Citat:

Ursprungligen postat av 
Jimpan007

Personligen tog jag först ut 20 000 kr via Swish. Därefter loggade jag in direkt vid midnatt (00:01) och lyckades få ut ytterligare 11 000 kr via Swish. Dagen efter stängdes kontot för uttag, och jag hade då 0 kr kvar på mitt ATG-konto.

Ja, där kommer det ju inte att vara några rättsliga frågetecken kring ditt uppsåt i alla fall. 
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Jimpan007

Jag tänker inte betala in det eventuella återbetalningskravet utan kommer väga risken mot utbetalningen, ifall ärendet skulle gå till Kronofogden.

I just ditt fall så är det nog riskfritt för ATG att ta dig direkt till åklagaren istället. Ett "open-and-shut case" som man säger på engelska. 
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Jimpan007

Jag vill varken få en betalningsanmärkning eller betala en onödigt hög procentuell kostnad i förhållande till 31 000 kr.

Du blir kanske dömd för ekobrott istället. Det är en ganska mild brottshistorik att ha i sitt bagage i Sverige dock (många egenföretagare råkar ut för det åtminstone en gång i sitt liv) och leder inte till så många besvär så länge man inte vill ha anställning nånstans där man skall ansvara för pengar.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
Jimpan007

Ska bli intressant att följa processen. Adios!

Lova att återkomma till tråden och uppdatera oss kring just ditt fall. Jag är väldigt nyfiken på om du bara får återbetalningskrav eller om de tar det längre med just dig p.g.a ditt specifika falls uppenbart uppsåtligt bedrägliga natur.