2025-05-20, 22:26
Medlem
Vad r det fr fifflare som pstr att det kan handla om bedrgeri eller srskild frfoganden.
Detta r inte ett brott.

Ngot har brustit i ATG's plattform som gjort att spelen agerat som godisregn. Tnk er en seriekrock med bilar dr 50 bilar kr in i varandra. Frsta bilen har lett till att de andra krockat med varandra. Vems fel r detta enbart ATG's och de kan inte skylla sina kunder p detta, de kan endast frska via kravbrev f tillbaka pengarna men de kommer aldrig huzzla kunder till Kronofogden, ja det gr givetvis, men vem fan kommer att spela dr i framtiden om dom vinner en sdan dom. Dessutom lgga 800 kr p varje anskning!
Citera
2025-05-20, 22:43
Medlem
Mnsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x555x
Vad r det fr fifflare som pstr att det kan handla om bedrgeri eller srskild frfoganden.
Detta r inte ett brott.

Ngot har brustit i ATG's plattform som gjort att spelen agerat som godisregn. Tnk er en seriekrock med bilar dr 50 bilar kr in i varandra. Frsta bilen har lett till att de andra krockat med varandra. Vems fel r detta enbart ATG's och de kan inte skylla sina kunder p detta, de kan endast frska via kravbrev f tillbaka pengarna men de kommer aldrig huzzla kunder till Kronofogden, ja det gr givetvis, men vem fan kommer att spela dr i framtiden om dom vinner en sdan dom. Dessutom lgga 800 kr p varje anskning!

Kommer inte mrkas nn skillnad. 99% av ATG:s spelare har ingen aning om buggen, gratisspelen och ATG:s krav p terbetalningar. Bara V75 omstter 100 miljoner i veckan. Var sjtte svensk spelar p trav. Dessa miljontals spelare struntar totalt i ATG:s tvist med ngra gratisspelare.
Citera
2025-05-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Det blir ju en tvist i tvisten om du r i det lget. Som minimum lr de vl krva dig p insatserna som kom frn vinsterna p samma stt som de som gjort uttag.

De kommer nog sno eventuella vinster frn V75 om insatserna kom frn pengar som inte var dina egentligen.

Har dom verkligen rtt att gra s? Ta vinsterna med?
Jag kpte andelar i ngra v75 kuponger och dom lmnades inte in frens igr utav spellggaren. Med andra ord s har atg nog inte haft mjlighet att stoppa dom betalningarna. Plus att jag har ven satt in pengar sjlv halvgs in ungefr.
Kan de gra ngon skillnad i om man fr behlla ngot eller inte? Alternativt hur mycket.
Citera
2025-05-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swessish
Har dom verkligen rtt att gra s? Ta vinsterna med?
Jag kpte andelar i ngra v75 kuponger och dom lmnades inte in frens igr utav spellggaren. Med andra ord s har atg nog inte haft mjlighet att stoppa dom betalningarna. Plus att jag har ven satt in pengar sjlv halvgs in ungefr.
Kan de gra ngon skillnad i om man fr behlla ngot eller inte? Alternativt hur mycket.

Ingen aning hur de kommer att resonera. Blir ju hyfsat jobbigt fr dem iaf att reda ut om ngon spenderat vinstpengarna inom ATGs spelutbud till hger och vnster. Har du t.ex spelat p maskiner med andra leverantrer kan ju inte ATG ogiltigfrklara de spelen, den leverantren vill ju ha sin % p omsttningen p sin maskin.

Hade de haft poker i ombudet kanske pengarna varit frlorade till andra spelare, de kan de ju inte heller grna bara dra tillbaka
Citera
2025-05-21, 10:33
Medlem
Jimpan007s avatar
Jag tror inte man kan utg ifrn att folk bara tog ut 20 000 kr. Om man redan hade ett konto sedan tidigare, krvdes det inte 13 dagar fr att godknna bankkontonumret. Dremot vet jag inte hur sjlva utbetalningsprocessen sg ut fr redan registrerade bankkonton. Hrt rykten om betydligt hgre utbetalningar.

Personligen tog jag frst ut 20 000 kr via Swish. Drefter loggade jag in direkt vid midnatt (00:01) och lyckades f ut ytterligare 11 000 kr via Swish. Dagen efter stngdes kontot fr uttag, och jag hade d 0 kr kvar p mitt ATG-konto.

Jag spelade s klart i tron att man fick gratissnurr vid registrering. 😉

Jag tnker inte betala in det eventuella terbetalningskravet utan kommer vga risken mot utbetalningen, ifall rendet skulle g till Kronofogden.

Jag har fr vrigt tckning p mitt konto fr att kunna betala tillbaka beloppet om det skulle krvas. Jag vill varken f en betalningsanmrkning eller betala en ondigt hg procentuell kostnad i frhllande till 31 000 kr.

Ska bli intressant att flja processen. Adios!
Citera
2025-05-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpan007
Jag tror inte man kan utg ifrn att folk bara tog ut 20 000 kr. Om man redan hade ett konto sedan tidigare, krvdes det inte 13 dagar fr att godknna bankkontonumret. Dremot vet jag inte hur sjlva utbetalningsprocessen sg ut fr redan registrerade bankkonton. Hrt rykten om betydligt hgre utbetalningar.

Personligen tog jag frst ut 20 000 kr via Swish. Drefter loggade jag in direkt vid midnatt (00:01) och lyckades f ut ytterligare 11 000 kr via Swish. Dagen efter stngdes kontot fr uttag, och jag hade d 0 kr kvar p mitt ATG-konto.

Jag spelade s klart i tron att man fick gratissnurr vid registrering. 😉

Jag tnker inte betala in det eventuella terbetalningskravet utan kommer vga risken mot utbetalningen, ifall rendet skulle g till Kronofogden.

Jag har fr vrigt tckning p mitt konto fr att kunna betala tillbaka beloppet om det skulle krvas. Jag vill varken f en betalningsanmrkning eller betala en ondigt hg procentuell kostnad i frhllande till 31 000 kr.

Ska bli intressant att flja processen. Adios!

Har alltid ftt pengarna frn ATG runt lunch kommande bankdag. Har dock ngot svagt minne av att jag gjort ett uttag p morgonen en gng som kom samma dag vid lunch, s teoretiskt kan ju de som spelade p frmiddagen hunnit klmma in ett uttag som gick igenom precis innan de processar. Om de nu redan hade ett registrerat bankkonto sedan tidigare allts.
Citera
2025-05-21, 10:46
Avstngd
om man inte tagit ut ngot men det man vann s spelade man det p blackjack / roulette kan dom vl inte krva ngot?
Citera
2025-05-21, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbooooze
om man inte tagit ut ngot men det man vann s spelade man det p blackjack / roulette kan dom vl inte krva ngot?

Du kan nog vara lugn. Om de anser att du inte skulle haft pengarna frn bugg-spel s har de tilltit dig att spela blackjack / roulette p kredit, det r en betydligt vrre vertrdelse n att som privatperson utnyttja situationen.
Citera
2025-05-21, 10:55
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Du kan nog vara lugn. Om de anser att du inte skulle haft pengarna frn bugg-spel s har de tilltit dig att spela blackjack / roulette p kredit, det r en betydligt vrre vertrdelse n att som privatperson utnyttja situationen.

jag tog aldrig ut ngot kom upp till 20.000 tnkte de kommer sker krva tillbaka s hade lite kul p roulette och blackjack istllet och gav dom tillbaka drifrn
Citera
2025-05-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x555x
Detta r inte ett brott.

r det inte en mer rimlig liknelse,

I en mataffr fungerar inte betalkingen i kassan. Kpen registreras men pengarna dras inte frn betalkorten. Det blir allmnt knt och mnga gr dit och utnyttjar tillfllet. Nr buggen upptcks vill butiken att pengarna ska dras i efterhand - annars hvdar de stld/snatteri fr kunderna br ha insett att de ska betala.
Citera
2025-05-21, 11:04
Medlem
Jimpan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Har alltid ftt pengarna frn ATG runt lunch kommande bankdag. Har dock ngot svagt minne av att jag gjort ett uttag p morgonen en gng som kom samma dag vid lunch, s teoretiskt kan ju de som spelade p frmiddagen hunnit klmma in ett uttag som gick igenom precis innan de processar. Om de nu redan hade ett registrerat bankkonto sedan tidigare allts.

Du ser! Det finns garanterat personer som ftt ut mer n 100k p denna bugg. Ngra procent av dessa frmodligen med betalningsanmrkningar. Atg har och kommer frlora helt sjuka summor....
Citera
2025-05-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
r det inte en mer rimlig liknelse,

I en mataffr fungerar inte betalkingen i kassan. Kpen registreras men pengarna dras inte frn betalkorten. Det blir allmnt knt och mnga gr dit och utnyttjar tillfllet. Nr buggen upptcks vill butiken att pengarna ska dras i efterhand - annars hvdar de stld/snatteri fr kunderna br ha insett att de ska betala.

Fast det dr hnder ju hela tiden, har du inte tckning sen p kontot f du ju fetminus.

Bra exempel r vl nr du ker sl- buss p VISA-kortet, det dras alltid i efterhand, i bsta fall dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in