2025-05-15, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja, när jag var ung så hade jag en bra kropp, tränade en del, och trodde jag skulle få ligga.
Nu är jag äldre och tröttare och lite fetare. Tränar, men det är svårare att vara i samma form som då.
Flera kvinnor jag känner fick ligga trots att de inte tränade. De sminkade sig dock.

Men du tror inte att du kan ha passerat bästföredatumet då? Något som få för övrigt vill ta in här på Flashen. Och ja, jag är absolut själv förbrukad på köttmarknaden bara det att jag har kärring som jag träffade när jag fortfarande var karl. Men skulle det hända något med henne, eller hon skulle gå ifrån mig så finns det inte en chans i helvete att jag skulle kunna träffa någon attraktiv kvinna igen.
Citera
2025-05-15, 07:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men du tror inte att du kan ha passerat bästföredatumet då? Något som få för övrigt vill ta in här på Flashen. Och ja, jag är absolut själv förbrukad på köttmarknaden bara det att jag har kärring som jag träffade när jag fortfarande var karl. Men skulle det hända något med henne, eller hon skulle gå ifrån mig så finns det inte en chans i helvete att jag skulle kunna träffa någon attraktiv kvinna igen.

Jag hoppas inte det. En del säger att män i min ålder är de mest attraktiva.
Citera
2025-05-15, 08:18
Medlem
Citat:
Jag hoppas inte det. En del säger att män i min ålder är de mest attraktiva.

Folk säger ja, men ser din verklighet ut så då?
Citera
2025-05-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ja, när jag var ung så hade jag en bra kropp, tränade en del, och trodde jag skulle få ligga.
Nu är jag äldre och tröttare och lite fetare. Tränar, men det är svårare att vara i samma form som då.
Flera kvinnor jag känner fick ligga trots att de inte tränade. De sminkade sig dock.

Som nån annan skrev, kvinnor har fitta. Det finns miljarder kukar som vill ligga med allt, men fittan bör hållas stängd för de sämre männen.

Det är rent evolutionärt. En man kan sprida sin säd flera gånger om dagen, men en kvinna kan enbart bli gravid ett antal gånger. Kvinnan är det selektiva könet, det är dem som har fördelen att välja och vraka.

Nåt måste du ju göra. Känns som du helt tappat hoppet när man läser din text. Annars får du väl dra till Asien.
Citera
2025-05-15, 08:22
Avstängd
Citat:

Kanske finns kvinnor som kollar in mig, men eftersom kvinnor oftast inte tar första steget, så är det svårt att veta om kvinnor tycker man ser bra ut.
Citera
2025-05-15, 08:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Som nån annan skrev, kvinnor har fitta. Det finns miljarder kukar som vill ligga med allt, men fittan bör hållas stängd för de sämre männen.

Det är rent evolutionärt. En man kan sprida sin säd flera gånger om dagen, men en kvinna kan enbart bli gravid ett antal gånger. Kvinnan är det selektiva könet, det är dem som har fördelen att välja och vraka.

Nåt måste du ju göra. Känns som du helt tappat hoppet när man läser din text. Annars får du väl dra till Asien.

Ja, man blir inte yngre, och visst var jag mer hoppfull när jag var yngre. Man tror ju att när man är i sin prime att man är som mest attraktiv. Jag hade gärna legat mer då. När man sprutade som en porrskådis.
Men beror nog mycket på vilken kvinna man träffar. Nu kanske en kvinna skulle föredra att jag har mer lugn, och inte jagar på samma sätt längre.
Citera
2025-05-15, 10:21
Avstängd
Citat:

Jag matchar inte med de jag vill matcha med, så antingen så har jag otur och kvinnor med bra smak är inte med på Tinder, eller så är jag inte attraktiv.
En del säger att kvinnor har olika smak.
Varit med om att två kvinnor dissade mig på nätet, men senare lärde vi känna varann irl och då blev de intresserade. För mig var det tvärtom, jag tappade intresset när jag lärt känna dom irl.
Citera
2025-05-15, 10:46
Bannlyst
Citat:
Det är ju vi som är orsaken till att kvinnor känner obehag om man läst signalerna fel.
Gäller både om man tar första steget till en ev. dejt, och när man träffats några gånger. Det förväntas alltid att det är vi män som ska ta initiativet om nåt ska hända.

Alla män kanske inte känner sig bekväma med att ta första steget. Man kanske är blyg. Rädd att få nej. Rädd att göra fel, misstolkat hennes ev. intresse.
Kvinnor kan skylla på det. Varför kan inte män också skylla på det?
Män kan visst skylla på det. Det är inte förbjudet att inte ta första steget. Men att det någonsin skulle blir någon action om män inte gör det kan man glömma. Eller inte räkna med åtminstone.

Det är mannens uppgift för att det är så biologin skiljer oss åt. ”Kvinnor är hypergama” säger en del antifeminister, utan att förstå att både män och kvinnor tillämpar levnadssättet. Män vill inte att kvinnan ska ta över rollen som intativtagare till relationsbildning eller sex.

Det är därför många män gillar att hålla all dejting till nätet. Även om det nog är helt fel sätt att gå oftast.

För att fånga en kvinnas intresse är det nödvändigt med mäns initiativtagande. Kvinnor fungerar på det sättet. Det är den stora skillnaden. Kvinnor spanar sällan in män och blir spontant intresserade av män. Det är inte förrän han visar intresse som intresse kan uppstå. Oftast är det så här för kvinnor. I sällsynta fall kan väl kvinnor bli intresserade först.

”Rädd att få nej” och ”rädd att ha misstolkat hennes ev. Intresse” = Ja tyvärr är livet inte bara fyllt av möjligheter, utan nästan oftare av nederlag. Men jag avslöjade en sak om kvinnor här ovan, som kanske kan hjälpa till en bit på vägen… Händer det väldigt ofta att man misstar kvinnor, eller andra överhuvudtaget, kanske man ska ta och öva lite på att tolka in andras signaler. Ett sätt att tolka en situation kan vara att rådfråga någon närstående. Ta hjälp av t ex en tjejkompis eller syster. Men helst inte av en manlig vän, om han inte är väl insatt i tjejen i fråga och verkar vara bra på att se in i andra.

Låt aldrig rädslor för att misslyckas styra dig (så länge det är fullt rimliga situationer förstås). Det drar dig bara tillbaka. Är det tidigare situationer som orsakar rädslan så har man ett för överautomatiserat tänk. Det här är vad «Tänka snabbt och långsamt» bygger på.
Senast redigerad av Yotob 2025-05-15 kl. 10:55.
Citera
2025-05-15, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob
Män kan visst skylla på det. Det är inte förbjudet att inte ta första steget. Men att det någonsin skulle blir någon action om män inte gör det kan man glömma. Eller inte räkna med åtminstone.

Det är mannens uppgift för att det är så biologin skiljer oss åt. ”Kvinnor är hypergama” säger en del antifeminister, utan att förstå att både män och kvinnor tillämpar levnadssättet. Män vill inte att kvinnan ska ta över rollen som intativtagare till relationsbildning eller sex.

Det är därför många män gillar att hålla all dejting till nätet. Även om det nog är helt fel sätt att gå oftast.

För att fånga en kvinnas intresse är det nödvändigt med mäns initiativtagande. Kvinnor fungerar på det sättet. Det är den stora skillnaden. Kvinnor spanar sällan in män och blir spontant intresserade av män. Det är inte förrän han visar intresse som intresse kan uppstå. Oftast är det så här för kvinnor. I sällsynta fall kan väl kvinnor bli intresserade först.

Du kanske borde kolla upp vad hypergami betyder först. Vad pinsamt.
Citera
2025-05-15, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Du kanske borde kolla upp vad hypergami betyder först. Vad pinsamt.
Ja jag menar det relativa hypergami:hypogami. En man vill sällan ha en kvinna som är starkare, längre, rikare och äldre än honom.
Citera
2025-05-15, 11:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Yotob

”Rädd att få nej” och ”rädd att ha misstolkat hennes ev. Intresse” = Ja tyvärr är livet inte bara fyllt av möjligheter, utan nästan oftare av nederlag. Men jag avslöjade en sak om kvinnor här ovan, som kanske kan hjälpa till en bit på vägen… Händer det väldigt ofta att man misstar kvinnor, eller andra överhuvudtaget, kanske man ska ta och öva lite på att tolka in andras signaler. Ett sätt att tolka en situation kan vara att rådfråga någon närstående. Ta hjälp av t ex en tjejkompis eller syster. Men helst inte av en manlig vän, om han inte är väl insatt i tjejen i fråga och verkar vara bra på att se in i andra.

Låt aldrig rädslor för att misslyckas styra dig (så länge det är fullt rimliga situationer förstås). Det drar dig bara tillbaka. Är det tidigare situationer som orsakar rädslan så har man ett för överautomatiserat tänk. Det här är vad «Tänka snabbt och långsamt» bygger på.

Att fråga kvinnor om råd skulle jag aldrig göra igen. Enligt min erfarenhet så utgår kvinnor från vad de känner för stunden. I nästa ögonblick har de ändrat sig. Och alla kvinnor är inte likadana. Även om kvinor ofta vill prata för alla andra kvinnor.
Har varit med om att kvinnor vill leka matchmaker. Kanske att kvinnor tycker sånt är kul. Att lägga sig i.
Citera
2025-05-15, 12:55
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Varför måste mannen ta första steget?

Det är absolut ingen som tvingar dig att ta första steget. Kvinnor är full beredda att välja en annan man som hellre tar första steget. Du har full rätt och frihet att avstå.

Citat:
Jag har tagit första steget många gånger. Fick inte ligga ändå. På dejt har jag dock inte vågat ta initiativ till nåt sånt. Tror jag missat en del chanser, vet åtminstone två tjejer som ville. Fick jag veta i efterhand.
Jag förstår att könsrollerna sett ut såhär, men Sverige idag ska väl vara jämställt?

Om en feminist säger till dig att Sverige är jämställt, exakt hur mycket tro du det förändrar parningsbeteenden som format av miljoner år av evolution. Om samma feminist säger till dig att du är en groda, är det då också sant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in