2025-05-27, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(Det fetade)

Han känns mer trovärdig än henne.

Speciellt med tanke på att hon skickade ett hjärta och en inbjudan till lunch dagen efter.

Varför det? Hon säger ju att hon vill försöka låtsas som att inget hade hänt, men att hon sen inte kunde det längre.

Och nej, jag tycker inte att hon känns mer trovärdig för att hon är en kvinna. Jag tycker hon känns mer trovärdig för att M. L. velar fram och tillbaka.
Citera
2025-05-27, 08:25
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon har en framgångsrik, rik och viril man i 46års åldern, men enligt dig vill hon byta ut honom med en 60 årig impotent man som hon är chef över?
Nej, det vill hon uppenbarligen inte. Hon vill istället krossa honom, hans liv, karriär och äktenskap.
En hämnd eller förskjutning om man så vill från en tidigare våldtäkt hon varit med om.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-27 kl. 08:30.
Citera
2025-05-27, 08:29
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Varför det? Hon säger ju att hon vill försöka låtsas som att inget hade hänt, men att hon sen inte kunde det längre.

Och nej, jag tycker inte att hon känns mer trovärdig för att hon är en kvinna. Jag tycker hon känns mer trovärdig för att M. L. velar fram och tillbaka.
Nonsens, Mannen velar inte. Han har varit 100% konsekvent med att pussen varken hade sexuella eller kränkande avsikter.

Kvinnan velar däremot. Först skrattar hon bort det, dagen efter säger hon JAAA! om att släppa det, skickar hjärta och föreslår lunch och strandhäng. Sen kommer hon på att en flyktig puss i farten är värre än en våldtäkt. Har svårt att föreställa mig ett större velande än så.
Citera
2025-05-27, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nonsens, Mannen velar inte. Han har varit 100% konsekvent med att pussen varken hade sexuella eller kränkande avsikter.

Kvinnan velar däremot. Först skrattar hon bort det, dagen efter säger hon JAAA! om att släppa det, skickar hjärta och föreslår lunch och strandhäng. Sen kommer hon på att en flyktig puss i farten är värre än en våldtäkt. Har svårt att föreställa mig ett större velande än så.

Så att först genom SMS be om förlåtelse för att han två gånger försökte pussa henne, till att sen förneka att han försökt pussa henne är inte att vela?
Citera
2025-05-27, 08:36
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Så att först genom SMS be om förlåtelse för att han två gånger försökte pussa henne, till att sen förneka att han försökt pussa henne är inte att vela?
Wow, trots att du fått en helt rimlig förklaring för ditt påstående framskrider du som om ingenting hade hänt. Du har uppenbarligen en dold agenda och är inte alls ute efter rättvisa och sanning. Såtillvida är du moraliskt korrupt.

Citat:
Mannen har konsekvent förnekat att han haft något sexuellt uppsåt eller någon avsikt att kränka kvinnan. Han har beskrivit det som skedde som en vänskaplig gest, ett skämtsamt “Så här: *pussljud* världens bästa redaktör” i ett socialt sammanhang där de hade en nära arbetsrelation. Vid ett tillfälle uttrycker han att han "aldrig försökt pussa henne". Detta tycks syfta på att han inte anser att handlingen haft karaktären av en faktisk puss i juridisk mening. Han beskriver det alltså inte som en “riktig puss”, utan som en skämtsam och symbolisk gest, som ett “pussljud”.

Du som köpt den tidigare traumatiserade kvinnans extremt oproportionerliga reaktion med hull och hår, ("pussen värre än en våldtäkt") får ju såklart svårt att förstå denna nyansering, varför du fastnar i formuleringen.

Mannen har alltså beskrivit händelsen som ett "pussljud" – en vänskaplig, skämtsam gest utan fysisk kontakt eller sexuellt syfte. Senare i förhöret säger han att han "aldrig pussat henne", vilket kan uppfattas som motsägelsefullt. Men snarare än att vara en lögn tyder det på en språklig omdefiniering. Han försöker särskilja mellan en symbolisk gest och en faktisk puss. Det är en semantisk reträtt som ofta sker när vardagliga handlingar börjar granskas i en juridisk kontext.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-27 kl. 08:48.
Citera
2025-05-27, 09:03
Medlem
Citat:
Wow, trots att du fått en helt rimlig förklaring för ditt påstående framskrider du som om ingenting hade hänt. Du har uppenbarligen en dold agenda och är inte alls ute efter rättvisa och sanning. Såtillvida är du moraliskt korrupt.

Vi tycker olika, det behöver väl inte betyda att jag har en dold agenda?

Jag tycker att han velig i förhören, helt enkelt.

Ett annat exempel på det är att han först inte minns vad han hade skrivit till henne (Förlåt för att jag försökte pussa dig två gånger), och ställer till och med frågan "skrev jag så?"; till att vid ett senare tillfälle förklara exakt hur han menade med den formuleringen.
Citera
2025-05-27, 09:06
Medlem
marytraders avatar
Återigen: Om man förbjuder pussar så kan inte vuxna människor bli ihop. Någongång blir det missuppfattningar, åt bägge hållen. Det vill ju ingen. Då får man säga det och få en ursäkt tillbaka. Som vilka vuxna som helst. Skulle man bli dömd i domstol för att man inte fattat att någon inte varit intresserad? Helt absurt. Vart är vi på väg? Sharialagar och lilla Sverige. Jesus. Vart är samhället på väg?
Citera
2025-05-27, 09:22
Medlem
Citat:

Ett annat exempel på det är att han först inte minns vad han hade skrivit till henne (Förlåt för att jag försökte pussa dig två gånger), och ställer till och med frågan "skrev jag så?"; till att vid ett senare tillfälle förklara exakt hur han menade med den formuleringen.

Beror ju framförallt på att förhöret gällande sms:en var 3-4 månader senare och att han hade raderat sms:en. Han kanske är en sån som skickar rätt många sms/dag, då han ju är en offentlig person. Svårt att komma ihåg exakt vad man skrivit.

Jag tror att han i första förhöret är mycket överraskad/chockad över att han sitter i ett polisförhör gällande detta, och att han senare när det fått sjunka in försöker utveckla vad han menade och även vad hon kan tänkas ha för avsikt med detta.

En helt orimlig anmälan som snarare har med att hennes nuvarande relation är i gungning, men framförallt att hon inte bearbetat färdigt den förmodade våldtäkt/övergrepp hon varit med om. Hon verkar också ha ett mycket dåligt juridiskt ombud som fått henne att gå så här långt. Hon riskerar ju att solka ner sitt varumärke ordentligt. Vem vill/vågar anlita en så pass labil person i rätt krävande/pressade produktioner? Det enda rimliga vore att hon drog tillbaka anmälan och gjorde en "Åsa Linderborg-omvändning" gällande överreaktion/häxjakt, då kanske hon kan börja bygga sitt förtroende igen. Jag tror helt enkelt att hon inte mått så bra efter detta vilket är förståeligt om dessa 1,5 pussförsökt/pussar snarare handlar om ett tidigare övergrepp. Det är förståeligt och förlåterligt för "omvärlden"/branschen. Spektaklet har redan kostat oss skattebetalare onödiga miljoner...., och kanske dessutom avslutat 2 karriärer (Micke och Reneés) helt i onödan
Citera
2025-05-27, 09:56
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:

Kommer du ihåg allt som du skrev i SMS för 3-4 månader sedan?
Jag funderar över att det som du kallar för velighet kallar andra för naturlig glömska, samt att när en vardaglig händelse ramlar in i en juridisk kontext, förändrar det karaktär och att språkbruket därför behöver förändras till detta nya sammanhang?

Men som jag ser som det viktigaste i föreliggande ärende; håller du med om att mannen 100% konsekvent från början till slut hävdat att pussen inte hade sexuella eller kränkande intentioner?
Alltså oberoende om du tror honom eller ej.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-05-27 kl. 10:07.
Citera
2025-05-27, 10:18
Medlem
Citat:
Kommer du ihåg allt som du skrev i SMS för 3-4 månader sedan?
Jag funderar över att det som du kallar för velighet kallar andra för naturlig glömska, samt att när en vardaglig händelse ramlar in i en juridisk kontext, förändrar det karaktär och att språkbruket därför behöver förändras till detta nya sammanhang?

Men som jag ser som det viktigaste i föreliggande ärende; håller du med om att mannen 100% konsekvent från början till slut hävdat att pussen inte hade sexuella eller kränkande intentioner?
Alltså oberoende om du tror honom eller ej.

Nej, det är såklart att han kan ha svårt att minnas vad han skrev. Däremot tycker jag att det är lite anmärkningsvärt att inte minnas just dessa SMS, eftersom det blev en så stor grej av det hela.

Hon åkte ju hem dagen efter. Varför raderar man då SMS:en ens?

Ja, det håller jag med om.
Citera
2025-05-27, 10:25
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Nej, det är såklart att han kan ha svårt att minnas vad han skrev. Däremot tycker jag att det är lite anmärkningsvärt att inte minnas just dessa SMS, eftersom det blev en så stor grej av det hela.

Hon åkte ju hem dagen efter. Varför raderar man då SMS:en ens?

Ja, det håller jag med om.

"Varför raderar man då SMS:en ens?"
Av samma orsak som att en del tror att skicka ett hjärta betyder att man är kär i en, att han är en gubbe.
Citera
2025-05-27, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag har svårt att se att han inte skulle bli fälld. Annars öppnar det upp till fler gubbar att pussa sina arbetskamrater bäst de vill därför att 1) de är fysiska av sig 2) inte hade sexuells intentioner.
Men den spanske fotbollstränaren blev väl inte dömd i sverige? eller....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in