2025-05-23, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
kanske vore dags att legalisera droger

Dags att göra en Duterte med er knarkers
Citera
2025-05-23, 12:44
Medlem
Kallvattenberedares avatar
Det är en väldigt sevärd dokumentärserie det här. Ser fram emot nästa, och sista, avsnittet.
Citera
2025-05-23, 14:04
Medlem
Omar har ju gjort feel från början - istället för att fega skall han bjuda upp till dans.
Han börja med Jordgubben själv o avliva honom - fortsätter hotbilden tar han nästa
one by one - det är den enda effektiva medicinen mot såna typer.

Det fanns så klart även en annan väg att gå - o det är ett anställningsavtal med polisen.
Fast anställning med pensionförmåner mm - o blir det hot o skit - får man polisjobb i
utlandet - sambandsman (liason officer) i arabisktalande land t ex - fn tjänst med
skattefria stålar osv.

Omar är välbyggd varför inte Främlingslegionen
Senast redigerad av SC430 2025-05-23 kl. 14:12.
Citera
2025-05-24, 09:16
Medlem
mingtians avatar
Han kan gott sitta i finkan. Han tänkte ju återgå till att bli kriminell efter han hjälpte polisen.

Vad trodde han när han satt och sjöng i förhör? Att hans familj skulle få livvakter och att staten skulle pröjsa för en 4a I Marbella livet ut?
Senast redigerad av mingtian 2025-05-24 kl. 09:22.
Citera
2025-05-24, 10:58
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
Han kan gott sitta i finkan. Han tänkte ju återgå till att bli kriminell efter han hjälpte polisen.

Vad trodde han när han satt och sjöng i förhör? Att hans familj skulle få livvakter och att staten skulle pröjsa för en 4a I Marbella livet ut?

Eftersom han inte fick det skydd och den hjälp han behövde av polisen så hade han tillslut inget annat val, jag tror inte den här killen tänkte återgå till kriminalitet utan att han gått att rädda. Han var inte psykopat och mördare som de andra gängmedlemmarna. Heder till honom för det! Man kan hamna snett men om man sedan vill bryta sig ur det och göra rätt så ska man bli förlåten, det är den humana värdegrund och människosyn vi har i Sverige (med mördare vet jag dock inte, de är ju psykopater). Men tyvärr hade poliserna han var i kontakt med på telefon samma inställningar som du, att han fick skylla sig själv.
Citera
2025-05-24, 11:43
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Eftersom han inte fick det skydd och den hjälp han behövde av polisen så hade han tillslut inget annat val, jag tror inte den här killen tänkte återgå till kriminalitet utan att han gått att rädda. Han var inte psykopat och mördare som de andra gängmedlemmarna. Heder till honom för det! Man kan hamna snett men om man sedan vill bryta sig ur det och göra rätt så ska man bli förlåten, det är den humana värdegrund och människosyn vi har i Sverige (med mördare vet jag dock inte, de är ju psykopater). Men tyvärr hade poliserna han var i kontakt med på telefon samma inställningar som du, att han fick skylla sig själv.

Vadå han var inte psykopat som de andra? Har du läst övriga trådar om killen? Falun 2009 sköt han tydligen två bröder mitt på dagen. Har du läst vårdtäktsdomen och hans övriga domar? En drama queen är vad han är.
Citera
2025-05-24, 11:58
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Vadå han var inte psykopat som de andra? Har du läst övriga trådar om killen? Falun 2009 sköt han tydligen två bröder mitt på dagen. Har du läst vårdtäktsdomen och hans övriga domar? En drama queen är vad han är.

Nej jag har inte läst hans domar och visste inte att han skjutit någon. Vad skjutningen i avsikt att döda? Att han ville förhindra ett mord visar i alla fall att det finns något gott i honom, till skillnad från mördare.
Citera
2025-05-24, 12:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa

Kan du ge en länk till flashback-tråden rörande Falun-fallet?
Citera
2025-05-24, 12:27
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kan du ge en länk till flashback-tråden rörande Falun-fallet?

Är ute i solen. Jag googlade "Flashback Pala Omar" så kom det mm upp. Länka gärna om du hittar specifik tråd om skotten i Falun 2009.
Citera
2025-05-24, 12:33
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
På en skala 1-10 så är detta en tia. Det här är bra tv. Det har allt.

Lol, absolut inte.

Rösten, filmningen = TantTv. Det enda som är bra är musiken resten är feminiserad boomer skit.
Citera
2025-05-24, 13:43
Medlem
plaskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asploevet
Moral of the story: samarbeta inte med polisen.
De kommer kasta dig under bussen.
Han får ju till viss del skylla sig själv som ställer upp omaskerad i TV4.
Blir avsevärt svårare att gömma honom i någon liten håla i Sverige då..
Antagligen gjorde han det för att få skyddat boende i något exotiskt land.
Citera
2025-05-24, 16:50
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023

"jag TROR inte den här killen tänkte återgå till kriminalitet utan att han gått att rädda."
Där har du fel, det var precis just det han tänkte göra innan han ens bestämde sig för att gola och hela den historien rullade igång... svaret finns i första delen
Senast redigerad av Cadell 2025-05-24 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in