2025-05-18, 21:43
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det var för det första inte jag som gick ut med pojkens identitet här, det var ju DU som gjorde det.
Jag har inte sett några bilder från minnesplatsen där något namn står.
Jag ifrågasatte om det var rätt namn på BO, eftersom det inte finns någon med det namnet i laget i Hille IF, och BO ska ha spelat där.
Tog du illa upp och vill ha ursäkt för att jag ifrågasatte att namnet stämde, tyvärr, du kan glömma den ursäkten.
Jag har aldrig nämnt pojkens namn, aldrig länkat till föräldrarnas sociala medier.
Den som gick ut med pojkens namn och foto här i tråden var du
Så sluta anklaga andra för respektlöshet

Vi kan konstatera att du saknar kompetens att skilja mellan korrekt fakta - och snaskiga spekulationer som inte har med olyckan att göra. Det är alltid av intresse vid trafikolyckor att känna till vilken sträcka och riktning BO åkte. Därav är det intressant var han bodde. Det går att peka i rätt riktning utan att skriva ut hemadress och andra sökbara personuppgifter. Dina spekulationer var enbart osmakliga.
Citera
2025-05-18, 23:28
Medlem
flaskhalsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Vem fan är du att sitta och skuldbelägga pojken utan att ha någon som helst jävla insyn i hur det har gått till? I dina skor skulle jag hållt käft helt, med tanke på hur jävla efterbliven du verkar vara.

Olyckan har hänt i en sväng för de första, inte på någon jävla raksträcka som någon öppnade käften om. Pojken har cyklat på cykelbanan. När bussen ska svänga och passera den cykelbanan pojken cyklar på, så hamnar pojken i döda vinkeln och missas av chauffören.
Det är alltså chauffören som missat pojken när denne ska svänga in på en annan väg.

Så snälla, stäng käften bara.

Noterar en lätt aggressiv stämning här i tråden.
Citera
2025-05-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Fast jag har fortfarande rätt…
Fråga din mamma så kan hon berätta om sin uppväxt.

Kombinera det med att barn idag har mycket sämre motorik och inte kan hantera en cykel som barn kunde förr så har du en jävligt taskig kombo.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...at-dodsfallen?

Jasså?

Edit , rättning av tonläge
Citera
2025-05-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GtfoFfs
Gissningsvis en obildad busschaufför här va?

Har släkt i det området, brukar åka upp dit för midsommar.

Vägen är en rak liten 50-väg med villor, skolor och förskolor hela vägen. Man ska vara exceptionellt kass för att lyckas köra ihjäl någon där.
Bussen gjorde en högersväng i en korsning, pojken kom från höger och kolliderade med bussen
Citera
2025-05-19, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Vi kan konstatera att du saknar kompetens att skilja mellan korrekt fakta - och snaskiga spekulationer som inte har med olyckan att göra. Det är alltid av intresse vid trafikolyckor att känna till vilken sträcka och riktning BO åkte. Därav är det intressant var han bodde. Det går att peka i rätt riktning utan att skriva ut hemadress och andra sökbara personuppgifter. Dina spekulationer var enbart osmakliga.
Säger den som skrev ut offrets namn och länkade till foto på offret...
Jag ifrågasatte om det verkligen var rätt person, eftersom den person du angav inte spelar i det laget som BO ska spelat i.
Citera
2025-05-19, 01:12
Medlem
Fy fan att förlorat barn på detta sätt, barnen ska ju överleva föräldrarna.Många som skyller på busschauffören, som uk nte ens har varit på platsen.
kan det vara en dödar vinkeln.
Citera
2025-05-19, 01:37
Medlem
hemskt för pojkens föräldrar 😭 och busschauffören.

Någon skrev busschauffören var en kvinna?

På något sätt får man väl hoppas att det inte var en babbe som pratade i telefon och att detta bara var en olycka men ingens fel fast då hemskt för busschauffören..fy fan 😭
Citera
2025-05-19, 02:26
Medlem
Citat:
Jag menar nu inte att högafflarna ska fram, men det finns en hel del korkade uttalanden om att det skulle vara pojkens fel här i tråden, och det måste bemötas.

Tittar man på street view ser man att bussen ofrånkomligen har antingen mött, eller passerat pojken. Fler barn som cyklade åt samma håll till och med, som jag förstod det.

Där äger du som förare ansvaret att veta vart de här ungarna är när du tar svängen, oavsett hur mycket rätt du har till företrädet.

Sen är vi bara människor, och vi gör alla minimala misstag dagligen omedvetet. Det här misstaget tog ett liv. Så det är svårt att önska föraren olycka i livet, på grund av det här, men min poäng här är bara att i detvhär fallet går det inte att skuldbelägga en död liten pojke.
Bra skrivet, och jag håller med!
Jag svänger dagligen i korsningar där cyklister (därav många skolbarn) har väjningsplikt, men jag litar inte alls på dom, utan har stenkoll innan jag svänger.
Men efter att ha läst barn/ungdomars kommentarer på TikTok ang olyckan, så är det dock lite skrämmande hur lite koll en del barn har på trafikregler.
Flera kommentarer som "Det var inte hans fel, det var ju ett övergångsställe" tex.
Det var inget övergångsställe, men även om det varit det så har inte cyklister företräde på övergångsställen.
Citera
2025-05-19, 08:45
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Bussen gjorde en högersväng i en korsning, pojken kom från höger och kolliderade med bussen

Jaha. Då är det föraren slm brustit i uppmärksamhet.
Då blir det väl vållande till annans död då.
Vilken jävla mardröm för föraren.
Citera
2025-05-19, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engulbanan
Nej. I detta fall har inte bussen företräde då den passerar en cykel och gångväg.. Pojken har inte cyklat in i bussen. Han har cyklat ut framför och blivit helt påkörd...För att chauffören missat han..!
Ett klassiskt missförstånd.
Det beror på vilken typ av korsning det gäller. Vid en cykelpassage harCYKLAR VÄJNINGSPLIKT.
Och det är precis detta man borde fokusera på som förälder - istället för negerboll och hen.
Senast redigerad av martinator 2025-05-19 kl. 09:15.
Citera
2025-05-19, 09:13
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...at-dodsfallen?

Jasså?

Edit , rättning av tonläge
Ja det ger ju mig rätt. Barn har slutat cykla och därför faller olyckstalen naturligt. Föräldrar kör sina ungar överallt idag.
Citera
2025-05-19, 11:21
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Ett klassiskt missförstånd.
Det beror på vilken typ av korsning det gäller. Vid en cykelpassage harCYKLAR VÄJNINGSPLIKT.
Och det är precis detta man borde fokusera på som förälder - istället för negerboll och hen.

Om cykelpassagen korsar din färdriktning är det korrekt. Dock gäller att om du svänger höger i en korsning och därvid passerar en cykel- och gångpassage, har du väjningsplikt gentemot all trafik, inklusive cyklister. Detta eftersom det är du som korsar den andra trafikens färdriktning. Detta fick man lära sig relativt tidigt när man tog körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in