lagar i Sverige på felaktiga grunder?
Sett flera jurister säga samma sak. Anledningen denna lagen gick igenom i domstolen. Är förmodligen för det sitter moralister där också.
Citera
2025-08-16, 18:31
Medlem
Citat:

Det är inte demokrati den här lagen det är ett uttryck för diktatur, majoritetsdiktatur. Om inte alla gruppers rättigheter tillgodoses är det inte verkligen demokrati. Katoliker är en minoritet men har rättigheter tex. Judar är en minoritet och har rättigheter. Sexarbetare är en minoritet man har knappast några rättigheter i Sverige
Citera
2025-08-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blueintime
Det är inte demokrati den här lagen det är ett uttryck för diktatur, majoritetsdiktatur. Om inte alla gruppers rättigheter tillgodoses är det inte verkligen demokrati. Katoliker är en minoritet men har rättigheter tex. Judar är en minoritet och har rättigheter. Sexarbetare är en minoritet man har knappast några rättigheter i Sverige

Sant, sant..😞
Citera
2025-08-16, 19:39
Medlem
https://verfassungsblog.de/sweden-sex-work-screens/

https://www.playfulmag.com/post/the-...e-for-everyone
Citera
2025-08-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Att kalla lagen korruption och moralism är en bekväm bortförklaring för den som tjänar på att den inte finns. Faktum är att Norge, Frankrike, Irland, Kanada, Israel och flera andra redan infört liknande lagstiftning, just för att den fungerar. Utvecklingen går alltså åt ett håll, oavsett om sexindustrin gillar det eller inte.

Du får helt enkelt vakna upp ur din My little pony-värld och skaffa dig ett riktigt arbete. Städjobb, biljettkontrollant, diskare är lågkvalificerade jobb som passar utmärkt för en sådan som du.

Men det är nog du som skall vara uppmärksam på att Sverige faktiskt skiljer sig från dom flesta länder, inom denna lag är Sverige inte längre ett gott föredöme. Du får finna dig i att vi jobbar på som vanligt, vårat jobb är inte olagligt, att vara en sexuell människa är inte heller något som är olagligt, sexualitet får inte kartläggas i Sverige. Sen att man tror att detta bara skulle upphöra är ju otroligt naivt, en person som har sex för pengar frivilligt i denna tråd online är helt lagligt, dennas kunder borde inte kriminaliseras.

Vill du till exempel att det du skriver på nätet skall kopplas ihop med dig? jag menar din indikation är att våra privatliv snart inte existerar.

Jag kommer aldrig jobba på något low class jobb, det är bara du som hör hemma där.

Den nya sexköpslagen kräver i praktiken kartläggning av sexuella handlingar för att bevisa brott (vilket köparen gjort och säljaren utfört).

Utredningar riskerar att dokumentera säljarnas privatliv utan att de är brottsmisstänkta.

GDPR (EU 2016/679)

Artikel 9.1:
”Behandling av personuppgifter som avslöjar […] en fysisk persons sexualliv eller sexuella läggning är förbjuden.”

Artikel 9.2:
Undantag finns, t.ex. om det sker med uttryckligt samtycke, av hänsyn till ett viktigt allmänintresse eller med stöd i lag och särskilda skyddsmekanismer.

Regeringsformen (RF 2 kap. 6 §)

”Var och en är gentemot det allmänna skyddad mot betydande intrång i den personliga integriteten, om det sker utan samtycke och innebär övervakning eller kartläggning av den enskildes personliga förhållanden.”

Europakonventionen (EKMR, artikel 8)

”Var och en har rätt till respekt för sitt privat- och familjeliv, sitt hem och sin korrespondens.”

Staten får endast inskränka detta om det är nödvändigt i ett demokratiskt samhälle, t.ex. för brottsbekämpning.
Sexköpslagen (BrB 6:11, 6:12) vill straffa köparen.

GDPR, RF och EKMR skyddar individens rätt till privatliv och förbjuder onödig registrering av sexualitet.

När staten utreder sexköp på nätet kommer den nästan oundvikligen att samla in och lagra känsliga uppgifter om prostituerades sexualitet.

Det innebär en direkt normkonflikt:

Brottsbalken kräver bevisning (kartläggning).

GDPR & grundlagen begränsar sådan kartläggning.
Citera
2025-08-16, 20:57
Medlem
Citat:

Tack för länkarna!👍🏻
Citera
2025-08-16, 21:11
Medlem
rudi1985s avatar
Omröstningen till denna sjuka lag i riksdagen var grupptryck. Inget parti vågade ställa sej emot den. För då hade det blivit ett jävla liv på feministerna. Tyvärr verkar feministerna ha ett grepp om svensk politik.
Citera
2025-08-16, 23:24
Medlem
Naturlig utvidgning av befintlig lag, denna OnlyFans-lag? Det är det inte. Att utöka kriminaliseringen av samtyckande sexuella handlingar mellan myndiga är ingen naturlig utveckling av befintlig lag. Tvärtom är det en obehaglig utveckling. Den juridiska korrekta grunden för sex mellan myndiga är den att om det sker i samtycke ska det vara lagligt och det oavsett om pengar är inblandat eller ej. Sker inte sexköpen i samtycke finns andra lagar att tillgå, oaktsam våldtäkt tex. Det har gått prestige i sexköpsfrågan och politiker vill inte erkänna att sexköpslagen är ett misslyckande, Hur många sexköp i Sverige sker det årligen? I Malmö runt 200 om dagen enligt Sydsvenskan. Alltså 70 000 om året. Hur många sexköpare grips i Malmö om året? 50 enligt samma tidning
Citera
2025-08-16, 23:37
Medlem
Citat:

Enligt den första länken skulle denna nya OnlyFans-lag bryta mot artikel 8 i Europakonventionen om de mänskliga rättigheterna och skyddet för privatlivet. Denna OnlyFans-lag bör prövas i Europadomstolen i Strassburg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in