2025-05-15, 12:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Det är absolut ingen som tvingar dig att ta första steget. Kvinnor är full beredda att välja en annan man som hellre tar första steget. Du har full rätt och frihet att avstå.

Om en feminist säger till dig att Sverige är jämställt, exakt hur mycket tro du det förändrar parningsbeteenden som format av miljoner år av evolution. Om samma feminist säger till dig att du är en groda, är det då också sant?

Det är nog så att vi är likadana som vi var för 1000 år sen, hur moderna vi än säger att vi är.
Så det ligger väl på mannen att uppvakta henne, så att hon får känna sig kvinnlig.
En man som inte vågar är en mus. Och då finns det 100 andra män som vågar istället.
Nej, men om en kvinna säger till mig att jag är ett svin, då är det nog närmare sanningen.

Jag ska ta mig fan börja ta första steget igen. Kan ju knappast bli värre än det redan är.
Citera
2025-05-15, 13:33
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Om en feminist säger till dig att Sverige är jämställt, exakt hur mycket tro du det förändrar parningsbeteenden som format av miljoner år av evolution. Om samma feminist säger till dig att du är en groda, är det då också sant?

Nej, är du som snubbe bara tillräckligt mycket karl så är all feminism som bortblåst och kvinna agerar enbart efter hur hon är genetiskt programmerad.
Citera
2025-05-15, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Att fråga kvinnor om råd skulle jag aldrig göra igen. Enligt min erfarenhet så utgår kvinnor från vad de känner för stunden. I nästa ögonblick har de ändrat sig. Och alla kvinnor är inte likadana. Även om kvinor ofta vill prata för alla andra kvinnor.
Har varit med om att kvinnor vill leka matchmaker. Kanske att kvinnor tycker sånt är kul. Att lägga sig i.
Fråga kvinnor här då. De känner inte tjejen, och vad det verkar så är väldigt få tjejer alltför känslostyrda här.

Men ok, du ser en tjej som du fattar tycke för. Gå tillbaka och be om ursäkt för att du stör, men du vill gärna lämna ditt nummer så ni kanske kan ta en kaffe eller ses på en promenad någon gång om hon har tid och lust. Lämna ditt nummer och säg att hon gärna får höra av sig.

Inget jävla stalkande, eller att du ska ha hennes nummer också. Inget jagande eller tillspelat. Var bara artig.

Skulle du vara för blyg för det?
Citera
2025-05-15, 15:50
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Det är ju vi som är orsaken till att kvinnor känner obehag om man läst signalerna fel.
Gäller både om man tar första steget till en ev. dejt, och när man träffats några gånger. Det förväntas alltid att det är vi män som ska ta initiativet om nåt ska hända.

Alla män kanske inte känner sig bekväma med att ta första steget. Man kanske är blyg. Rädd att få nej. Rädd att göra fel, misstolkat hennes ev. intresse.
Kvinnor kan skylla på det. Varför kan inte män också skylla på det?

Det är du som är orsaken till att kvinnor känner obehag om du läst signalerna fel. Du behöver inte göra någonting alls om du inte vill, lika lite som kvinnan behöver göra något.

För oss män i den yppersta eliten så är det naturligt att umgås med kvinnor och det är bara nåt som sker utan att man behöver tänka på det.

Att utmåla sig själv som offer och värma sig med offerkofta är så långt i från en riktig man som det bara går att komma.

Sluta tycka synd om dig själv och umgås med kvinnor för att du vill ge av dig själv och ge dem nöjet av ditt sällskap och din uppmärksamhet. Inte för att du ska försöka nå ett resultat och ta något från dem.
Citera
2025-05-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Det är du som är orsaken till att kvinnor känner obehag om du läst signalerna fel. Du behöver inte göra någonting alls om du inte vill, lika lite som kvinnan behöver göra något.

För oss män i den yppersta eliten så är det naturligt att umgås med kvinnor och det är bara nåt som sker utan att man behöver tänka på det.

Att utmåla sig själv som offer och värma sig med offerkofta är så långt i från en riktig man som det bara går att komma.

Sluta tycka synd om dig själv och umgås med kvinnor för att du vill ge av dig själv och ge dem nöjet av ditt sällskap och din uppmärksamhet. Inte för att du ska försöka nå ett resultat och ta något från dem.

Gud nåde den man som rycker i kvinnors offerkofta.
Citera
2025-05-15, 20:35
Medlem
Det är så det fungerar biologiskt hos de flesta arter. Hanarna konkurrerar och honorna väljer.
Citera
2025-05-15, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Det är så det fungerar biologiskt hos de flesta arter. Hanarna konkurrerar och honorna väljer.
Ja det är så det funkar. Ingen slump att även människor funkar likadant.

Ja; sedan finns det ju knäppisar tydligen som måste ”boosta sitt ego” också. Det är ingen naturligt instinkt utan nog mer ett stört psykologiskt beteende.

Det förstnämnda kan alltså normaliseras. Det sistnämnda inte.
Citera
2025-07-02, 18:56
Medlem
Rxds avatar
Citat:
Biologiskt sett så tycker många kvinnor det är skönt när de får vara ifred från alla män som tror nåt, som ska ragga, försöka, lägga in en stöt.
En kvinna uppskattar säkert när rätt man visar intresse.
Ett problem är att många män inte själva fattar om hon tycker att han är rätt man, eller fel man.
Bara för att jag är tänd på henne, så betyder inte det att hon är tänd på mig.
Du har helt rätt. Det är mycket riktigt detta som orsakar problem för kvinnor.
Citera
2025-07-03, 00:43
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ja, jag menar om en tjej vill, så kan väl hon lika gärna ta initiativet? Varför bara vänta på att han ska göra det? Om han inte vågar då? Då blir det ju inget. Har hänt mig.

De vill ha en man som tar det han vill ha, inte någon som är rädd och svag
Citera
2025-07-05, 08:03
Medlem
Dynamiken sätts direkt. Om du vill ha en kvinna som gillar att ta initiativ, är maskulin, drivande, som bestämmer och projektleder relationen… Så är det bäst för dig att låta kvinnor ta initiativet.

Jag som kvinna vill ha en maskulin man som kan och vågar ta initiativ och driva och leda. Så jag kommer inte att dejta män som inte klarar av det och första ”testet” är om han vågar ta initiativ till att träffa mig.
Citera
2025-07-05, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Primavera
Dynamiken sätts direkt. Om du vill ha en kvinna som gillar att ta initiativ, är maskulin, drivande, som bestämmer och projektleder relationen… Så är det bäst för dig att låta kvinnor ta initiativet.

Jag som kvinna vill ha en maskulin man som kan och vågar ta initiativ och driva och leda. Så jag kommer inte att dejta män som inte klarar av det och första ”testet” är om han vågar ta initiativ till att träffa mig.

Håller med. Bra skrivet!

Sen kan det såklart finnas ett givande och ett tagande åt båda håll men det är viktigt att se att mannen kan leda från start. Finns det inte där från början kommer det med största sannolikhet inte växa fram heller.
Citera
2025-07-17, 20:39
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Det är ju vi som är orsaken till att kvinnor känner obehag om man läst signalerna fel.
Gäller både om man tar första steget till en ev. dejt, och när man träffats några gånger. Det förväntas alltid att det är vi män som ska ta initiativet om nåt ska hända.

Alla män kanske inte känner sig bekväma med att ta första steget. Man kanske är blyg. Rädd att få nej. Rädd att göra fel, misstolkat hennes ev. intresse.
Kvinnor kan skylla på det. Varför kan inte män också skylla på det?

Ingen tvingar väl er män att ta första steget. Sitt ni och vänta på att kvinnan ska ta första steget istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in