2025-08-08, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Ja man lever bara en gång. Dumt att inte köra gasen i botten 🙂

För mig kändes det naturligt att försöka med kvinnor jag ville ligga med. Det är väl så människosläktet har överlevt.
Med tiden så blev jag allt mer trött och uppgiven. Att ta första steget känns som ett annat liv.
Jag antar att jag slutade vara man.
Citera
2025-08-08, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Om man ska tro det man läser och alla videos på Youtube så tar inte mannen första steget längre. Och kvinnor känner frustration. Vad är det som händer?
Femi-nazism
Citera
2025-08-08, 12:55
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Om man ska tro det man läser och alla videos på Youtube så tar inte mannen första steget längre. Och kvinnor känner frustration. Vad är det som händer?

Och hur tycker du det ser ut när du beger dig ut i verkligheten då, t.ex. till krogen?
Citera
2025-08-08, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och hur tycker du det ser ut när du beger dig ut i verkligheten då, t.ex. till krogen?

Vet inte hur det är på krogen nu, senast var 2006. På krogen brukade jag aldrig ta första steget. Visste inte hur jag skulle göra. Det gick inte att prata med folk. Man var tvungen att skrika i örat på varann, musiken var så hög. Jag försökte med en kvinna jag varit tänd på länge. Vi dansade lite, sen försvann hon och jag såg henne senare sitta vid ett bord med en annan man. Hon tyckte nog att han var mer man, och han fick nog sätta på henne.

Minns inte om jag såg män bjuda kvinnor på drinkar och sånt som man hör talas om. Det var så mycket folk så allt blev ett virrvarr.
Kanske att det fortfarande är så att män tar första steget på krogen. I många fall så får nog många män nej, och kvinnan väljer nog ofta den typen av man som hon brukar klaga på.

Jag saknar inte krogen ett dugg. Det var lite kul på 90-talet när man var ung, men oftast så var det roligare på förfesten.

Att ta första steget känns som sagt som ett annat liv. Verkar som att fler män kommit fram till samma. De tröttnade på att utsätta sig för risken att bli avvisad. Så jävla kul är det inte.
Fråga bara en kvinna om hon tycker det är jävligt kul att bli avvisad.
Jag blir matt bara jag tänker på att det förväntas att jag ska vara man, anstränga mig, bla bla bla.
All kraft rinner ur mig.
Fy faan.
Senast redigerad av scaryfoot 2025-08-08 kl. 13:16.
Citera
2025-08-08, 17:06
Medlem
Såhär står det på en av dejtsidorna.

Det viktigaste steget är också det svåraste. Våga vara den som tar första steget. Varför vänta på att nån annan raggar upp den du vill ha?

Skulle lika gärna kunnat stå att detta endast gäller män.
Citera
2025-08-08, 17:09
Medlem
Citat:
För mig kändes det naturligt att försöka med kvinnor jag ville ligga med. Det är väl så människosläktet har överlevt.
Med tiden så blev jag allt mer trött och uppgiven. Att ta första steget känns som ett annat liv.

Precis. Ser man en kvinna man vill ha så är det gasen i botten som gäller. Annars skulle man bara ångra sig senare i livet.
Citera
2025-08-08, 17:15
Bannlyst
Citat:

Citat:
Precis. Ser man en kvinna man vill ha så är det gasen i botten som gäller. Annars skulle man bara ångra sig senare i livet.

"Link04" har koll på läget
Citera
2025-08-08, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
"Link04" har koll på läget

Tack sötnos 🥰

Gillar du när killen tar första steget eller är det du som brukar göra det?
Citera
2025-08-08, 19:08
Bannlyst
Citat:
Tack sötnos 🥰

Gillar du när killen tar första steget eller är det du som brukar göra det?

Dom få gånger där jag tagit initiativet har det mest slutat med att jag blir deras förälder.
Tål inte handlingsförlamade personer pga. att jag alltid är den som fixar och löser allt i alla mina kompisgrupper/kärleksrelationer.
Har förvisso slutat med det. Gör saker tvärtom numera.

Sen har jag en drös av idioter i bagaget som tagit initiativet:
Han som är för full, eller älskar droger.
Han som kör “negging”.
Han som ser en vinst av något slag i att dejta mig. Parasit.
Han som ville vinna en vadslagning. Riktigt äckligt och tyvärr sant
Varför det blev en vadslagning vet jag inte. Möjligen för att jag uppfattas som "svår" men det är jag inte. Jag är bara jävligt selektiv med vem jag släpper in (även vänner). Gillar jag någon så gillar jag någon. Alla andra syns inte i bakgrunden då.

Föredrar ju helt klart när mannen tar initiativet.
Och att han då inte av någon anledning blir “rädd”, eller ser mig som ett “hot”, om det då sen utvecklas till något djupare.
Har en del erfarenheter av det tyvärr.

Men försöker göra allting jag gjort tidigare Tvärtom nu.
Får se om det funkar.

Vad tragiskt svar du fick
Är inte depp för de, det är ju fredag så blir snart jakt efter fredagsgodis wihooo

Dela gärna dina erfarenheter av hur det är att vara man och ta initiativet.
Vad har gått bra, mindre bra?
Citera
2025-08-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unlimitedpower
Dom få gånger där jag tagit initiativet har det mest slutat med att jag blir deras förälder.
Tål inte handlingsförlamade personer pga. att jag alltid är den som fixar och löser allt i alla mina kompisgrupper/kärleksrelationer.
Har förvisso slutat med det. Gör saker tvärtom numera.

Sen har jag en drös av idioter i bagaget som tagit initiativet:
Han som är för full, eller älskar droger.
Han som kör “negging”.
Han som ser en vinst av något slag i att dejta mig. Parasit.
Han som ville vinna en vadslagning. Riktigt äckligt och tyvärr sant
Varför det blev en vadslagning vet jag inte. Möjligen för att jag uppfattas som "svår" men det är jag inte. Jag är bara jävligt selektiv med vem jag släpper in (även vänner). Gillar jag någon så gillar jag någon. Alla andra syns inte i bakgrunden då.

Föredrar ju helt klart när mannen tar initiativet.
Och att han då inte av någon anledning blir “rädd”, eller ser mig som ett “hot”, om det då sen utvecklas till något djupare.
Har en del erfarenheter av det tyvärr.

Men försöker göra allting jag gjort tidigare Tvärtom nu.
Får se om det funkar.

Vad tragiskt svar du fick
Är inte depp för de, det är ju fredag så blir snart jakt efter fredagsgodis wihooo

Dela gärna dina erfarenheter av hur det är att vara man och ta initiativet.
Vad har gått bra, mindre bra?

Det låter som att du är populär hos killarna, då är du säkert både snygg och har en attraktiv personlighet. Sånt gillar killar 😘😍

Jag vet inte det är lite pinsamt att berätta hur man tar första steget, det ser så olika ut men jag kan avslöja en grej som jag körde med när jag var ung och busig i 20 års åldern och festade mycket. Då när jag var ute på något ställe och träffade en tjej så brukade jag säga att min flickvän fanns någonstans i krogvimlet. Det här fungerade ofta väldigt bra eftersom tjejerna blev mer intresserade. Det var ju ändå helt okej att göra så för varenda gång jag körde med den här taktiken så var jag singel så det fanns ingen flickvän som blev sårad och ledsen. Och tjejen som jag träffade för kvällen visste ju att det bara var en tillfällig grej så dom var glada och nöjda dom med.

En annan rolig grej som jag och några kompisar skämtat om att vi vill testa, det är att gå in på ett mindre ställe, sätta sig ensam i baren, beställa en stor whisky och se riktigt besviken ut. Du vet lite som någon scen i en film och sen se om några kvinnor kommer fram och stöter på en. Det vill jag testa någon gång 😅
Citera
2025-08-08, 20:31
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Såhär står det på en av dejtsidorna.

Det viktigaste steget är också det svåraste. Våga vara den som tar första steget. Varför vänta på att nån annan raggar upp den du vill ha?

Skulle lika gärna kunnat stå att detta endast gäller män.

Självklart gäller det i praktiken endast för män, i åtminstone 99 % av fallet. Sedan kan det hända att tjejer tar egen kontakt på en sådan sida, men knappast så att det går att på något sätt förutsätta det.

Man = jagar, kvinna = blir jagad.
Citera
2025-08-08, 20:49
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
...

En annan rolig grej som jag och några kompisar skämtat om att vi vill testa, det är att gå in på ett mindre ställe, sätta sig ensam i baren, beställa en stor whisky och se riktigt besviken ut. Du vet lite som någon scen i en film och sen se om några kvinnor kommer fram och stöter på en. Det vill jag testa någon gång 😅
Haha.

Det kommer inte hända någonting.

Deppressionsvibbar från det där.

En röd varningstriangel kunde lika gärna varit utlagd framför bordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in