Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Willys är billigast överallt.
Så kanske det var historiskt förutom Lidl, men de har ju begränsat sortiment och egna märken på det mesta.
Kan avslöja att min observation blev tydlig häromdagen då jag som vanligt skulle köpa det bröd som jag de senaste 10 åren alltid köper på Willys, ett av deras egna Garantbröd. Brödet brukade kosta runt 20 innan hela inflationspåhittet sedan de senaste åren har det kostat 24 kr men till min förvåning nu i veckan kostar exakt samma bröd 30 kr.
Vad jag vet har vi inte helt plötsligt haft spannmålsmissväxt som ingen rapporterat om, samma när jag skulle köpa bregott, priset var höjt så högt att jag vägrade köpa det. Min Willys hade detg finska lågprisalternativet från Valio, brukade kosta mellan 35-39 kr nu 55 kr. Efter jämfört kilopris tvingades jag köpa Garants bregottkopia då fick jag ändå betala över 50 kr för 600 gram.
Vidare till mjölken samma mardrömshistoria där osv osv i hela den förbannade butiken.
Willys har alltså höjt samtliga priser i princip i hela butiken nu i närtid, därför vissa här fortfarande tror Willys är billigast.
Snart blir man ju snattare i matbutiken av rent ideologiska skäl, skall butiksägaren medvetet och lagligen råna mig, blir det snart samma beteende tillbaka.