• 4
  • 5
2025-05-15, 13:48
Avstängd
Galejans avatar
Varför i helvete flyttar du ihop med en kvinna som redan har ett halvt ishockeylag med flera olika fäder? Är det verkligen så skönt att slaska runt i den uttänjda handsken två kvällar i veckan att du frivilligt står ut med det här jävla kaoset när du inte behöver?

Avsluta relationen och flytta ut innan du blir den tredje pappan i skaran. Det är mitt enda råd.
Citera
2025-05-15, 22:10
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Lello, Liam och Antoninho...tillsammans med två olika män varav en är helt ute ur bilden och en är ett labilt trash som gapar om "horungar" och hotar till livet.
Då din sambo valt att avla sin fjärde bastard med dig så kan jag bara dra slutsatsen att du är samma skräp som hennes tidigare män, alternativt en oerhört naiv potentiell försörjare.
Ni sitter allihopa i soppan som ni själva kokat tillsammans. Jag har tyvärr inga goda råd som inte inbegriper lagbrott.

Vilken fantastisk analys.
Jag tänkte liknande banor själv men skulle ej kunnat utrycka mig så väl om dom.
Bravo!

Som man bäddar får man ligga.
Citera
2025-05-16, 16:36
Medlem
Det var en gång tre figurer vid namn Lello Liam och Antoninho. De levde i ett rike där draman och dumheter växte som ogräs. Vid deras sida fanns två män. Den ene hade försvunnit helt ur historien och nämndes knappt längre. Den andra var mer svår att bli av med, en labil typ som levde för att skrika svordomar och hota folk till livet innan frukost.

I detta sällskap hade en kvinna, redan mor till tre barn från olika håll, nu valt att bringa sitt fjärde barn till världen tillsammans med en ny man. Det var du. Vissa i byn skakade på huvudet. Vissa undrade om du var av samma sort som männen före eller bara en mycket godtrogen själ med stort hjärta och dåligt omdöme.

Hur det än var så satt ni nu alla tillsammans i den soppa ni själva tillagat. Ingen visste riktigt hur den skulle smaka i slutändan. Och från avstånd kunde man bara konstatera att inga kloka råd fanns kvar att ge. Inte utan att bryta några av rikets lagar.

Så sagan fortsätter. Men slutet? Det har ännu inte skrivits.
Citera
2025-05-22, 10:55
Medlem
sanningenskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Vad i helvete är "Lello"? Skriv förståeligt!

Det är smeknamn för Leonidas ditt mongo

Tack för alla era tips och för ni tog er tiden att skriva men dom flesta går bort för jag kan inte lämna familjen när vi ska ha ett barn ihop, de e inte ansvars fullt och jag vill inte att mitt barn med min sambo ska ha samma upplevelse som dom andra barnen har med sina pappor

Vet inte hur relevant det är men det är inga invandrare som min sambo har tidigare barn med, nån som sa att han kollat min post historik Jo bra detektivarbete du borde ha koll på att jag inte hade skaffat barn med nån som ens har legat med en afroarab än mindre skaffat barn med en
Citera
2025-05-24, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningenska
Det är smeknamn för Leonidas ditt mongo

Tack för alla era tips och för ni tog er tiden att skriva men dom flesta går bort för jag kan inte lämna familjen när vi ska ha ett barn ihop, de e inte ansvars fullt och jag vill inte att mitt barn med min sambo ska ha samma upplevelse som dom andra barnen har med sina pappor

Vet inte hur relevant det är men det är inga invandrare som min sambo har tidigare barn med, nån som sa att han kollat min post historik Jo bra detektivarbete du borde ha koll på att jag inte hade skaffat barn med nån som ens har legat med en afroarab än mindre skaffat barn med en

Leonidas

Om du inte ville att ditt barn skulle växa upp som sina halvsyskon så hade du inte skaffat barn med den här kvinnan. Lite sent och patetiskt att gnälla om kaoset nu efter du med dina handlingar och din säd accepterat detta.

Det är väl knappt relevant vilken etnicitet skräpet har här, men lite spelar det säkert roll. Tyckte iofs aldrig det lät som babbar, dels pga namnen och dels pga avsaknaden av faktiskt våld. Men det är direkt osmakligt när samhällets bottenskrap försöker brösta upp sig. Acceptera att du och din avkomma är och kommer förbli WT. Och spela inte offer när sambon dumpar dig om 5-8år. Du visste vilken sorts kvinna hon var och är. Så låtsas inte vara ett offer när det är din tid att bytas ut.
Citera
2025-05-25, 07:13
Medlem
hennepins avatar
Fanns det ingen annan att träffa?
Citera
2025-05-25, 09:57
Medlem
Uncorruptables avatar
Vad jag gjort? Lämnat snabbt som fan.

Är du upp över öronen kär förstår jag ju situationen. Kanske bäst om pappa fick sitt barn på heltid. Då brukar de lugna ner sig.
Citera
Igår, 23:19
Medlem
Roidberts avatar
Tråkigt att han är så pass elak mot sin sons halvsyskon, men finns inte mycket att göra förutom att be idioten hålla käften.

Sedan tycker jag att du ska DNA-testa ditt förmodade barn innan du skriver på faderskapsbekräftelsen.
Citera
Idag, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tråkigt att han är så pass elak mot sin sons halvsyskon, men finns inte mycket att göra förutom att be idioten hålla käften.

Sedan tycker jag att du ska DNA-testa ditt förmodade barn innan du skriver på faderskapsbekräftelsen.

Faderskapstest ska man alltid göra, det ska inte vara något undantag begränsat till situationer där man faktiskt har anledning att oroa sig.

Att säkerställa faderskap tjänar alla på. Förutom de kvinnor som inte kan hålla ihop benen. Men för barnet, vettiga kvinnor och män är det bara fördelar.

Hoppas TS med familj får en mindre kaotisk livssituation framöver. Det är bra att han inte övervägt att överge sitt barn, även om situationen utåt sett inte ser optimal ut så är trots allt livet sällan det. Och hans barn kommer må bäst av att ha både en mamma och pappa.

Att exen utgör ett problem är tråkigt men jag tror att det bästa är att inte eskalera situationen och försöka hitta ett sätt att komma överens för barnens skull.

Om sedan exen själva saboterar relationen till sina barn så får det stå för dem, prata inte negativt om deras fäder som någon hämnd över att de gör ditt liv jobbigt. Barnen kommer bli vuxna de med, bäst de får bilda sig en egen uppfattning kring sina föräldrar.

Sedan var det inte namnet Leonidas jag skrattade åt utan att TS verkade förvänta sig att läsaren skulle förstå att smeknamnet Lello kom från detta spartanska namn.
Citera
Idag, 10:31
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Faderskapstest ska man alltid göra, det ska inte vara något undantag begränsat till situationer där man faktiskt har anledning att oroa sig.

Att säkerställa faderskap tjänar alla på. Förutom de kvinnor som inte kan hålla ihop benen. Men för barnet, vettiga kvinnor och män är det bara fördelar.

Hoppas TS med familj får en mindre kaotisk livssituation framöver. Det är bra att han inte övervägt att överge sitt barn, även om situationen utåt sett inte ser optimal ut så är trots allt livet sällan det. Och hans barn kommer må bäst av att ha både en mamma och pappa.

Att exen utgör ett problem är tråkigt men jag tror att det bästa är att inte eskalera situationen och försöka hitta ett sätt att komma överens för barnens skull.

Om sedan exen själva saboterar relationen till sina barn så får det stå för dem, prata inte negativt om deras fäder som någon hämnd över att de gör ditt liv jobbigt. Barnen kommer bli vuxna de med, bäst de får bilda sig en egen uppfattning kring sina föräldrar.

Sedan var det inte namnet Leonidas jag skrattade åt utan att TS verkade förvänta sig att läsaren skulle förstå att smeknamnet Lello kom från detta spartanska namn.

Jag håller med om att man bör göra faderskapstest oavsett.
Citera
Idag, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag håller med om att man bör göra faderskapstest oavsett.

Ja jag trodde inte att du hade en annan åsikt. Tycker mest det är tragiskt att det ska behöva sägas.

Hoppas att det normaliseras helt med tiden, det ska vara en rutin, de enda som sagt som tjänar på att det inte görs vid varje födsel är otrogna kvinnor. Märkligt nog verkar även en del kvinnor som inte är otrogna vara emot att göra det. Trots att det bara finns fördelar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in