Citat:
Men det gjorde de ju t o m då jag köpte en med pe2 hahaMånga är korkade även bland investerare.
Fast mina vanligaste vinster var då jag hittade företag, som inte tjänade bra än, men jag listade ut att de skulle komma att göra det snart. Och uppskattade KOMMANDE pe (som jag beskrev i en tidigare post.)
Citat:
Vet inte NÄR de större köpen skedde under den nedgången.Som jag beskrev i en tidigare post är det två delar i FA.
Vinst (som PE visar)
och substansvärde.
/Mycket långsiktigare FA-investerare än jag - som vill casha in nästa kvartalsrapport

/Men de smartare har bestämt vad med FA, men väntar till nära botten.
/TA-investerarna köper inte förrän efter det börjat gå upp igen, så de får betala mer än de smartaste, eller så har de blivit lurade av någon rekyl på vägen ner

/Det brukar finnas köpare, som tänker "nu har det blivit billigt", efter bara påbörjade nedgångar även i aktier där FA säger "Nej fy fan"

Citat:
Ja det är bra med olika längd på FA-tidsperspektiv. En del TA-investerare är kanske bra på liknande sätt, men de flesta är bara bra på att vara förlorare haha
((En del relaterat:
Min kompis, som blivit rik helt och hållet på aktier, är mycket bra på att FAvärdera, men helkass på psykologidelen, ringde och berättade exalterad att han hade hittat och köpt ett superfynd.
Några dagar senare ringde han igen och sa surt:
-De har inte gått upp! Marknaden är helkorkad, som inte förstår mycket de är värda!
-Men annars skulle vi ju inte kunna göra fynd haha. Du får lugna dig till det syns på resultatraden i en rapport...))
Citat:
Robotar saboterar en del för andra. Fonder gillar jag inte eftersom man ska betala hög lön till hanterarna även då de är klantskallar

((Samma kompis hade en "minifond" förr som andra kunde ansluta sig till, MEN han tog bara betald i andel av vad han SLOG index med...))
Citat:
Andel till finansiären och potential rent allmänt är mycket större där. Dessutom flyger jag under radarn där i alla fall än så länge, fast det blir kanske svårt om vi börjar köpa upp många företag.
Av myndigheter o d är det bara banken där som vet att en utlänning är inblandad. (För vi behövde visa upp ett kontrakt för att visa var pengarna kom ifrån.)
((Såklart har jag en mycket smartare lösning haha än normala utlänningsaffärsmän där. Många utlänningar blir blåsta av advokater där, som gör "lösningar" med målvakter för att komma runt "Anti-målvaktlagen" !!!

De, som startar vanliga Ltd, har problemet att de kan bli nedröstade.
Kom på hur efter att ha studerat lokala lagarna och tänkt mycket. Kostar mindre, lägre skatt för mig och jag kan inte bli nedröstad.))
Citat:

((Den ena är "traditionell" men blir bra av att det finns så många klantskalleägare, som inte vet hur man sköter sådana företag fastän de äger sådana!!! och därmed ger de upp säljer för mycket mindre än företagen är värda, så jag tjänar mycket redan på den "rabatten" och jag tjänar TID jämfört med att starta från scratch.
Den andra är i en mycket växande branch, ändå har den inte blivit hypead på börsen! ))