2025-05-19, 21:46
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptowizard
Hej, min far har kommit i kontakt med företaget Cryptland. Med deras AI krypto-paket kan de garantera en avkastning på drygt 30% per månad (€2500 ut per månad på en €8000 investering).

Vad tror vi om detta företag, låter det seriöst, och om inte, varför? Gärna konkreta argument. Min far håller på att gå all-in. Hur tror ni hans investering kommer att utvecklas?

Här är deras investeringspaket: https://i.imgur.com/VYbpSeW.jpeg
30% per månad med en investering på 80 000 kr innebär att din farsa kommer vara god för drygt 1 miljard kronor om tre år. Inte illa pinkat. Kör på det!
Citera
2025-05-19, 22:00
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Det går inte att garantera avkastning på finansmarknaden.
Att "garantera" är samma som noll procents risk.
Den minska risk att investera i brukar anses vara amerikanska statsobligationer. Den avkastning du får på dem är att anse som det närmaste "garanterad" du kommer.
Citera
2025-05-19, 22:02
Medlem
Citat:
Tack för alla svar. Om ni kan peka på specifika detaljer i dokumentet som tyder på att det är en scam vore det hjälpsamt. Lägre avkastning på högre investering var en klockren observation t.ex.

Ingen kan någonsin erbjuda den avkastningen som påstås. Ifall någon faktiskt hade möjligheten att få den där avkastningen, så hade dom bara lånat pengar personligen (bokstavligen talat tagit massa lån) och stoppat in istället och behållit all den magiska avkastning själv.

Det finns inga gratis luncher.

Jag borde inte ens försöka förklara sånt här, för den som går på det där och stoppar in pengar förtjänar faktiskt att bli lurad och bli av med sina pengar för fan.
Citera
2025-05-19, 22:05
Citat:
Hej, min far har kommit i kontakt med företaget Cryptland. Med deras AI krypto-paket kan de garantera en avkastning på drygt 30% per månad (€2500 ut per månad på en €8000 investering).

Vad tror vi om detta företag, låter det seriöst, och om inte, varför? Gärna konkreta argument. Min far håller på att gå all-in. Hur tror ni hans investering kommer att utvecklas?

Helt Legit, men hälsa pappsen att det finns ett mycket fördelaktigare upplägg, som jag kan hjälpa er med, nu snackar vi Big Bucks, En månatlig avkastning om 341% som är garanterad, men uppsidan är större än så. Dessutom med en statlig bankgaranti om 300.000.000 sek. Välkommen till Ebberöds bank!
Citera
2025-05-19, 22:07
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
30% per månad med en investering på 80 000 kr innebär att din farsa kommer vara god för drygt 1 miljard kronor om tre år. Inte illa pinkat. Kör på det!

Absolut! Det går inte alls emot människans natur att ta en infinite money glitch och på grund av godhet och hjälpsamhet informera andra människor i världen istället för att använda metoden själv och bli stenrik.

Idén är AI bot som gör transaktioner som garanterar avkastning Va snällt av TS pappa att låta världen använda detta och inte bli rikare än Elon Musk själv inom 15 år.

Schysst du är TS
Citera
2025-05-19, 22:08
Medlem
Kolonns avatar
30 procent i månaden. Då är han snart en av landets rikaste om han sätter in en miljon

Citera
2025-05-19, 22:31
Medlem
failsecs avatar
Att nissarna på Cryptland inte bara belånar sina egna och släktingars hus upp till taknocken, investerar i sitt egna paket för 30% månatlig avkastning och lever gott. Varför krångla med att försöka få externa investerare och varför jobba i onödan?
Citera
2025-05-19, 22:33
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Skitbra att du outar sånt här för det är 100% scam.
Jag har hållit på med crypto i snart 10 år så jag vet.
Citera
2025-05-19, 22:35
Medlem
Skyggedanss avatar
Allt som har med krypto att göra är en scam. Absolut allt.
Citera
2025-05-19, 23:24
Medlem
Kör! Vad kan gå fel liksom?
Citera
2025-05-19, 23:32
Medlem
Citat:
Tack för alla svar. Om ni kan peka på specifika detaljer i dokumentet som tyder på att det är en scam vore det hjälpsamt. Lägre avkastning på högre investering var en klockren observation t.ex.

Läser du mina inlägg igen tror jag att du kan förstå trådens syfte (hjälpa min far). Ville jag göra reklam för Cryptland skulle jag formulerat mig annorlunda.

Du behöver inte leta efter detaljer i dokumentet efter detaljer som säger att det är en scam.

Det du behöver veta är att du aldrig ser pengarna igen som du sätter in hos dom. Dom kanske skickar tillbaka en liten summa för att inge förtroende, men så fort du vill plocka ut dina "10000 dollar" så blockar dom dig och stänger ditt konto. Det har inget med avkastning att göra, dealen är att du godtroget stoppar in pengar och dom stjäl dom. Det är hela syftet.
Citera
2025-05-19, 23:43
Medlem
Citat:

Ett solklart fall av ett Ponzibedrägeri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in