2025-08-08, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det låter som att du är populär hos killarna, då är du säkert både snygg och har en attraktiv personlighet. Sånt gillar killar 😘😍

Jag är inte “vända-sig-om-igen-tjejen”.
Har däremot fått höra genom åren: utstickande personlighet, fängslande, karismatisk, rolig, mystisk, ställer intressanta/oväntade frågor-personen.
Men har även fått höra det omvända: udda/intensiv personlighet, ifrågasättande, "too much", konfliktsökande, burdus.

Har taggat ner på senare år. Har blivit lite mer “observatören”, tack vare damp-medicin, men säkert åldern också.

Citat:
Jag vet inte det är lite pinsamt att berätta hur man tar första steget, det ser så olika ut men jag kan avslöja en grej som jag körde med när jag var ung och busig i 20 års åldern och festade mycket. Då när jag var ute på något ställe och träffade en tjej så brukade jag säga att min flickvän fanns någonstans i krogvimlet. Det här fungerade ofta väldigt bra eftersom tjejerna blev mer intresserade. Det var ju ändå helt okej att göra så för varenda gång jag körde med den här taktiken så var jag singel så det fanns ingen flickvän som blev sårad och ledsen. Och tjejen som jag träffade för kvällen visste ju att det bara var en tillfällig grej så dom var glada och nöjda dom med.

Jag sitter i chock framför min dator just nu
Vem fan följer med någon som har flickvän? Vilka störda brudar.
Då måste du vara jävligt speciell?!

Tänker på mina gamla killkompisar.. om dom hade utfört en sådan aktion när vi var 20 hade dom förmodligen fått en örfil som svar tillbaka hehe
Sen hade jag fått trösta dom (efter att jag skrattat ut dom såklart)

Fort in i alla trådstarter som handlar om dejting och tipsa fb-grabbarna om hur dom ska få napp
Ändra också din signatur till:
// Charmören

Citat:
En annan rolig grej som jag och några kompisar skämtat om att vi vill testa, det är att gå in på ett mindre ställe, sätta sig ensam i baren, beställa en stor whisky och se riktigt besviken ut. Du vet lite som någon scen i en film och sen se om några kvinnor kommer fram och stöter på en. Det vill jag testa någon gång 😅

Hade velat se detta på håll från en barhörna typ. Älskar sociala experiment
Brukar utsätta mig själv för sådant lite då och då.
Citera
2025-08-08, 21:19
Bannlyst
För att det är så.
Signalerar styrka och mod.
Citera
2025-08-08, 21:28
Medlem
Landsbygdens avatar
Finns många kvinnor och tjejer som tar första steget också. Jag har varit med om det några gånger. Dock brukar tjejer och kvinnor ge upp fortare än vad man hör män och killar gör.

Tycker inte det finns något "bör ta första steget". Det visar styrka och icke-konformism, när kvinnor och tjejer vågar ta första steget.

Skulle aldrig vilja ha en tjej eller kvinna, som man måste "vinna", eller tävla om.
Citera
2025-08-08, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Jag är inte “vända-sig-om-igen-tjejen”.
Har däremot fått höra genom åren: utstickande personlighet, fängslande, karismatisk, rolig, mystisk, ställer intressanta/oväntade frågor-personen.
Men har även fått höra det omvända: udda/intensiv personlighet, ifrågasättande, "too much", konfliktsökande, burdus.

Har taggat ner på senare år. Har blivit lite mer “observatören”, tack vare damp-medicin, men säkert åldern också.

Jag sitter i chock framför min dator just nu
Vem fan följer med någon som har flickvän? Vilka störda brudar.
Då måste du vara jävligt speciell?!

Tänker på mina gamla killkompisar.. om dom hade utfört en sådan aktion när vi var 20 hade dom förmodligen fått en örfil som svar tillbaka hehe
Sen hade jag fått trösta dom (efter att jag skrattat ut dom såklart)

Fort in i alla trådstarter som handlar om dejting och tipsa fb-grabbarna om hur dom ska få napp
Ändra också din signatur till:
// Charmören

Hade velat se detta på håll från en barhörna typ. Älskar sociala experiment
Brukar utsätta mig själv för sådant lite då och då.

Det låter ändå som att du har fina personlighetsdrag tycker jag. Jag hade nog tagit det där första steget om jag hade promenerat förbi dig någonstans 😊

Haha man får tänka på att detta var väldigt unga tjejer i 20 års åldern och dom var nog inte så mogna i sitt tänk. Hade man kört flickvänstricket idag med någon 30 plus skönhet så hade det aldrig fungerat inte en chans. Då hade kvinnan tyckt att man var patetisk 😂

Ja ser du någon fager kille som ser överdrivet bekymrad ut sittandes i någon bar med en whisky så får du testa att gå fram och ställa dig bredvid honom och se om han vågar ta första steget 🙂
Citera
2025-08-08, 23:21
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vadå också skylla på det? Elaka och vidriga och humorbefriade tjocka 4or till kvinnor får 50 ragg i veckan så vad jämför du med? Sitter du där som man och säger nada så är det enbart du som kommer lida. Fan tror du skall hända? Hon som du aldrig ens talat med tidigare som du älskar knackar på din dörr och ber om att få suga din kuk?

Väx upp för helvete och sluta med detta cucksnack.
Citera
2025-08-08, 23:44
Bannlyst
Citat:
Det låter ändå som att du har fina personlighetsdrag tycker jag. Jag hade nog tagit det där första steget om jag hade promenerat förbi dig någonstans 😊

Haha man får tänka på att detta var väldigt unga tjejer i 20 års åldern och dom var nog inte så mogna i sitt tänk. Hade man kört flickvänstricket idag med någon 30 plus skönhet så hade det aldrig fungerat inte en chans. Då hade kvinnan tyckt att man var patetisk 😂

Ja ser du någon fager kille som ser överdrivet bekymrad ut sittandes i någon bar med en whisky så får du testa att gå fram och ställa dig bredvid honom och se om han vågar ta första steget 🙂

Jag hade tänkt värre tankar bak vid 20. Var som en nunna på den tiden.
Stackars mig då som är senblommare. Upplever saker nu som jag skulle gjort för 10+ år sedan haha
Jag får skylla mig själv.......................

Synd vi inte bor nära.
Då kunde vi gått krogrunda och gett varandra utmaningar.
“Få den tjejen där borta att fråga efter ditt nummer”.
“Övertala paret där borta att du hemskt gärna vill träffa dom, lite mer intimt, alla tre tillsammans”

Flashback får anordna grupper med folk som behöver öva på att ta första steget.
Alla ger varandra utmaningar.
Vem vet, det kanske leder till nått fint.
Om inte, så var det förhoppningsvis kul
Citera
2025-08-08, 23:56
Medlem
Citat:
Jag hade tänkt värre tankar bak vid 20. Var som en nunna på den tiden.
Stackars mig då som är senblommare. Upplever saker nu som jag skulle gjort för 10+ år sedan haha
Jag får skylla mig själv.......................

Synd vi inte bor nära.
Då kunde vi gått krogrunda och gett varandra utmaningar.
“Få den tjejen där borta att fråga efter ditt nummer”.
“Övertala paret där borta att du hemskt gärna vill träffa dom, lite mer intimt, alla tre tillsammans”

Flashback får anordna grupper med folk som behöver öva på att ta första steget.
Alla ger varandra utmaningar.
Vem vet, det kanske leder till nått fint.
Om inte, så var det förhoppningsvis kul

Haha! Ja det hade vi löst utan problem 😅

"Titta på dom där i hörnet han ser ut som om han tänker fria till henne vi hjälper honom så han inte blir nervös och fegar ur".

"Gå fram till han som står där borta och säg i'm batman".

Det hade blivit en bra kväll tror jag 🤗
Citera
2025-08-09, 09:19
Medlem
Citat:
"Link04" har koll på läget

Ja. Jag trodde också att det var positivt att jag försökte förr. Att jag kände hopp. Trodde jag kunde få kvinnor.
Med tiden så insåg jag att det inte var lika lätt för mig. Var får man självförtroendet ifrån att ta första steget då? Var ifrån får man lusten att göra det igen?
Jag var inte tillräcklig ens när jag var yngre och i bättre form än jag är nu. Det är stor konkurrens där ute.

Kvinnor har sagt en del för att trycka ner en och få en att känna sig ännu mer otillräcklig. Pratade med en kvinna om det här. "Varför lyssnar du på sånt vi säger", svarade hon.
Jag har alltid trott att kvinnor vill att män lyssnar på det som kvinnor säger.
Citera
2025-08-09, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja. Jag trodde också att det var positivt att jag försökte förr. Att jag kände hopp. Trodde jag kunde få kvinnor.
Med tiden så insåg jag att det inte var lika lätt för mig. Var får man självförtroendet ifrån att ta första steget då? Var ifrån får man lusten att göra det igen?
Jag var inte tillräcklig ens när jag var yngre och i bättre form än jag är nu. Det är stor konkurrens där ute.

Kvinnor har sagt en del för att trycka ner en och få en att känna sig ännu mer otillräcklig. Pratade med en kvinna om det här. "Varför lyssnar du på sånt vi säger", svarade hon.
Jag har alltid trott att kvinnor vill att män lyssnar på det som kvinnor säger.

Din kommentar läser jag in som att du jämför dig med andra män.
Det är inte attraktivt.
Kvinnor kan tom. fysiskt lukta till sig rädsla hos en man, och utan att han ens hunnit öppnat munnen och börjat prata.

Klart man vill lyssna på sin partner. Om man inte vill höra vad ens partner har att säga, är man då verkligen intresserad av personen?

Det handlar inte alltid om att lösa någons problem. Blir man osäker i en relation kan man fråga:
Vill du ha råd eller vill du lätta ditt hjärta?
Citera
2025-08-09, 09:54
Medlem
Citat:
Din kommentar läser jag in som att du jämför dig med andra män.
Det är inte attraktivt.
Kvinnor kan tom. fysiskt lukta till sig rädsla hos en man, och utan att han ens hunnit öppnat munnen och börjat prata.

Klart man vill lyssna på sin partner. Om man inte vill höra vad ens partner har att säga, är man då verkligen intresserad av personen?

Det handlar inte alltid om att lösa någons problem. Blir man osäker i en relation kan man fråga:
Vill du ha råd eller vill du lätta ditt hjärta?

Ja, jag jämför mig med andra män. Kvinnor har också jämfört mig med andra män. Vad tycker du om det? Attraktivt?
Citera
2025-08-09, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Ja, jag jämför mig med andra män. Kvinnor har också jämfört mig med andra män. Vad tycker du om det? Attraktivt?

Vad menar du med att kvinnor har jämfört dig med andra män?
Har det varit av nedlåtande orsak eller i positiv anda?
Citera
2025-08-09, 10:40
Medlem
Citat:
Vad menar du med att kvinnor har jämfört dig med andra män?
Har det varit av nedlåtande orsak eller i positiv anda?

Nedlåtande. För att förlöjliga mig, få mig att känna mig otillräcklig, och göra att det känns jävligare för mig.
Jag vet inte om du är kvinna eller man. Säker på att det finns andra män här som också har erfarenhet av att kvinnor sagt saker till dig som är onödiga. Det hjälper inte ett dugg att höra kvinnor säga sånt till en.
Vill kvinnor höra sånt från män? Men det är väl skillnad på folk. Jag får säga sånt till dig som du inte får säga till mig.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Yeah right.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-08-09 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in