2025-05-13, 11:41
Medlem
Skriver detta frn Firefox. Har nyligen ftt ett problem som "ddat" Chrome. Inga sidor laddar. Har testat flushdns och liknande men det funkar inte, testade dessa tips frn Reddit men funkade inte (https://www.reddit.com/r/chrome/comm...es_and_i_have/), ngon som vet en fix?
2025-05-13, 12:02
Medlem
kalkryggars avatar
Jag vet att jag hade ett liknande problem fr ett antal r sen. Problemet kom och gick och ibland gick det inte ens att starta Chrome. Man dubbelklickade p ikonen men programmet startade aldrig.

Jag vet att d varlsningen att avinstallera Chrome och g in i den kvarvarande mappen och slnga ngra filer frn den. Sen installerade man Chrome och s funkade det igen.

Jag skulle avinstallerat Chrome och tagit bort alla referenser till den och krt Brave ett tag. Om du om ngon mnad nd vill ha Chrome s testa att installera igen. Vad tror du om det?
2025-05-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag vet att jag hade ett liknande problem fr ett antal r sen. Problemet kom och gick och ibland gick det inte ens att starta Chrome. Man dubbelklickade p ikonen men programmet startade aldrig.

Jag vet att d varlsningen att avinstallera Chrome och g in i den kvarvarande mappen och slnga ngra filer frn den. Sen installerade man Chrome och s funkade det igen.

Jag skulle avinstallerat Chrome och tagit bort alla referenser till den och krt Brave ett tag. Om du om ngon mnad nd vill ha Chrome s testa att installera igen. Vad tror du om det?

Startar gr det men inget laddar. Shr ser det ut: https://ibb.co/BHHJ5YxT

Jag undviker GRNA att installera om skitmget med tanke p att jag i nulget har lnkar ppna som jag kan behva OCH en massa program installerade som jag helst slipper installera om om det r en enkel fix.
2025-05-13, 12:16
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlemsheltannan
Startar gr det men inget laddar. Shr ser det ut: https://ibb.co/BHHJ5YxT

Jag undviker GRNA att installera om skitmget med tanke p att jag i nulget har lnkar ppna som jag kan behva OCH en massa program installerade som jag helst slipper installera om om det r en enkel fix.

Har du vldigt mnga flikar ppna s kan det nog vara s att det r vad som stller till det med webblsaren. Om du kollar i resursvervakaren s kommer du nog se att Chrome tar upp en jvla massa resurser p din dator.

Det finns tillgg dr du kan spara current state (ppna flikar) Jag skulle dock fresl att du sparar ner det i mindre grupper.

Testa att ta en vanlig textfil och s sparar du webbadresserna frn flik till flik och stnger ner flikarna. Nr du har sparat dem i ett textdokument s startar du om webblsaren helt enkelt.

Processen att spara adresserna r simpelt. Markera i adressfltet bredvid texten s markeras hela adressen automatiskt. D gr du Ctrl+C och sen i textdokumentet Ctrl+V. Stng fliken och ta nsta.
2025-05-13, 13:07
Medlem
Citat:
Har du vldigt mnga flikar ppna s kan det nog vara s att det r vad som stller till det med webblsaren. Om du kollar i resursvervakaren s kommer du nog se att Chrome tar upp en jvla massa resurser p din dator.

Det finns tillgg dr du kan spara current state (ppna flikar) Jag skulle dock fresl att du sparar ner det i mindre grupper.

Testa att ta en vanlig textfil och s sparar du webbadresserna frn flik till flik och stnger ner flikarna. Nr du har sparat dem i ett textdokument s startar du om webblsaren helt enkelt.

Processen att spara adresserna r simpelt. Markera i adressfltet bredvid texten s markeras hela adressen automatiskt. D gr du Ctrl+C och sen i textdokumentet Ctrl+V. Stng fliken och ta nsta.

Happ brjade med ngot liknande innan jag sg ditt svar; sitter just nu och sparar ner alltihop som favoriter i en mapp i FF. Om jag sedan inte kan fixa Chrome fr jag helt enkelt gra jobbet och installera om alla tillgg/genvgar osv. Bra id med ett tillgg fr att spara "current state" dock s det tar jag med mig i framtiden. Tackar fr hjlpen.

Tror inte det har med antalet flikar uppe att gra fr vrigt. Har funkat tidigare utan problem och funkar inte nu trots att jag har tagit bort ungefr 3/4. Verkar vara ngot annat (om ngon annan som ser denna trd i framtiden ftt samma problem).
2025-05-13, 13:13
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Happ brjade med ngot liknande innan jag sg ditt svar; sitter just nu och sparar ner alltihop som favoriter i en mapp i FF. Om jag sedan inte kan fixa Chrome fr jag helt enkelt gra jobbet och installera om alla tillgg/genvgar osv. Bra id med ett tillgg fr att spara "current state" dock s det tar jag med mig i framtiden. Tackar fr hjlpen.

Tror inte det har med antalet flikar uppe att gra fr vrigt. Har funkat tidigare utan problem och funkar inte nu trots att jag har tagit bort ungefr 3/4. Verkar vara ngot annat (om ngon annan som ser denna trd i framtiden ftt samma problem).

Ok... skriv grna hur det slutade och vad som hnde. Det kan som sagt vara bra fr andra i framtiden.
2025-05-13, 16:10
Medlem
Citat:
Ok... skriv grna hur det slutade och vad som hnde. Det kan som sagt vara bra fr andra i framtiden.

Det slutade med att jag installerade om och nu funkar skrpskiten iaf. Bara glad att min huvudlsare r Firefox fr att fixa om alla genvgar, verktygsflt, add-ons osv r, trots att jag har frre saker p den Chrome, SEEEEEGT.

Om ngon lser detta och vet vad problemet beror/berodde p s fr ni hemskt grna skriva fr jag slipper grna gra om den hr typen av ominstallering igen.

Den kunde inte hmta sidor, Chrome hvdade att jag inte kunde ppna Google pga reklamblock och nr jag stngde av den funkade det inte nd, tog dock inte skrmbild p det men det var precis som om routern hade varit avstngd. Flushdns och annat gjorde nada.
Senast redigerad av medlemsheltannan 2025-05-13 kl. 16:13.
2025-05-13, 16:43
Medlem
Uppdatering. Tror jag vet vad det var/r nu. Det var/r mitt VPN-tillgg. HELVETE skulle kollat det frst nu fr man lgga kvllen p att fixa alla genvgar och andra tillgg igen bara fr att jag inte kom p det. 🤦‍♂️ Anvnder VPN fr att surfa auktioner p Yahoo Japan.

Ultrasurf har jag fr mig att den heter. Ngon som har tips p annan gratis VPN?

Edit: hittade en som heter "freemybrowser" som inte r seg som sirap iaf. Placerar mig i Kanada istllet fr USA men funkar lika bra; bara EU som japanerna inte gillar (av god anledning).
Senast redigerad av medlemsheltannan 2025-05-13 kl. 17:16.
2025-05-14, 11:49
Medlem
2560ps avatar
Citat:

Det finns tillgg dr du kan spara current state (ppna flikar Jag skulle dock fresl att du sparar ner det i mindre grupper.

Citat:

Rekommenderar TabSessionManager. Funkar perfa i bde FF, Chrome och Brave.
2025-05-19, 22:00
Moderator
Protons avatar
Resterande diskussion tas i trden (FB) *** Den enda trden om enklare Chrome-frgor II *** tack.

Trd lst
/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in