Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Jag fattar ingenting. Varför måste ni springa och prova så många gånger med provringar?
När jag och en tjej förlovade oss så var vi inne och provade en gång och sen fick vi ringarna några dagar senare. Inget knepigt alls. Nu var ju detta ca 20 år sen dock. Har det blivit så mycket sämre?
Men varför kan ni inte åka iväg? Det är väl bara att strunta i ringarna och ta det sen. Vad sjutton spelar ett par ringar för roll i det stora hela. Ni har väl allt annat. Släpp det och njut av det andra.
Men kontakta säljaren och säg att ni måste avbryta eftersom de inte kan leverera och att ni då har kontaktat en annan säljare som kan leverera. Inget konstigt med det. Börja där och se vad de säger.
Gå gärna in i en annan butik och kolla med dem hur det ligger till med beställning av ringar.
Men ni skippar väl inte en förlovningsresa för att någon fepplat till det med ringarna?

Jösses Amalia!
Jo för oss är det viktigt då vi har en planerad ceremoni.
Varför vi var där flera gånger sista månaden var för att dom var osäkra på storleken och hur många stenar som skulle få plats. Dom ville att hon skulle komma in ett par gånger och pröva.
Vad vi gör på våran förlovningsdag spelar väl mindre roll för dig och vad du tycker om det bryr jag mig inte om.
Poängen är att dom haft 6 månaderna på sig och kan inte ens leverera en ring innan själva förlovningsdagen.. Detta är fruktansvärt dåligt och det försör en minnesvärd dag.
En ring som enligt dig är en enkel sak att göra.. det gör ju saken ännu värre att som inte kan ha den klar.
Och nej, vi kommer inte skita i resan, därav frågan vad händer om jag skiter i att köpa ringen av dom utan istället tillverkar ringer hos någon annan.