2025-05-13, 17:16
Medlem
Ichwills avatar
Jag har ett abonnemang hos Tele2, dvs Tele2 Play, där ingår en massa tjänster så som Viaplay, Max och Disney. När jag använder dessa tjänster på datorn så har jag Ublock Origin och slipper då en massa reklam på bla Disney, men när jag använder min tvbox (Nvidia) så verkar det inte finnas någon adblock, så man har mer reklam än film på Disney.
Finns det någon som har en bra lösning på det hela?
Nej jag tänker inte släpa runt på datorn till tv-rummet eller dra en kabel mellan dator och tv som går runt halva lägenheten.
Jag hade hoppats på att Adguard skulle funka på boxen, men tyvärr inte.
Citera
2025-05-13, 17:20
Medlem
Diamondgrits avatar
Det finns egentligen bara en vettig lösning och det är att använda appar som inte visar reklamen. Jag har en sån för youtube (tror det heter smarttube) men med Disney är det värre, finns eventuellt ingen förutom den officiella appen.
Du skulle kunna testa att installera en webläsare på shielden och installera ublock origin som ett plugin. Då borde du kunna kolla på Disney på samma sätt som på datorn och därmed skippa reklamen. Men det är en long shot och det är mycket som måste fixas.
Citera
2025-05-13, 17:24
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det finns egentligen bara en vettig lösning och det är att använda appar som inte visar reklamen. Jag har en sån för youtube (tror det heter smarttube) men med Disney är det värre, finns eventuellt ingen förutom den officiella appen.
Du skulle kunna testa att installera en webläsare på shielden och installera ublock origin som ett plugin. Då borde du kunna kolla på Disney på samma sätt som på datorn och därmed skippa reklamen. Men det är en long shot och det är mycket som måste fixas.
Jag kör med Disney's app på mobilen, och där funkar Adguard med att stoppa all reklam. Tyvärr så går det inte att installera Adguard fast det är Android på boxen, vilket är synd.
Citera
2025-05-13, 17:28
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Jag kör med Disney's app på mobilen, och där funkar Adguard med att stoppa all reklam. Tyvärr så går det inte att installera Adguard fast det är Android på boxen, vilket är synd.
Ja det är nån sorts specialversion av Android. Om man lägger in en egen launcher finns lite mer man kan göra åt saken, men antagligen inte något som hjälper i detta fall.
Citera
2025-05-13, 17:30
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Ja det är nån sorts specialversion av Android. Om man lägger in en egen launcher finns lite mer man kan göra åt saken, men antagligen inte något som hjälper i detta fall.
Ok, tack för hjälpen.
Citera
2025-05-13, 18:11
Medlem
Hur får den DNS-adresser? Om den använder den du delar ut med dynamisk-ip så kan du använda exempelvis pi-hole som DNS-server och blocka mycket annons-domäner. Vet dock inte om det biter på disney-annonser då jag inte har disney.
Citera
2025-05-13, 21:57
Medlem
Kolla om https://www.reddit.com/r/ShieldAndro...4/private_dns/ funkar och om du kan ställa in dns.adguard-dns.com.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in