2025-05-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Telia är extremt dyra på sitt bredband. Men det finns två bra saker med Telia

1.
De har högre kvalitet än de flesta enligt min erfarenhet.

2.
Om det är som du säger att de samarbetar mycket med polisen så är det givetvis mycket bra.

Varför skulle det vara bra?
Citera
2025-05-15, 23:02
Medlem
katws avatar
Telia är ett skitföretag med översittarmentalitet. De beter sig om de fortfarande är Televerket med monopol.
Citera
2025-05-15, 23:04
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterofCeremonies
Varför skulle det vara bra?

Hög kvalitet värderar jag högt när det gäller det mesta. Det känns bra när saker å ting fungerar felfritt. Du tycker inte det eller?
Citera
2025-05-15, 23:11
Medlem
Telia har utan tvekan sämst support. Blir det jobbigt att svara så kopplar de dej vidare till någon som inte svarar. Jag skiter i om det är billigare eller bättre. Jag vill aldrig mer ha något att göra med Telia
Citera
2025-05-16, 01:51
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hög kvalitet värderar jag högt när det gäller det mesta. Det känns bra när saker å ting fungerar felfritt. Du tycker inte det eller?

Användaren ovan menar nog polis-grejen, inte det andra stycket.
Citera
2025-05-16, 08:22
Medlem
datalogs avatar
Ja, Telia tar ockerpriser för sina tjänster, det har de alltid gjort och därför har jag aldrig varit kund hos dem. När vi upphandlade gruppavtal för bredband i BRFen ville Telia ha 250:- per lägenhet och månad för 250/250 Mbps. Bahnhof å andra sidan begärde 65:- för 1000/1000 Mbps. Det var ett lätt val.

I Bahnhofs avtal ingår dessutom att de skickar ut en tekniker utan extra kostnad om något strular. I Telias avtal fakturerade de per timme utöver det vi redan betalade.
Citera
2025-05-16, 13:22
Medlem
Enterprises avatar
Otroligt att folk fortsätter betala Telias överpriser när det gäller en så utbytbar tjänst som bredband.

När det gäller mobiltelefoni kan jag förstå dom som fortsätter med Telia, eftersom täckningen kan skilja sig åt mycket.
Citera
2025-05-16, 13:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datalog
Ja, Telia tar ockerpriser för sina tjänster, det har de alltid gjort och därför har jag aldrig varit kund hos dem. När vi upphandlade gruppavtal för bredband i BRFen ville Telia ha 250:- per lägenhet och månad för 250/250 Mbps. Bahnhof å andra sidan begärde 65:- för 1000/1000 Mbps. Det var ett lätt val.

I Bahnhofs avtal ingår dessutom att de skickar ut en tekniker utan extra kostnad om något strular. I Telias avtal fakturerade de per timme utöver det vi redan betalade.
Det är ju som att Telia inte vill ha kunder. Jag kan inte tolka det på annat sätt, när man är så "off" jämfört med konkurrenterna.
Citera
2025-05-16, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
1. Nä
2. Nä
3. Nä
4. Det heter inte dyra priser utan antingen dyra lösningar/produkter/erbjudanden/tjänster eller höga priser.
5. Telia tar för 1000/1000 Mbit/s 510:- och vad jag kan se tar Telenor 599:- och Bahnhof 619: UTAN router!
Å vill du ha samma leverantör för tv är ju telia bättre för jag fick en Apple TV 4K istället för en traditionell box om jag hade valt telenor. Å de andras skit skall vi bara inte snacka om

Var i hela friden får du 510 kr från?
Vi skulle få betala 749kr/mån för 600/600. Vi har efter 15 år bytt till tele2 och kommer spara 8800 kr/2 år och får 1000/1000 istället..
Citera
2025-05-16, 17:44
Medlem
Supporten är dålig för fast bredband. Jag fick mer eller mindre ett "up yours" när de inte kunde aktivera min anslutning.

Kör Telia 5G i telefonen men har valt annan leverantör för Internet hemma. Både för att Telia inte kunde lösa att få anslutning till sin levererade router. Och för att alternativ leverantör kunde leverera tilläggstjänster som Telia inte har. Eller som kräver väldigt, väldigt dyr företagsuppkoppling.

Jag gillar Telias mobiltäckning. Men där tar det slut. I övrigt är de dålig leverantör.
Citera
2025-05-16, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunabengt
Telia har utan tvekan sämst support. Blir det jobbigt att svara så kopplar de dej vidare till någon som inte svarar. Jag skiter i om det är billigare eller bättre. Jag vill aldrig mer ha något att göra med Telia

Du måste ringa på kvällen när nördarna sitter där. På dagtid är det helt andra människor i supporten som inte kan något, eller inte bryr sig.
Citera
2025-05-16, 18:57
Medlem
Karmans avatar
Ett är i alla fall säkert: Telia har en totalt genomusel kundservice när det gäller mobiltelefoni. Har hjälpt (eller försökt hjälpa) äldre släktingar som det strulat till sig för och det var ingen rolig erfarenhet. Handlingsförlamade är bara förnamnet på deras kundservice.

Sen är de ju löjligt dyra också. Jag har Hallon som mobilabbonnemang och betalar 99 kr i månaden och täcknigen här i stan är minst lika bra som Telias om inte till och med bättre. På landsbygden är det en annan sak, det är jag medveten om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in