Citat:
Ursprungligen postat av
triptyken
Seriöst? Ok vet att detta är konspirationsforumet och inte hälsa och medicin, men kan du inte berätta litet om det? Alltså den praktiska effekten?
Är det att du som med laktosintolerans får sjukt ont i magen om du äter kött från ko/gris? Hur funkar det med viltkött?
Reaktionen kommer cirka sju timmar efter exponering – men inte varje gång. Jag har fått två kraftiga reaktioner hittills. Då har ansiktet, särskilt runt läppar och hals, svullnat upp. Jag har fått utslag över bröstet, klåda i ansiktet, rethosta och trånga luftvägar. Den andra gången fick jag dessutom ont i magen. Båda gångerna har det hänt i samband med fysisk ansträngning.
Innan jag visste vad det handlade om hade jag ofta nässelutslag på händerna, svullna fingrar och rodnad i ansiktet.
Jag har knappt ätit rött kött på drygt ett år nu. Mina värden har gått ner, och läkarna har sagt att jag kan prova lite välstekt kött, som köttfärs. Men jag tror att mörkertalet kring den här allergin är stort. Jag gjorde inte kopplingen till kött alls från början – eftersom reaktionen kommer så sent hinner man ju äta annat däremellan som känns mer troligt som orsak.
Ärligt talat är det riktigt tråkigt, för jag gillar verkligen kött. Men välstekt? Då försvinner hela poängen.
Som jag nämnt tidigare tror jag inte att någon “planterat” detta. Däremot har man hittat ett samband mellan fästingbett och allergin. Upptäckten gjordes i samband med att en cancermedicin gav oväntade biverkningar – särskilt i ett område där det visade sig finnas mycket fästingar.