2025-05-20, 21:24
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Vad är ett rimligt straff? Bli av med jobbet, löpa gatlopp i pressen, kanske aldrig mer få jobba på TV?

Jag tycker ju inte heller att man ska få göra vad man vill men det måste väl ändå finnas nåt slags rimlighetsprincip? Nu är det ju nåt slags skräckvälde där kändisar blir offentligt lynchade som våldtäktsmän för minsta lilla grej som man kunnat lösa mellan fyra ögon.

Jag anser inte att detta ens borde vara ett polisärende, det borde vara ett personalärende. Menar bara att man inte ska behöva acceptera ett sånt beteende kopplat till inlägget jag citerade i mitt svar.
Citera
2025-05-20, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Det är alltid dom "sympatiska"...

Dagboksblad:

https://gofile.io/d/Y1869c
Se där! Då var inte C.W så pantad, lögnaktig och allt vad som nu skrevs tidigare gissar jag?!
Citera
2025-05-20, 21:30
Medlem
dementeds avatar
Att det här slösar med rättsväsendets tid är fan sinnessjukt.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Ni kvinnor är precis lika hemska, skillnaden är att vi män inte går och anmäler sånt trams och försöker förstöra era liv...

Nu menar ju inte jag att man ska gå och förstöra någons liv, utan att man inte ska behöva acceptera ett sådant beteende helt enkelt. Och ja, visst finns det hemska kvinnor också, men i dom flesta fall är det fysiskt lättare för en man att freda sig åtminstone.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Se där! Då var inte C.W så pantad, lögnaktig och allt vad som nu skrevs tidigare gissar jag?!

Vad missar jag ?
Citera
2025-05-20, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
De har nog inget val om de inte vill hudflängas i pressen och är rädda om karriären.

Mm men helt galet verkar det vara. Vad kostar detta spektaklet? Miljoner? Pengar som kunnat mätta 1000 munnar i ett fattigt land i ett år. Blir nästan psykotisk när jag läser FUP:en, är detta på riktigt?

Edit: Och för att förtydliga. Såklart är den "misstänkte" rövhål och bör ta det lugnt med spriten om han inte kan hålla sig själv i styr.

Edit 2: Är det här resurserna ska prioriteras? Inte bättre att lägga det på pedofiler som våldtar barn? Där kan vi snacka psykiskt lidande. Blir bara mer och mer psykotisk när jag tänker på detta.
Senast redigerad av Olle-Johnny 2025-05-20 kl. 21:35.
Citera
2025-05-20, 21:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nä, men allt man inte vill är lite sjukt att polisanmäla innan man prövat andra vägar, eller hur?

Alla fungerar olika. Allt jag säger är att om hon tog väldigt illa vid sig så är det väl inte konstigt att hon kräver sin rätt?

Många snubbar i tråden som tycker detta är en skitsak men om hon blev ledsen och skakad av de påtvingade pussarna så tycker jag att hon gör helt rätt i att anmäla.
Citera
2025-05-20, 21:34
Medlem
stokkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Alla fungerar olika. Allt jag säger är att om hon tog väldigt illa vid sig så är det väl inte konstigt att hon kräver sin rätt?

Många snubbar i tråden som tycker detta är en skitsak men om hon blev ledsen och skakad av de påtvingade pussarna så tycker jag att hon gör helt rätt i att anmäla.

Läs FUP. Hade hon agerat direkt hade det självaklart varit en annan sak. Istället skickar hon hjärt-emoji till honom och frågar om han vill följa med på lunch? Är det rimligt efter att ha blivit sexuellt ofredad? Vilket hon kommer på 7 timmar senare...
Citera
2025-05-20, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Läser man sms (i FUP) så verkar hon lugn som helst, skickar till och med ett hjärta till honom och ber honom följa med på lunch. Sju timmar senare har hon totalt ändrat inställning, förmodligen av den enkla anledningen av att hon förstått att detta kommer att läcka ut och då plötsligt måste hon ju tänka på sin man, det ser bättre ut om hon anmäler fast hon egentligen inte brydde sig, fy fan! Hoppas hennes man ser igenom det hela.

Undrar om anmälan hade skett om han tagit chansen att följa med på lunch och bett mer om ursäkt i person
Citera
2025-05-20, 21:39
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stokke
Läs FUP. Hade hon agerat direkt hade det självaklart varit en annan sak. Istället skickar hon hjärt-emoji till honom och frågar om han vill följa med på lunch? Är det rimligt efter att ha blivit sexuellt ofredad? Vilket hon kommer på 7 timmar senare...

Det är inte ovanligt i såna här fall att chocken, ångesten, skammen osv kommer med fördröjning. Som tur är så är våra jurister i dag medvetna om detta.
Citera
2025-05-20, 21:41
Medlem
Satan vilken ångest när Lars-Michael "Micke" L vaknade dagen efter

Han är tyvärr rökt nu, hela hans persona bygger på reko killen så svt kommer droppa honom omgående. Kan eventuellt bli nåt skitprogram på kanal5 efter nåt år i karantän.
Citera
2025-05-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blakullafararen
Jag tror att det är ett resultat/rekyl av alla miljontas våldtäckter på kvinnor genom åren.

Jag säger inte att det är rätt, men ett resultat av att kvinnan fått bära mäns våldtäckter genom alla år/århundraden och nu har kvinnan makten och utnyttjar den. Precis som män utnyttjar sin makt genom att våldta kvinnor.

Jag tycker det är oroväckande att det blivit såhär. Det kommer nog en lagändring framöver.
Hoppas det. Detta drabbar de kvinnor som faktiskt blir våldtagna. Och inga män kommer vilja ta i en tjej snart de kan ju bli anmälda för vad som helst. Om hon blev kränkt på något sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in