2026-01-22, 16:42
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Skillnaden verkar ju vara att du besitter förmågan att läsa av en situation, vilket ML helt uppenbart inte kan. Han kunde ju lika lite läsa av situationen när han fick en dom emot sig och glad i hågen sade att sådan är jag, det där tänker jag fortsätta med ...
/M

Har du förståelse för att signaler och sånt kan läsas fel ibland? Vad gjorde han när han fick ett tydligt avvisande?
Citera
2026-01-22, 23:17
Medlem
Jenshalls avatar
Inte ofta Johan Eriksson helt tappar ett case. Men här är det nog end nu.
Citera
2026-01-22, 23:43
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Anmäler man så pass långt senare så är det definitivt för att någon annan pressar på. Givetvis så skulle det aldrig anmälts överhuvudtaget. Dessutom så är det ju tydligt att hon har psykiska problem.
Så du tror på allt som denna Renée säger men inte på vad Micke säger. Dom har uppenbarligen haft en relation i en gråzon och varit gränsöverskridande.
Hon har varit närgången mot Micke men när hennes man fick vetskap så var hon tvungen att bränna broarna.

Du verkar tro att jag tror på målsäganden utan förbehåll, men det jag säger är att det du påstår är spekulation och att det Leijnegaard uppger är hans version. Det är möjligt att du har rätt.

Sedan menar jag att det inte är ok för ML att pussa en annan mans fru oavsett om hon är med på det. Så det drabbar ingen oskyldig.
Citera
2026-01-22, 23:52
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Anmäler man så pass långt senare så är det definitivt för att någon annan pressar på. Givetvis så skulle det aldrig anmälts överhuvudtaget. Dessutom så är det ju tydligt att hon har psykiska problem.
Så du tror på allt som denna Renée säger men inte på vad Micke säger. Dom har uppenbarligen haft en relation i en gråzon och varit gränsöverskridande.
Hon har varit närgången mot Micke men när hennes man fick vetskap så var hon tvungen att bränna broarna.

”Nån pressar på”. Du menar ens make eller kanske en familjemedlem. Som uppmärksammar den man älskar detta är inte ok. Tur att dom finns - kallas äkta vän eller livskamrat.
Citera
2026-01-23, 07:23
Medlem
det här är helt galet..är det utpressning eller vad...har inte satt mig in i fallet mer än att micke pussade lite på nån kvinna på en fest..var väl så..

hur som helst....micke är närmast en folkhjälte i sverige och bra att han inte gömmer sig...du är kung micke!..anmälandet av våldtäckter....metoo bla bla bla...det har gått överstyr, stå på er män . ni måste ta fajten. är ni oskyldiga måste ni göra allt för att få kvinnorna fällda !!! ni ska under inga omständigheter acceptera felaktiga domar ...ni måste kämpa...fälla bitcharna!!!
Senast redigerad av aromatti 2026-01-23 kl. 07:26.
Citera
2026-01-23, 07:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du verkar tro att jag tror på målsäganden utan förbehåll, men det jag säger är att det du påstår är spekulation och att det Leijnegaard uppger är hans version. Det är möjligt att du har rätt.

Sedan menar jag att det inte är ok för ML att pussa en annan mans fru oavsett om hon är med på det. Så det drabbar ingen oskyldig.

Vilket straff bör hon få om hon var med på det eftersom hon pussat på en annan man fastän hon var gift. Hon är ju inte heller oskyldig i sådana fall som du skriver.
Citera
2026-01-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Har du förståelse för att signaler och sånt kan läsas fel ibland? Vad gjorde han när han fick ett tydligt avvisande?

Han blev arg, gick upp på rummet, och istället för att rannsaka sig själv så hade han känslan av att ha blivit orättvist behandlad, om jag minns rätt, dvs allt annat än ett moget och rationellt beteende.

/M
Citera
2026-01-23, 10:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetanBallongen
Han blev arg, gick upp på rummet, och istället för att rannsaka sig själv så hade han känslan av att ha blivit orättvist behandlad, om jag minns rätt, dvs allt annat än ett moget och rationellt beteende.

/M

Jag tolkade det som att han förstod att det inte var välkommet och då lämnade henne och festen och gick upp till sitt rum. Hade han varit ute efter att ofreda henne hade han väl lite ivrigare försökt att pussa henne.
Citera
2026-01-23, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Om han hade erkänt så hade det inte behövt bli någon rättegång med allt vad det innebär.

Det har du ju förmodligen rätt i men mitt problem med det här är ju att jag känner mig osäker på om det borde vara föremål för ett polisärende överhuvudtaget. Att försöka kyssa någon när man tror det finns ett samförstånd är väl något som alla människor är kapabla till?
Citera
2026-01-23, 17:16
Medlem
Citat:
Jag tolkade det som att han förstod att det inte var välkommet och då lämnade henne och festen och gick upp till sitt rum. Hade han varit ute efter att ofreda henne hade han väl lite ivrigare försökt att pussa henne.

Han förstod mycket riktigt och gick upp till sitt rum, jag minns inte om det sedan var i förhör eller under rättegång som han även sade att han kände sig arg, förbannad, och orättvist behandlad, och det är väl precis det som är den springande punkten som visar hans totala tondövhet av att läsa av livet runt omkring honom där han gör hela händelsen till att det handlar om honom istället för RF. Precis samma sak som att han även efter dom i TR upprepat att han anser det som ett normalt beteende och att han avser att fortsätta med det.

En mer normal människa hade ju där och då, istället för att bli arg och förbannad, stelnat till och med något skräckfyllt i blicken sagt något i stil med "Men oj, förlåt, det var inte min mening att gå för långt, ursäkta!", och gjort det där och då, istället för att storma iväg till ett hotellrum för att tycka synd om sig själv och känna sig förnärmad för att RF sade nej tack, och sedan i efterhand börja fundera på hur han skall uttrycka sig på SMS för att försöka släta över hela händelsen.

Men, allt är sedan tidigare sagt, och vattnet har väl runnit färdigt under broarna i och med det nya beslutet, så det är vad det är, och kommer att fortsätta vara, så något mer eller något nytt har jag nog inte att säga. :-D

/M
Citera
2026-01-24, 12:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Vilket straff bör hon få om hon var med på det eftersom hon pussat på en annan man fastän hon var gift. Hon är ju inte heller oskyldig i sådana fall som du skriver.

Om hon var med på pussen skall ingen ha något straff. Mitt resonemang utgår från att hon inte var med på det, men först var beredd att strunta i det, men efter samråd med sin man och vänner eller efter egen eftertanke bestämde sig för att anmäla. Det är i hennes fulla rätt.
Citera
2026-01-24, 20:37
Medlem
Det finns inlägg både för och emot Micke! Verkligen. Men då måste till syvende og sidst svensk lag gälla. Och i Sverige uttolkas lagen av våra domstolar.

Dvs alla får acceptera att Micke brutit mot lagen. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in