• 6
  • 7
2025-06-11, 07:10
Medlem
FreddyKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
ICA Nära är ingen konkurrent till Willys. "Så du har helt fel".
I det segmentet har Axfood butikskoncepten Tempo och Handlarn.

Willys Hemma har som motsvarande konkurrent ICA Supermarket.

Willys har väl egentligen ingen riktig konkurrent rent butikskonceptmässigt.
Kvantumbutiker är storleksmässigt närmast men har charkdisk och lite annat smått och gott.
Jag svarade på "Jag kan konstatera att på senare tid är ofta före detta lågpriskedjan Willys dyrare än ICA förutom på de lockvaror de tillfälligt har sänkt just den veckan".
Enligt den mening så har han helt fel. Att han är så efterbliven att han skriver "ICA", istället för vilket koncept han syftar på, visar bara att folk inte borde få uttala sig.
Nej Willys Hemma är inte i närheten av ICA supermarket utan går mer mot ICA Nära. Kanske lokalt in nån håla då.
Citera
2025-06-27, 14:33
Medlem
Gosifs avatar
Willys 2004 där omkring var billigt och bra. Dom hade sunkiga lokaler också. Idag är allt fräscht och dyrt.
Citera
2025-06-28, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Willys 2004 där omkring var billigt och bra. Dom hade sunkiga lokaler också. Idag är allt fräscht och dyrt.
Ändå jävligt mycket lägre priser än ICA tex...
Citera
2025-07-03, 08:55
Medlem
Jordgubbes avatar
Enl senaste Matpriskollen är Willys billigast oavsett var man bor. Jämförelsen är dock lite märklig för endast Ica Kvantum, Coop, CityGross, Ica Maxi och Willys är med dvs tex inte Lidl.

https://www.expressen.se/ekonomi/pri...gen-pa-tva-ar/
https://matpriskollen.se/
Citera
2025-07-03, 09:25
Medlem
zombie-nations avatar
Ica har olika priser, ska man jämföra bara med ditt lokala Ica?
Citera
2025-07-04, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ica har olika priser, ska man jämföra bara med ditt lokala Ica?
Det har dom säkert men ändå dyrare än Willys....
Citera
2025-07-04, 23:52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Det har dom säkert men ändå dyrare än Willys....

Vet ett Ica där mjölken kostar 9 kr litern. Men utom det är Willys billigare. Gorbi säger att Willys är dyrare, men jag tror inte på det.
Citera
2025-07-05, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Vet ett Ica där mjölken kostar 9 kr litern. Men utom det är Willys billigare. Gorbi säger att Willys är dyrare, men jag tror inte på det.
Tja du får väl köpa mjölken på ICA då och resten på WILLYS....Enligt senaste matpriskollen så är ju priserna på Willys betydligt lägre.
Citera
2025-07-05, 00:20
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ja Willys har blivit dyrare efter att Axfood köpte City Gross. Det har alla andra också blivit. Beror på omvärlden och ledpriser.

Finns gott om livsmedel som blivit dyrare på Lidl och ICA senaste året.
Citera
2025-07-05, 00:21
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tja du får väl köpa mjölken på ICA då och resten på WILLYS....Enligt senaste matpriskollen så är ju priserna på Willys betydligt lägre.

Haha nä, den är i en ort vi åker igenom ibland på långa resor. Får köpa mjölk på Willys eller Lidl. Beror på vad man köper så är Willys är billigare än Lidl med. Men Lidl har jag på gångavstånd vilket gör att jag handlar där oftare nu.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in