2025-11-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det beror nog på att ansökan ska göras av någon som har ekonomiskt ansvar för företaget. Sedan sköt såklart ärendet av jurister. Externa eller interna.

Varför tog de isf inte någon med ekonomiskt ansvar istället för avdelningschefen?
Citera
2025-11-05, 11:50
Medlem
Hej,

Idag fick jag ett brev från Kronofogden om att ärende har lämnats över till Solna tingsrätt

” Den svarande har invänt mot ansökan. Den sökande har begärt att målet ska lämnas över till domstol.
Kronofogden lämnar därför över målet för fortsatt handläggning hos domstolen.
Beslutet får inte överklagas.
Kronofogdemyndigheten”

Vad är oddsen att jag torskar och att jag kan behöva lämna tbx mer än det ursprungliga, ifall jag blir skyldig.

Tack 🙂
Senast redigerad av latiino94 2025-11-05 kl. 12:38.
Citera
2025-11-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latiino94
Hej,

Du har skickat
Idag fick jag ett brev från Kronofogden om att ärende har lämnats över till Solna tingsrätt

” Den svarande har invänt mot ansökan. Den sökande har begärt att målet ska lämnas över till domstol.
Kronofogdemyndigheten”

Vad är oddsen att jag t

Hmm, jag har ännu inte hört något.

När bestred du kravet hos kronofogden?
Citera
2025-11-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpen123
Hmm, jag har ännu inte hört något.

När bestred du kravet hos kronofogden?

Det var den 7:e oktober.
dårå?
Citera
2025-11-05, 12:43
Medlem
Citat:
Det var den 7:e oktober.
dårå?

Jag bestred den 3:e oktober men har inte hört något, därav min fråga.

ATG har en månad på sig att ta beslut att välja driva det vidare från det datum man bestred, sen går tidsfristen ut och Kronofogden avslutar ärendet om ATG inte tagit något beslut.
Citera
2025-11-05, 18:08
Medlem
Hur mycket var det du tog ut? Kanske kan ha en påverkan att det prioriteras om det är ett större belopp
Citera
2025-11-05, 19:12
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Hej,

Kronofogdemyndigheten”

Vad är oddsen att jag torskar och att jag kan behöva lämna tbx mer än det ursprungliga, ifall jag blir skyldig.

Tack 🙂

Jaha. Då återstår att se om du är en pilot eller om fler i den här tråden har överlämnanden att vänta.

Risken att du förlorar målet är mycket hög. Du kommer isf att få betala det du tagit ut samt ränta på beloppet och ATG:s rättegångskostnad. Rättegångskostnaden kan bli väsentligt högre än det yrkade beloppet om målet handläggs som ett ordinärt tvistemål.

Tips: Ingå en förlikning vid den muntliga förberedelsen. Då kan du kanske komma undan med det belopp du tagit ut och en avbetalningsplan.

Lycka till!
Citera
2025-11-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karleksriddaren99
Hur mycket var det du tog ut? Kanske kan ha en påverkan att det prioriteras om det är ett större belopp
Det var bara 21k , det var inte direkt mycket och räknas som förenklat tvistemål så rättegångskostnaderna blir inte så höga. M
Citera
2025-11-06, 05:52
Medlem
Bengtsson99-99s avatar
Citat:
Hej,

Kronofogdemyndigheten”

Tack 🙂

Hur mkt lyckades du plocka ut?
Citera
2025-11-06, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtsson99-99
Hur mkt lyckades du plocka ut?
21k bara, hade mer än 60k på konto men lyckades inte ta ut dom då de hade redan spärrat mitt konto hahaha
Citera
2025-11-06, 11:24
Medlem
Citat:
21k bara, hade mer än 60k på konto men lyckades inte ta ut dom då de hade redan spärrat mitt konto hahaha
Respect the hustle ändå hahahah
Citera
2025-11-06, 11:51
Medlem
immenhusens avatar
Så otroligt roligt att denna tråd fortfarande lever, och att det fortfarande finns torskar som på fullaste allvar tror att de kan komma undan. Varför inte bara betala tillbaka och slippa eventuella avgifter och rättegångskostnader, eller sitter ni alla redan i någon form av skuldsanering?

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in