Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Tråkigt att han är så pass elak mot sin sons halvsyskon, men finns inte mycket att göra förutom att be idioten hålla käften.
Sedan tycker jag att du ska DNA-testa ditt förmodade barn innan du skriver på faderskapsbekräftelsen.
Faderskapstest ska man alltid göra, det ska inte vara något undantag begränsat till situationer där man faktiskt har anledning att oroa sig.
Att säkerställa faderskap tjänar alla på. Förutom de kvinnor som inte kan hålla ihop benen. Men för barnet, vettiga kvinnor och män är det bara fördelar.
Hoppas TS med familj får en mindre kaotisk livssituation framöver. Det är bra att han inte övervägt att överge sitt barn, även om situationen utåt sett inte ser optimal ut så är trots allt livet sällan det. Och hans barn kommer må bäst av att ha både en mamma och pappa.
Att exen utgör ett problem är tråkigt men jag tror att det bästa är att inte eskalera situationen och försöka hitta ett sätt att komma överens för barnens skull.
Om sedan exen själva saboterar relationen till sina barn så får det stå för dem, prata inte negativt om deras fäder som någon hämnd över att de gör ditt liv jobbigt. Barnen kommer bli vuxna de med, bäst de får bilda sig en egen uppfattning kring sina föräldrar.
Sedan var det inte namnet Leonidas jag skrattade åt utan att TS verkade förvänta sig att läsaren skulle förstå att smeknamnet Lello kom från detta spartanska namn.