2025-05-29, 15:02
Medlem
Zvazis avatar
Den här killen Pala verkar vara efterbliven. Vad i helvete håller han på med? Jag är nyfiken på att se hur Foxtrot reagerar när SVT-dokumentären har släpps nu haha. Han måste vara en av de största golare någonsin.

Var är han nu? I slutet av dokumentären verkar han vara i Tyskland.
Citera
2025-05-29, 15:25
Medlem
Peace2023s avatar
Svensk polis beter sig likadant som göngkriminella, hjälper Pala bara så länge de själva tjänar på det... Sen kastas han ut till vargarna. Har man ingen förståelse för hur skadad en människa kan vara? Han ville inte tillbaka till kriminalitet men hade inget annat val. Sen tycker jag det ät konstigt hur dessa gängledare kan gå lösa, det behövs bättre vittnesskydd men även betydligt strängare straff för gängkriminella mördare.
Citera
2025-05-29, 15:30
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Det här är ju inte vad vi behöver ha i Sverige. Nån form av begåvnings test bör införas innab import av oss.

Araber vill inte ändra sig, de vill inte sätta sig in i andra system och acceptera förändring. Vi är ett hjärndött släkte tills vi acceptera förändring.

Jag förstod tidigt att Sverige vill att vi ska utbilda oss och skaffa jobb sen betala skatt.

Om nån ska försöka leka kriminella så ska jag rada upp vad denna kille gjorde fel.

1. Han gick och hämta vapnen själv. Han t.o.m bestämde de själv. Där blev han mer iblandat än han borde. Han borde vart mer passiv och låte de andra sköta det och blivit gripen med dem.

2. Han fick skydd, men klarar det inte och sticker från Polisen hyrda stuga i skogen. Där bevisar han att han inte klarar detta.

3. Han vittnar inte, vilket polisen säkert ville ha i utbyte mot skydd. Att lösa brott.

4. Han går ut i media med sitt ansikte han häller bensin på elden gång på gång.

5. Han börjar och prata att han har hus i Irak och att familjen ska betala där ökar han hotbilden för dem betydligt.

6. Han bryter mot flera regler han får minst 3 chanser i skyddsproscessen som han fucka up själv.

7. Han förstod inte själv att hans gamla vänner ska skulle utpressa han ännu mer. Behöver inte ha dina pengar. En sekund efter frågar han när kan du betala dem. Hade han betalt dessa hade ingen hotbild försvunnit. De hade pressa han på mer och klippt han när de fick chansen ändå.

Killen lever i kriminalitet och misär igen, på grund av hans egna val. Detta är enbart hans eget fel. Han är ju hjärnslö. Han kunde inte klara av att leva i ett skydd eller. Sverige behöver sånna dej. Hej då.

Behöver vi vara obarmhärtiga?
Han gör många val som är felaktiga. Men borde fått hjälp ändå av samhället. Han förhindrade ett mord! Sen är han en skadad person som hamnat oerhört snett men han sökte ju hjälp, han borde fått tillräckligt hjälp att ta sig ur den situation han hamnat i.
Citera
2025-05-29, 15:33
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insomforni
Är det bara jag som får känslan av att detta är ett snyftreportage? Killen är förfan dömd för våldtäkt och förstört Sverige genom sitt handlande. Men han får utrymme att sitta i statlig tv och gnöla om att han inte kan sova och polisen hit och polisen dit hjälper mig inte med att flytta utomlands och få en ny chans betalad av Sverige.

Jag delar inte din människosyn. Alla bär få en andra chans, minst. Har han förstört Sverige när han förhindrade mord? Tvärtom hade han kunnat gå att rädda och fler efter honom hade kanske vågat vittna om de sett att samhället gav dem skydd.
Citera
2025-05-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Svensk polis beter sig likadant som göngkriminella, hjälper Pala bara så länge de själva tjänar på det... Sen kastas han ut till vargarna. Har man ingen förståelse för hur skadad en människa kan vara? Han ville inte tillbaka till kriminalitet men hade inget annat val. Sen tycker jag det ät konstigt hur dessa gängledare kan gå lösa, det behövs bättre vittnesskydd men även betydligt strängare straff för gängkriminella mördare.

Så har det alltid varit - de ju ett jagstarkt o egoistiskt gäng som saknar empati mot andra än sig själva o de som står dem närmast - Peter Rätz är bara ett exempel - allmänläkaren o obducenten ett annat barnläkaren ett tredje osv. Polisen är till för Poliserna men det verkar inte alla ha fattat - ett FB gäng (ex mig som fattade att hon hade en fast anställning med hööög lön) trodde det skulle gå käpprätt åthelvete för Klättermus-Linda men hon har lyft sig till Europolboss för Sverige o lär ha passerat sin exboss Mats Dopping i lön
Citera
2025-05-29, 15:44
Medlem
Citat:
Behöver vi vara obarmhärtiga?
Han gör många val som är felaktiga. Men borde fått hjälp ändå av samhället. Han förhindrade ett mord! Sen är han en skadad person som hamnat oerhört snett men han sökte ju hjälp, han borde fått tillräckligt hjälp att ta sig ur den situation han hamnat i.

Nä det behöver vi inte vara. Han fick hjälp men han brände det 3 gånger på eget bevåg.

Förstår du vilket process det är att leva i vittnesskydd. Han klarar inte det. De lär ju inte flytta han till Thailand så han får sola och bada resten av livet.

Samma krav lär de ha som på oss vanliga invandrade att du ska ut i samhället jobba inte knarka och båga brott. Det är rätt enkelt om du kan rätta in dej i ledet.

Han gjorde allt som han inte skulle fast familjehem, advokat ifråga sätter han. Visst han verka inte ha alla hästar i stallet. Men vittnesskydd i form av boende för de med mindre begåvning kanske inte finns tyvärr. Du måste nog vara på hugget och din vakt hela tiden på eget bevåg med. Sen vet vi inte sanningen han kanske beblanda sig i mordet och planering i första skede. Sen ångra sig. Bästa hade ju vart och varna hans vän som skulle mördas så hade han gjort vad han ville med informationen.
Citera
2025-05-29, 17:34
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Nä det behöver vi inte vara. Han fick hjälp men han brände det 3 gånger på eget bevåg.

Förstår du vilket process det är att leva i vittnesskydd. Han klarar inte det. De lär ju inte flytta han till Thailand så han får sola och bada resten av livet.

Samma krav lär de ha som på oss vanliga invandrade att du ska ut i samhället jobba inte knarka och båga brott. Det är rätt enkelt om du kan rätta in dej i ledet.

Han gjorde allt som han inte skulle fast familjehem, advokat ifråga sätter han. Visst han verka inte ha alla hästar i stallet. Men vittnesskydd i form av boende för de med mindre begåvning kanske inte finns tyvärr. Du måste nog vara på hugget och din vakt hela tiden på eget bevåg med. Sen vet vi inte sanningen han kanske beblanda sig i mordet och planering i första skede. Sen ångra sig. Bästa hade ju vart och varna hans vän som skulle mördas så hade han gjort vad han ville med informationen.

Mohamed999
Du visar på väldigt gott exempel och jag hoppas verkligen du känner dig välkommen i Sverige.
Jag tycker att Peace2023 har överdriven offerpedagogik ang Golaren.
Hur jävla mycket ska ett samhälle skydda en individ?
Efter all kriminalitet han gjort och sedan fick skydd i värmland... varför bet han inte ihop ett jävla tag istället?
Jag är rätt trött på alla ursäkter... flyktingar som kommer hit, jobbar eller utbildar sig är det uppenbarligen inte synd om? men de som väljer kriminalitet för att de "Snyft, gjort fel val" och bu hu hu!
Han säger själv att han själv VILLE bli kriminell och då har det gått längre än naivitet.
Man snyftar och ursäktar individer som ägnar sig åt kriminalitet... men de som kommer hit, jobbar och sliter håller vi truten om?

Cred till dig Mohammed999!
Det är sånna som dig i behöver i Sverige!
Senast redigerad av Cadell 2025-05-29 kl. 17:48.
Citera
2025-05-29, 20:04
Medlem
Sista avsnittet. Spännande värre...
Citera
2025-05-29, 20:57
Medlem
Citat:

Jag har precis sett sista avsnittet med den kriminelle svartskallen Pala. Man blir bestört över hur mycket resurser svenska myndigheter (polis, socialtjänst) och privata skyddsbolag lägger på skydd av en gängkriminell som hela tiden bryter mot de regler som gäller för att han ska få skydd. Helt rätt av polisen att avbryta och låta kräket klara sig själv bäst fan han kan. Som man bäddar får man ligga. Var syftet med programmet att man skulle tycka synd om den kriminelle Pala?
Citera
2025-05-29, 21:43
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Jag har precis sett sista avsnittet med den kriminelle svartskallen Pala. Man blir bestört över hur mycket resurser svenska myndigheter (polis, socialtjänst) och privata skyddsbolag lägger på skydd av en gängkriminell som hela tiden bryter mot de regler som gäller för att han ska få skydd. Helt rätt av polisen att avbryta och låta kräket klara sig själv bäst fan han kan. Som man bäddar får man ligga. Var syftet med programmet att man skulle tycka synd om den kriminelle Pala?

Jag håller med dig
Jag bryr mig fan inte ett jävla skit i den där fjanten
Men det är ju de kriminella vi ska tycka synd om enligt den fantastiska PK-logiken och ge fan i att uppmärksamma skötsamma invandrare som faktiskt hjälper till att berika landet.
SVT dock vill nog hålla en linje som är såpass mitten du kan tänka dig.
"Åh ena sidan, åh andra sidan" och sedan låta tittaren bestämma.
Men nej, det 3e avsnittet sätter iallafall punkt för hur långt min empati går för den där individen.
Han är lämnad åt sitt öde och det skiter jag faktiskt i.
Han hade chansen att i ett av världens absolut bästa jävla länder skapa sig ett bättre liv än det han hade i Irak och uppenbarligen dög inte det... dra linor på brudar med solikonbröst och låta whiskeyn flöda samt leva som om det inte existerade en morgondag var viktigare.... och nu gråter han för att han måste betala notan för sin tidigare livsstil... samt att PK-snyftarna är med honom.
Då kanske han kan bo hos de!?
Klockren ide!
Citera
2025-05-29, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
Har längtat snart en hel vecka till avsnitt 2. I morron kväll sitter jag framför tvn.

Det gör ju du varje kväll?
Citera
2025-05-29, 22:10
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321

Han är vedervärdig på alla sätt och vis. Så självömkande. Dessutom berättade han att han har 700-800k i sitt hus i Irak. De skulle han naturligtvis ha använt och betalat för sig innan skattebetalarna trädde in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in