2025-05-13, 15:32
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Och det drog du ur arslet en tisdagsmorgon eller?

Nog för att jag kan vara konspiratoriskt lagd kring den enorma ökningen av fästningar sista 40-50 åren och att det mycket väl kan vara något som spridits med mening, men köttallergi… va fan kom igen.
Har du inte sett hur kött och köttätande har blivit lite demonserat med åren? Några exempel är att köttskatt ska implementeras i Danmark tror jag det var. Veganism som är ganska ny trend. Hur det kommer ut studier om att kött orsakar cancer osv.

Är det då galet att tro dom vill finna ännu mer sätt att hindra människor från att äta kött eller t.o.m bli allergisk mot vissa ämnen i kött?
Citera
2025-05-13, 15:37
Medlem
Tavastehuss avatar
Var det inte ett bra fästingår i fjol, dvs färre än vanligt?

Till TS: ge dem inte några idéer nu!
Citera
2025-05-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Köttätare finns av en anledning

Och inte är det människor i alla fall.
Citera
2025-05-13, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowboarMusik
Självförklarande titel, inte helt okänt att många klimataktivister och politiker vill att man ska "minska på sin miljöpåverkan". Eftersom att många inte vill haka på deras soy lifestyle så har de börjat använda bioterrorism i form av att med flit sprida runt just de fästingar som ger köttallergi. En extrem sätt ändra på folks matvanor.

Eftersom att många akademiker är ofta "prenumeranter" av dessa åsikter är det inte så osannolikt att någon samlar fästingar och ser vilka har just den egenskapen och försöker föröka den typen, för att senare släppa ut dem.
Problemet med den farhågan är väl att inte ens där fästingen är väl etablerad ger den mer än några procent drabbade köttallergi. Resten kan alltså fortsätta äta kött. Sedan är det ju inte så att alla blir bitna heller.
Citera
2025-05-13, 19:25
Medlem
Citat:
Självförklarande titel, inte helt okänt att många klimataktivister och politiker vill att man ska "minska på sin miljöpåverkan". Eftersom att många inte vill haka på deras soy lifestyle så har de börjat använda bioterrorism i form av att med flit sprida runt just de fästingar som ger köttallergi. En extrem sätt ändra på folks matvanor.

Eftersom att många akademiker är ofta "prenumeranter" av dessa åsikter är det inte så osannolikt att någon samlar fästingar och ser vilka har just den egenskapen och försöker föröka den typen, för att senare släppa ut dem.
Vill inte vara oförskämd så jag är bara tyst 😂
Citera
2025-05-13, 21:45
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Har du inte sett hur kött och köttätande har blivit lite demonserat med åren? Några exempel är att köttskatt ska implementeras i Danmark tror jag det var. Veganism som är ganska ny trend. Hur det kommer ut studier om att kött orsakar cancer osv.

Är det då galet att tro dom vill finna ännu mer sätt att hindra människor från att äta kött eller t.o.m bli allergisk mot vissa ämnen i kött?

Eat ze bugz. Jo, nog tror jag att det är en global ondskefull agenda men inte att det sprids via fästingar.
Det blir ganska motsägelsefullt att där du har flest veganer (innerstans flumvänster) lever i betongen medan de köttätande jägarna vistas i skog och mark…
Så nej, det finns enklare sätt än så. Varför inte via vattnet? Luften? Varför kom du just att tänka på fästingar?
Citera
2025-05-13, 22:07
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Problemet med den farhågan är väl att inte ens där fästingen är väl etablerad ger den mer än några procent drabbade köttallergi. Resten kan alltså fortsätta äta kött. Sedan är det ju inte så att alla blir bitna heller.
Over tid blir så gott som alla bitna. Hur många känner du som aldrig blivit bitna?
Citera
2025-05-13, 22:58
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Eat ze bugz. Jo, nog tror jag att det är en global ondskefull agenda men inte att det sprids via fästingar.
Det blir ganska motsägelsefullt att där du har flest veganer (innerstans flumvänster) lever i betongen medan de köttätande jägarna vistas i skog och mark…
Så nej, det finns enklare sätt än så. Varför inte via vattnet? Luften? Varför kom du just att tänka på fästingar?
Nu startade inte jag tråden men annat sprids via vatten och luften i USA iaf men det blir offtopic.
Citera
2025-05-13, 23:42
Medlem
Jag tror att det är ett ständigt pågående krig mellan köttätare och veganer. Veganer skicka ut fästingar som orsakar köttallergi och köttätare skickar ut fästingar som inte orsakar köttallergi. Eftersom det finns fler köttätare än veganer i Sverige så blir resultatet att de flesta fästingarna inte orsakar någon köttallergi.

Jag tycker båda lägren kan sluta upp med det här!
Citera
2025-05-13, 23:44
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:

Filosofer, fysiker och matematiker och sånt?
Citera
2025-05-14, 00:14
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux

Är dessa glupska tjockisar bärande på parasiter som eventuellt orsakar det TS nämner, så kan det dock eskalera snabbt.
Citera
2025-05-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Over tid blir så gott som alla bitna. Hur många känner du som aldrig blivit bitna?
Om du bara visste hur många som aldrig vistas i skog och mark skulle du inte fråga. SCB har tittat på saken och det är cirka 40 procent. Muslimska araber i skogen, de är förmodligen lika ovanliga som lone star ticks i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Är dessa glupska tjockisar bärande på parasiter som eventuellt orsakar det TS nämner, så kan det dock eskalera snabbt.
Det är inga parasiter som orsakar köttallergin utan en slags kolhydrat. Nej, det eskalerar inte snabbt, eftersom de allra flesta, långt över 90 procent, inte utvecklar köttallergi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in