2025-05-13, 17:16
Medlem
Ichwills avatar
Jag har ett abonnemang hos Tele2, dvs Tele2 Play, dr ingr en massa tjnster s som Viaplay, Max och Disney. Nr jag anvnder dessa tjnster p datorn s har jag Ublock Origin och slipper d en massa reklam p bla Disney, men nr jag anvnder min tvbox (Nvidia) s verkar det inte finnas ngon adblock, s man har mer reklam n film p Disney.
Finns det ngon som har en bra lsning p det hela?
Nej jag tnker inte slpa runt p datorn till tv-rummet eller dra en kabel mellan dator och tv som gr runt halva lgenheten.
Jag hade hoppats p att Adguard skulle funka p boxen, men tyvrr inte.
Citera
2025-05-13, 17:20
Medlem
Diamondgrits avatar
Det finns egentligen bara en vettig lsning och det r att anvnda appar som inte visar reklamen. Jag har en sn fr youtube (tror det heter smarttube) men med Disney r det vrre, finns eventuellt ingen frutom den officiella appen.
Du skulle kunna testa att installera en weblsare p shielden och installera ublock origin som ett plugin. D borde du kunna kolla p Disney p samma stt som p datorn och drmed skippa reklamen. Men det r en long shot och det r mycket som mste fixas.
Citera
2025-05-13, 17:24
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det finns egentligen bara en vettig lsning och det r att anvnda appar som inte visar reklamen. Jag har en sn fr youtube (tror det heter smarttube) men med Disney r det vrre, finns eventuellt ingen frutom den officiella appen.
Du skulle kunna testa att installera en weblsare p shielden och installera ublock origin som ett plugin. D borde du kunna kolla p Disney p samma stt som p datorn och drmed skippa reklamen. Men det r en long shot och det r mycket som mste fixas.
Jag kr med Disney's app p mobilen, och dr funkar Adguard med att stoppa all reklam. Tyvrr s gr det inte att installera Adguard fast det r Android p boxen, vilket r synd.
Citera
2025-05-13, 17:28
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag kr med Disney's app p mobilen, och dr funkar Adguard med att stoppa all reklam. Tyvrr s gr det inte att installera Adguard fast det r Android p boxen, vilket r synd.
Ja det r nn sorts specialversion av Android. Om man lgger in en egen launcher finns lite mer man kan gra t saken, men antagligen inte ngot som hjlper i detta fall.
Citera
2025-05-13, 17:30
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja det r nn sorts specialversion av Android. Om man lgger in en egen launcher finns lite mer man kan gra t saken, men antagligen inte ngot som hjlper i detta fall.
Ok, tack fr hjlpen.
Citera
2025-05-13, 18:11
Medlem
Hur fr den DNS-adresser? Om den anvnder den du delar ut med dynamisk-ip s kan du anvnda exempelvis pi-hole som DNS-server och blocka mycket annons-domner. Vet dock inte om det biter p disney-annonser d jag inte har disney.
Citera
2025-05-13, 21:57
Medlem
Kolla om https://www.reddit.com/r/ShieldAndro...4/private_dns/ funkar och om du kan stlla in dns.adguard-dns.com.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in