2025-07-01, 14:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween247
Gillar oftast inte sådana här lagar, men slampkulturen bland unga svenskor är så utbredd att det nog behövs en lag trots allt. Det kryllar av e-horor överallt i Västvärlden.

Nu får dessa e-horor (bra benämning måste påpekas) söka sig en mer hedervärd sysselsättning som inte går ut på att sälja sina kroppar på digitala plattformar.

Och torskarna får hitta nya hobbies ☺️

Alla inblandade tjänar alltså stort på den nya lagen.
Citera
2025-07-01, 15:16
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olipio
Personligen hurrade jag när jag läste detta. Skitbra att de äntligen tar tag i den jävla skiten. Jag tänker på alla unga tjejer som håller på med detta för att tjäna snabba pengar istället för att utbilda sig är förjävligt. Ingen jävla självrespekt någonstans.
Skitbra av regeringen!

JANTELAGEN

lagen borde heta AMANDA -LAGEN; DET ÄR HENNES FRAMGÅNGAR OCH HENNES MANS, SOM LIGGER TILL GRUND FÖR DETTA!

JANTELAGEN

egentligen inget samhällsproblem , webcam modellerna tar knapapst skada av att tjäna en massa pengar på distans, de träffar ju aldrig kunderna, de är i praktiken anonyma, liksom en porrskådespelerska!

vad är nästa lag?
Citera
2025-07-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conquista1492
egentligen inget samhällsproblem , webcam modellerna tar knapapst skada av att tjäna en massa pengar på distans, de träffar ju aldrig kunderna, de är i praktiken anonyma, liksom en porrskådespelerska!

Oooo det där kommer dom inte gilla att höra.

Förbered dig på ”statistik” och ”fakta” från ”experterna”.
Citera
2025-07-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olipio
Personligen hurrade jag när jag läste detta. Skitbra att de äntligen tar tag i den jävla skiten. Jag tänker på alla unga tjejer som håller på med detta för att tjäna snabba pengar istället för att utbilda sig är förjävligt. Ingen jävla självrespekt någonstans.
Skitbra av regeringen!

Är väl bättre dom förbjuder både sälja och köpa. Men kvinnor är ALLTID offer. Inga kvinnor som säljer sex gör det för att dom kan tjäna pengar som fan och för att dom är lata så inåt helvete. Nej nej nej, ALLA kvinnor är offer och männen är MONSTER. Nu verkar lagen ha massor med frågetecken, förbjud allt för fan och tvinga dom där jävla filler brudarna att jobba!
Citera
2025-07-01, 15:22
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu får dessa e-horor (bra benämning måste påpekas) söka sig en mer hedervärd sysselsättning som inte går ut på att sälja sina kroppar på digitala plattformar.

Och torskarna får hitta nya hobbies ☺️

Alla inblandade tjänar alltså stort på den nya lagen.

Många av dessa kvinnor har egentligen inget annat val än att ta jobb till landets minimilön. Oavsett vilket land de kommer ifrån handlar det ofta om unga kvinnor från fattiga förhållanden. De arbetar exempelvis med webcam eller annan nätbaserad erotik för att kunna finansiera en högskoleutbildning – till sjuksköterska, lärare eller liknande – på universitet som är så dyra att en vanlig baslön aldrig räcker till. Utan inkomsterna från dessa jobb riskerar de att fastna i en livslång låglönefälla, ofta som ensamstående mödrar.

Ur en moralisk synvinkel kanske det inte är ett "idealt" yrke, men i realiteten är det få jobb som inte innehåller moment vi helst skulle undvika – om det inte vore för att vi får betalt. Arbetsmarknaden och företagande är i grunden ett spel av resurser och överlevnad – för många är det inget annat än ett krig i civila former.
Citera
2025-07-01, 15:26
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Sverige är unikt på många sätt och speciellt när det gäller sex. Praktiskt taget inga andra länder håller på som Sverige gör.
Den där tv4 gubben som gömmer sig i England klarar sig ju för att engelska polisen skiter i det där.
Sverige har blivit ett extremt löjligt land och det beror på att alltför många moralkärringar styr och ställer. Men dom har minskat och snart kommer dom att vara ett minne blott
Det här nu senast kommer ju inte att få någon inverkan alls och andra länder bara skrattar och ruskar på huvudet åt fjant landet Sverige.

100% TOTALT RÄTT

riksdagen lever i sitt eget IVORY TOWER
Citera
2025-07-01, 15:41
Medlem
Conquista1492s avatar
100 % – totalt rätt.

Min professor uttryckte det så här:
Alla jobb man utför – som man egentligen helst skulle slippa men gör ändå för pengar – är en form av prostitution.

Han menade att även de mest lukrativa delarna av hans eget arbete, som välbetalda föreläsningar inför publik, var en sorts intellektuell prostitution.

I grund och botten är vi alla mer eller mindre prostituerade. Vissa säljer sin själ – som politiker ofta gör. Andra, som internetmodeller, säljer tillfällig tillgång till sina kroppar. De hyr ut sig själva digitalt, i tio minuter åt gången.

Det är hyckleri att moralisera över det ena men inte det andra.
Citera
2025-07-01, 15:49
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Håller helt med dig. Ännu en morallag.

Vi är alla olika. Vi tänker olika, känner olika, upplever saker olika. Det finns inga exakta ramar eller mått för vad självrespekt är. Självrespekt för en person kan vara att göra OF och slippa betala studielån. Klara sig själv. För en annan kan det vara raka motsatsen.

Sen fattar jag inte hur lagen ska efterlevas. Polisen använder ju väldigt lite resurser i arbetet mot prostitution. Det kommer att vara nån raid kanske en gång per år mot ett fåtal. Sen skrämselrubriker. Sen ingenting. Allt fortsätter som vanligt.

Jag säljer sex. Och jag förstår faktiskt inte varför du tar dig rätten att bestämma över om jag har självrespekt eller inte. Vem ger dig rätt att trycka ned mig? Bestämma att det jag gör är fel och att det jag gör får mig att må illa?

Är du en av alla dessa goda människor som tycker ni har rätt att vara överjävligt mot andra för att ni tänker ”rätt”? För är man en god människa (enligt sig själv) får man tydligen ha fördomar, trycka ned folk och bestämma över andra. Sen slå sig för bröstet och tycka man gjort nåt gott även om det får andra att må illa.

Jag gör inte OF. Men jag är inte lika naiv som du om vad folk mår bra av eller inte. Jag är inte lika naiv som du om hur det ska kännas att sälja sex hud mot eller via kamera.

En del mår dåligt av det. Absolut. Men en del mår också dåligt av att jobba inom vården, i skolan eller som veterinär. Eller jobba alls.

Fast en del mår också bra av det. Och där har du spärrar i din hjärna som hindrar dig att förstå det. Du kan bara se saken från ditt håll. Det enda rätta. Det korrekta. Det som alla MÅSTE och BORDE tänka enligt dig. Och tänker de inte så är de hjärntvättade av yrket, samhället, internet etc. Men kanske det är just du som är hjärntvättad? Har du tänkt på det?

Alla kanske inte har din snäva syn på sexualitet. Alla kanske inte mår dåligt av göra saker som du mår illa av. De kanske till och med tänder på det. O, hemska tanke. Där satte du kaffet i vrångstrupen. Kan det vara så att nån tänder på att visa upp sig? Kan det vara så att nån går igång på att ha sex så att andra ser? Kan det faktiskt vara så att nån tänder på att ha sex med olika personer istället för med samma person i 40 år? Kan det verkligen vara så att nån tänder på att få betalt för sex? Ja, är mitt enkla svar. Precis så.

Självrespekt kan också vara:

- att man vill bestämma över sin arbetstid utan att gå back.
- att man vill tjäna ihop till sina universitetsstudier utan att ta lån.
- att man i en svår ekonomisk situation vill få in en extra slant utan att behöva tigga om pengar från soc och kanske få ett nej.
- att inte gå på myten om att en kvinnas kropp bara får beröras av ens partner och att en kvinnas sexualitet ska styras av samhället som i ultrakristna eller ultramuslimska länder.
- att själv bestämma vad man gör med sin kropp och sexualitet, samt ha rätten att inte på må dåligt över det.

Nej, jag tycker inte jag har dålig självrespekt. Sen får du tycka att jag ljuger för mig själv. Att jag låtsas. Det har du rätt att göra. Men det finns inte en automatisk koppling mellan självrespekt och att sälja sex. Att vi ska vara svaga nervvrak som biter på naglarna och gör vad som helst för pengar. I så fall har du inte träffat mig. Och andra som jag. Fast såna som vi får inte uttala oss i tidningar och media. Vi som mår bra. Vi som är nöjda. För det betyder ju att bilden av horan kan vara fel. Snedvriden. Dessutom säljer det mindre bilagor. Det makabra och hemska är bättre.

Ingen hora kan vara lycklig. Det är ju mantrat som alla får höra. Men tänk om den tanken är fel från grunden. Tänk om vi människor inte är 100% lika. Tänk om vi inte ser på allt och upplever allt exakt likadant.

Tänk om det finns 2 olika grupper människor. De som mår dåligt av att jobba inom vården, i skolan, som veterinär eller sexsäljare. Och de som mår bra av att jobba inom vården, i skolan, som veterinär eller sexsäljare. Och en tredje som känner så ibland och andra dagar inte. Tänk om det är så att människor är unika individer. Olika.

Våga tänka den tanken.

Sen tycker jag inte att nån människa - man eller kvinna - ska känna sig tvingade av kunder, arbetskamrater, arbetsledare och chefer att göra nåt de inte inte vill, bara för att få behålla sitt jobb eller få sin lön/arvode. Men det är en helt annan sak. Och det finns det ju lagar mot.

Så nej, jag stöttar inte den här lagen. Eller sexköpslagen. Jag skulle hellre ha lagar mot alla dessa telefonförsäljare, grannar som kommer hem fulla kl 3 på natten och väcker en, de par som alltid ska gräla och bråka vid alkoholförtäring mitt i natten för att sen försoningsknulla och kvinnan måste SKRIKA för att visa på sin kärlek, de som borrar i väggen sent på kvällen i evigheter, de som sätter sina smutsiga skor på sätet mitt emot på bussar och i tunnelbanan, samt de som spelar musik och kollar på filmer på mobilen bland andra utan hörlurar. Fängelsestraff på allt det.

Det är precis sånt som stör och irriterar mig. Rubbar mina cirklar. Inte sex med en känd eller okänd man mot betalning.

FANTASTIKT BRA INLÄGG AV EN SOM SJÄLV ÄR INSATT I SAKEN
Citera
2025-07-01, 15:55
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Kan det bli tydligare att feministerna har "segrat sig till döds". De har redan fått igenom alla sina krav. Sverige är idag ett extremfeministiskt land. De är tvungna att leta med förstoringsglas efter minsta lilla obetydliga sak som går dem emot. För att kunna förbjuda den.

Suck. Inte för att porrliberaler är mycket bättre. Men just nu är feminismen så fruktansvärt, otroligt jävla uttjatad i Sverige att jag till och med föredrar "Only fans" framför feministpolitikerna.

Jag kommer att emigrera – just därför att detta var droppen som fick bägaren att rinna över. Det var det som fick stolen att tippa.

Man går runt med stela axlar i Sverige, alltid med en diffus känsla av rädsla eller skuld. Som om man hela tiden bär på tio kilo moraliska tegelstenar. Och det släpper först när man är utomlands – plötsligt andas man lättare, rör sig friare. Man känner sig mer som sig själv.

Sverige har visserligen en bråkdel av mordfrekvensen jämfört med Brasilien. Men vi har tre gånger så många självmord per capita.

Det säger något. Överdriven social kontroll dödar också – fast långsamt, inifrån.
Citera
2025-07-01, 15:59
Medlem
Conquista1492s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Bara om du köper en sexuell handling för dina tokens, sen vet jag inte hur polisen ska få reda på att "brottet" ens har skett om du skickar tokens till någon tjej som sitter i Sydamerika, Ska hon anmäla dig till polisen i Sverige, hur vet hon ens vem du är eller att du ens kommer från Sverige?

Precis! Och du betalade hennes hyra med det cyber-sexet, är det "exploatering"? JESUS CHRIST!
Citera
2025-07-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conquista1492
Jag kommer att emigrera – just därför att detta var droppen som fick bägaren att rinna över. Det var det som fick stolen att tippa.

Man går runt med stela axlar i Sverige, alltid med en diffus känsla av rädsla eller skuld. Som om man hela tiden bär på tio kilo moraliska tegelstenar. Och det släpper först när man är utomlands – plötsligt andas man lättare, rör sig friare. Man känner sig mer som sig själv.

Sverige har visserligen en bråkdel av mordfrekvensen jämfört med Brasilien. Men vi har tre gånger så många självmord per capita.

Det säger något. Överdriven social kontroll dödar också – fast långsamt, inifrån.

Ja, överdriven social kontroll är verkligen vidrig.

Bland det värsta tycker jag är hur politiker skryter med att föräldrar inte själva skall få bestämma hur de fördelar föräldrapenningdagarna mellan sig. Det är verkligen äckligt.

Detta med Onlyfans är inte riktigt på samma nivå. Men ändå ytterligare ett av tusen exempel på hur de självgoda, hycklande, godhetssignalerande, HBTQ-certifierade och klimatsmarta feministerna skall "uppfostra" befolkningen med tvång och förbud.
Citera
2025-07-01, 16:08
Medlem
Conquista1492s avatar
100 % RÄTT.

Det vi behöver i Sverige är tolerans – men det verkar vara en omöjlighet.

Går man ut en helg med vänner som lever mer lokalt, jordnära och ofta på gränsen till det kriminella – vilket faktiskt är vardag för en stor del av befolkningen – så märker man snabbt hur det ser ut i verkligheten:
Ett enda telefonsamtal, och de fixar fram vad du vill. Kokain, sprit, marijuana – till och med kvinnor för olika ändamål. Och det är bara början. Det finns säkert en massa annat jag helst inte ens vill tänka på.

Det är där vi måste börja – i verkligheten.

För en stor del av samhället lever i ett slags träsk: utan bra bostad, utan trygga jobb, i slitsamma miljöer, omgivna av dysfunktionella relationer och utan någon tydlig väg ut.

Det är därför moraliserande feminister inte tar itu med de verkliga problemen – de kan inte eller vill inte. I stället utövar de makt genom symboliska lagar, vars syfte verkar vara att hänga ut enskilda män, offentligt och förnedrande.

Det är inte lösningar de söker. Det är syndabockar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in