2025-05-19, 23:46
Medlem
Klart dom kan garantera 30% avkastning per månad, bara dumma jävlar som inte tror att folk ger bort miljon/miljard vinster gratis!
Citera
2025-05-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Skitbra att du outar sånt här för det är 100% scam.
Jag har hållit på med crypto i snart 10 år så jag vet.
Varför behöver det outas? Man måste vara extremt låg begåvad om man tror att det ligger någon sanning i det. Om dom kan garantera 30% avkastning i månaden hade dom väl bara lagt pengarna själv och inte släppt in folk på det? 😂
Citera
2025-05-20, 00:09
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Varför behöver det outas? Man måste vara extremt låg begåvad om man tror att det ligger någon sanning i det. Om dom kan garantera 30% avkastning i månaden hade dom väl bara lagt pengarna själv och inte släppt in folk på det? 😂

Det behöver outas eftersom folk hör talas om hur mycket pengar tjänar på krypto och fattar inte att det är en scam.

Nu är du fan nästan lika efterbliven som dom som går på scamen.
Du fattar väl att 30% på 10k blir mindre vinnst än 30% på 10 miljoner?
Det är ju exakt så som fonder funkar, vanligt folk sätter in pengar och banken sköter resten, ju mer folk somsätter in pengar desto mer pengar kan banken investera.
Citera
2025-05-20, 00:33
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Köp stora paketet.
Med 30% avkastning i månaden har ni 3500 miljarder kronor om fem år.
Citera
2025-05-20, 01:51
Medlem
bullmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptowizard
Hej, min far har kommit i kontakt med företaget Cryptland. Med deras AI krypto-paket kan de garantera en avkastning på drygt 30% per månad (€2500 ut per månad på en €8000 investering).

Vad tror vi om detta företag, låter det seriöst, och om inte, varför? Gärna konkreta argument. Min far håller på att gå all-in. Hur tror ni hans investering kommer att utvecklas?

Här är deras investeringspaket: https://i.imgur.com/VYbpSeW.jpeg

lol, vill inte låta nedlåtande, men nej, håll dig långt borta från sådana här grejer (krypto är legitimt, och i synnerhet bitcoin, men det är en annan sak).
Citera
2025-05-20, 02:01
Medlem
Jag tror precis som de flesta i tråden att det handlar om bluffmakare som kommer att ta din fars pengar och inte har någon som helst avsikt att uppfylla den utställda "garantin".

Men som en sidokommentar bör en sådan garanti tas med en nypa salt även om den skulle vara uppriktigt menad. Antag att någon pajsare helt ärligt tror sig kunna tjäna betydligt mer än 30% per månad, men saknar kapital. Han erbjuder investerare 30% och planerar att bli rik på mellanskillnaden. Även om kryptoplaceringarna skulle ge mindre än 30% någon oturlig månad tror han sig kunna betala ut garantin från överskottet de normala månaderna. Men för att garantin ska vara värd något krävs det att pajsaren har betalningsförmåga. Om kryptoplaceringarna går mycket sämre än förväntat (väldigt troligt) och detta redovisas ärligt, kommer alla vilja att ha ut sina pengar enligt garantin, men betalningsförmågan kommer inte att finnas där. Även om bolaget är skyldigt att betala ut pengarna enligt garantin, och inte avser att ducka det ansvaret, hjälper det föga om det faktiskt inte klarar detta eftersom inga pengar finns. Garantin är alltså skenbar då det inte finns någon finansiellt stark garant i bakgrunden.
Senast redigerad av vgebler 2025-05-20 kl. 02:14.
Citera
2025-05-20, 03:26
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vgebler
Jag tror precis som de flesta i tråden att det handlar om bluffmakare som kommer att ta din fars pengar och inte har någon som helst avsikt att uppfylla den utställda "garantin".

Men som en sidokommentar bör en sådan garanti tas med en nypa salt även om den skulle vara uppriktigt menad. Antag att någon pajsare helt ärligt tror sig kunna tjäna betydligt mer än 30% per månad, men saknar kapital. Han erbjuder investerare 30% och planerar att bli rik på mellanskillnaden. Även om kryptoplaceringarna skulle ge mindre än 30% någon oturlig månad tror han sig kunna betala ut garantin från överskottet de normala månaderna. Men för att garantin ska vara värd något krävs det att pajsaren har betalningsförmåga. Om kryptoplaceringarna går mycket sämre än förväntat (väldigt troligt) och detta redovisas ärligt, kommer alla vilja att ha ut sina pengar enligt garantin, men betalningsförmågan kommer inte att finnas där. Även om bolaget är skyldigt att betala ut pengarna enligt garantin, och inte avser att ducka det ansvaret, hjälper det föga om det faktiskt inte klarar detta eftersom inga pengar finns. Garantin är alltså skenbar då det inte finns någon finansiellt stark garant i bakgrunden.

"Tror"...
Citera
2025-05-20, 04:41
Medlem
Citat:
Hej, min far har kommit i kontakt med företaget Cryptland. Med deras AI krypto-paket kan de garantera en avkastning på drygt 30% per månad (€2500 ut per månad på en €8000 investering).

Vad tror vi om detta företag, låter det seriöst, och om inte, varför? Gärna konkreta argument. Min far håller på att gå all-in. Hur tror ni hans investering kommer att utvecklas?

"Garanterad avkastning" är något som aldrig existerat. Ska det vara så svårt att begripa det?
Citera
2025-05-20, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
"Tror"...

Onekligen något av ett understatement, vilket nog de allra flesta förstod.
Citera
2025-05-20, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullmonstret
lol, vill inte låta nedlåtande, men nej, håll dig långt borta från sådana här grejer (krypto är legitimt, och i synnerhet bitcoin, men det är en annan sak).
Krypto som helhet är en "greater fools scam", inte legitimt alls. TS pappa kommer att förlora varenda krona han ger till dessa personer.
Någon kallad "cryptowizard" borde ju veta hur det fungerar. Hoppas att du inte förstör livet för mycket för din pappa.
Citera
2025-05-20, 07:16
Medlem
Citat:

Alla, precis ALLA som GARANTERAR mer än 10% per ÅR är SCAM! Finns inga sätt att garantera så stora avkastningar.
Citera
2025-05-20, 07:41
Medlem
bullmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinitewin
Krypto som helhet är en "greater fools scam", inte legitimt alls.

Skaffa dig lite mer kunskap innan du uttalar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in