2025-05-14, 07:28
Medlem
Det är ju vi som är orsaken till att kvinnor känner obehag om man läst signalerna fel.
Gäller både om man tar första steget till en ev. dejt, och när man träffats några gånger. Det förväntas alltid att det är vi män som ska ta initiativet om nåt ska hända.

Alla män kanske inte känner sig bekväma med att ta första steget. Man kanske är blyg. Rädd att få nej. Rädd att göra fel, misstolkat hennes ev. intresse.
Kvinnor kan skylla på det. Varför kan inte män också skylla på det?
Senast redigerad av scaryfoot 2025-05-14 kl. 07:44.
Citera
2025-05-14, 07:56
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Det är ju vi som är orsaken till att kvinnor känner obehag om man läst signalerna fel.
Gäller både om man tar första steget till en ev. dejt, och när man träffats några gånger. Det förväntas alltid att det är vi män som ska ta initiativet om nåt ska hända.

Alla män kanske inte känner sig bekväma med att ta första steget. Man kanske är blyg. Rädd att få nej. Rädd att göra fel, misstolkat hennes ev. intresse.
Kvinnor kan skylla på det. Varför kan inte män också skylla på det?

Detta är anledningen till varför de ej får ligga.
Citera
2025-05-14, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Detta är anledningen till varför de ej får ligga.

Varför måste mannen ta första steget?
Citera
2025-05-14, 08:14
Medlem
Citat:
För att dejtingmarknaden är en marknadsekonomi
Citera
2025-05-14, 08:15
Medlem
Citat:
För att kvinnor har en fitta mellan benen.

Jag har tagit första steget många gånger. Fick inte ligga ändå. På dejt har jag dock inte vågat ta initiativ till nåt sånt. Tror jag missat en del chanser, vet åtminstone två tjejer som ville. Fick jag veta i efterhand.
Jag förstår att könsrollerna sett ut såhär, men Sverige idag ska väl vara jämställt?
Citera
2025-05-14, 08:20
Medlem
Citat:
Jaha? Tråkigt.

Ja, jag menar om en tjej vill, så kan väl hon lika gärna ta initiativet? Varför bara vänta på att han ska göra det? Om han inte vågar då? Då blir det ju inget. Har hänt mig.
Citera
2025-05-14, 08:21
Medlem
Först och främst krävs det ju att man känner attraktion till någon för att ens vilja ta första steget.
Citera
2025-05-14, 08:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:

Fast det behöver han väl inte alltid göra. Men det kanske är bättre för det manliga egot att han fäller ett byte, än att vara bytet som fälls. Men för all del, har absolut åkt hem med kvinnor som raggat på mig, ibland var man väl tvungen att ta det säkra före det osäkra också så att säga.
Citera
2025-05-14, 08:24
Medlem
Citat:
Jag har tagit första steget många gånger. Fick inte ligga ändå. På dejt har jag dock inte vågat ta initiativ till nåt sånt. Tror jag missat en del chanser, vet åtminstone två tjejer som ville. Fick jag veta i efterhand.
Jag förstår att könsrollerna sett ut såhär, men Sverige idag ska väl vara jämställt?

Citat:
Ja, jag menar om en tjej vill, så kan väl hon lika gärna ta initiativet? Varför bara vänta på att han ska göra det? Om han inte vågar då? Då blir det ju inget. Har hänt mig.

Men om de nu ville varför blev det då inget?
Citera
2025-05-14, 08:25
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:

Man kan tycka det ena och det andra, men det är kvinnans marknad. Varför ska dom göra nåt dom inte behöver? Tjejer har ingen empati för män som inte får ligga. Istället skrattas det åt dom.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-05-14 kl. 08:30.
Citera
2025-05-14, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Men om de nu ville varför blev det då inget?

För de ville att jag skulle ta första steget. Och jag vågade inte. Var rädd att göra fel.
Citera
2025-05-14, 08:27
Medlem
Citat:
För de ville att jag skulle ta första steget. Och jag vågade inte. Var rädd att göra fel.

Hur visste du att de ville?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in