• 1
  • 2
2025-05-15, 18:17
Telias service är inte särskilt bra ibland, deras dns servrar brukar vara nere, det tar dom tid att upptäcka fel och lösa dom.

Jag rekommenderar er andra till bredbandsbolaget/telenor eller banhof eller ownit, då ni får betydligt snabbare bredband isåfall än vad Telia är.

Telia samarbetar mycket med polisen också, så det är bättre med de andra bredbandleverantörerna som skapar marknaden.

Dom tror man har råd med deras dyra priser.

Frågeställning: håller ni med om att telia är dyrare än vad de bör vara?
Citera
2025-05-15, 18:24
Medlem
Vad betalar du och för vad?
Citera
2025-05-15, 18:28
Medlem
De kan säkert gå ner i pris något men då får inte alla högdjuren sina feta bonusar och så kan vi inte ha det.
Priset är dock inte allt. Jag är beredd att betala för en snabb och stabil uppkoppling. Jag vill även ha en bra support när det strular.
Telia erbjuder tyvärr inget av detta.
Otrevlig personal som lägger på mitt i samtalet.
Du får aldrig prata med samma person och ingen tar ansvar för något.
Har haft ärenden som dragit i långbänk och det var jag som fick dra i det hela för att få allt att röra sig framåt.

Har ni telia så byt. Det finns både billigare och bättre bredbandsleverantörer. Ja, typ samtliga andra leverantörer.
Citera
2025-05-15, 18:38
Medlem
Har Telia obegränsat har haft 5g i nästan varenda håla jag besökt, till och med när jag varit ute till havs med båten har jag haft möjlighet att surfa vilket jag inte räknat med. Upplever absolut inte det du skriver om Telia. Mitt bredband sa jag däremot upp som också var Telia två år sedan, ingen poäng med att betala runt 5-600kr för ett bredband när man kan använda telefonen som hotspot.

Däremot hade jag som student bredbandbolaget, där var det alltid strul, grannarna tipsade om någon subway eller Bahnhof men Telia kändes säkrare.

Delar inte heller den uppfattning som folk ovan skriver att Telias kundtjänst är oseriös de gånger jag haft strul och kontaktat så har de guidat mig hur man nollställer sin router och när de inte löst problemet har de skickat en ny med snabb leverans varpå jag fått avdrag på fakturan.

Min uppfattning är att de som behöver bredband är personer (med oftast ADHD) vars hobby kretsar kring spel och behöver optimal hastighet för att inte slå sönder sin monitor, hotspot fungerar mer än väl för oss vanliga som varken fildelar eller gejmar.
Senast redigerad av sweetcrypto 2025-05-15 kl. 18:47.
Citera
2025-05-15, 19:38
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockstar
Telias service är inte särskilt bra ibland, deras dns servrar brukar vara nere, det tar dom tid att upptäcka fel och lösa dom.

Jag rekommenderar er andra till bredbandsbolaget/telenor eller banhof eller ownit, då ni får betydligt snabbare bredband isåfall än vad Telia är.

Telia samarbetar mycket med polisen också, så det är bättre med de andra bredbandleverantörerna som skapar marknaden.

dyra på vad?
Citera
2025-05-15, 19:53
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
1. Telias service är inte särskilt bra ibland, deras dns servrar brukar vara nere, det tar dom tid att upptäcka fel och lösa dom.
2. Jag rekommenderar er andra till bredbandsbolaget/telenor eller banhof eller ownit, då ni får betydligt snabbare bredband isåfall än vad Telia är.
3.Telia samarbetar mycket med polisen också, så det är bättre med de andra bredbandleverantörerna som skapar marknaden.
4. Dom tror man har råd med deras dyra priser.
1. Nä
2. Nä
3. Nä
4. Det heter inte dyra priser utan antingen dyra lösningar/produkter/erbjudanden/tjänster eller höga priser.
5. Telia tar för 1000/1000 Mbit/s 510:- och vad jag kan se tar Telenor 599:- och Bahnhof 619: UTAN router!
Å vill du ha samma leverantör för tv är ju telia bättre för jag fick en Apple TV 4K istället för en traditionell box om jag hade valt telenor. Å de andras skit skall vi bara inte snacka om
Citera
2025-05-15, 20:24
Medlem
Vad är problemet med att Telia samarbetar med Polisen?

Har fö Telia mobilt bredband. Vilka har ett bättre nät?
Citera
2025-05-15, 20:41
Medlem
Någon som har erfarenhet av Telia mobilt bredband för sommarstugan där man kör 5G som är hastighetsbegränsat till 5 Mbit men obegränsat vad gäller volym? Kan det fungera för en person till 1080p typ SVT play och övriga HD-streamingtjänster samt litet 1 to 1 teams-möten? För 129 kr i månaden är det lockande (även om man blir påtvingad deras router för 2.400 kr eller 100 kr i månaden i 24 månader).
Citera
2025-05-15, 20:44
Medlem
frozens avatar
Märkligt. Jag har kört Telia länge nu på grund av deras stabilitet och har testat många andra leverantörer av både bredband och mobiltelefoni.
Citera
2025-05-15, 20:46
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Nej jag håller inte med. Hos skitföretaget Telia ska man leva på "erbjudanden" och när det går ut hotar man med att byta leverantör så får man behålla ett pris som motsvarar halva ordinarie priset, ofta med någon "ingående TV-tjänst".

Dom som betalar kalaset är dom som är trogna kunder hos "Felia" och betalar "ordinarie pris" vilket som du påpekar är både dyrare och sämre än hos konkurrenterna.

Skitföretaget borde anmälas till Konsumentombudsmannen, eftersom en av deras kundgrupper betalar en stor del av avgiften åt andra bättre gynnade kunder...
Deras kundservice och support är också under all kritik, extrajobbande ungdomar utan kunskap sitter och svarar med "standardsvar" och det är omöjligt att bli kopplad till eller få tag på någon med ansvar eller kunskap.
Deras Facebooksida är enda vettiga möjligheten till kontakt, då dom vill hålla en snygg fasad offentligt.
Citera
2025-05-15, 20:59
Telia är bra ändå, men man får inte vad man betalar för, beroende vilken kund det handlar om. Vissa telia kunder har bättre än andra, priserna varierar på område.

Just nu är jag nöjd ändå, Telia är bra ändå nu, fick hjälp av deras tekniker med DNS grejer idag.
Citera
2025-05-15, 21:44
Medlem
kalkryggars avatar
Telia är extremt dyra på sitt bredband. Men det finns två bra saker med Telia

1.
De har högre kvalitet än de flesta enligt min erfarenhet.

2.
Om det är som du säger att de samarbetar mycket med polisen så är det givetvis mycket bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in