Citat:
Ursprungligen postat av
AmpertBX
Ansvariga politikerna och deras generaldirektörer har sett till så det finns hur många svar på detta, beror på vem som frågar och vem som klagar. Integriteringslagen för att skydda patienten blir du påmind om varje gång du loggar in. Varför då. Det har väl ingenting med ärendet att göra, utan att myndigheterna vill bara förvarna dig om att inte klaga för dom har ledsnat på att bli nerringda av missnöjda patienter. Gissa vilka. Apropå Journalen mer känd som "dyngspridaren" där varje läkare kan ändra, lägga till varteftersom det behövs för att gynna sina egna beslut. Den är dessutom skriven av läkare för läkare rena grekiskan för vanligt folk därför går jag aldrig in på journalen för där står helt andra saker än vad som borde stå.
Måste ha svensk läkarlegitimation. "Från vad då. Köpt accreditering på nätet i Bagdad.
Gör som jag läs Läkartidningen där står spaltmil om myglet.
Bagdad? Konstigt för enligt tidningen du refererar till så behöver personer med en utbildning från ett land utanför EU-EES vanligtvis göra ett kunskapsprov:
https://lakartidningen.se/aktuellt/n...rlegitimation/
Har du andra källor på att personer köpt läkarlegitimationer från Bagdad?
Att påminna om sekretessen är inte konstigt, förstår inte hur du hänger ihop det med att patienter inte kan/får klaga. Sjukvårdens sekretesslagstiftning är bland den mest omfattande sekretessbelagdtiftningen i Sverige. Det är menat att skydda patienters integritet och det är bra att påminna om den, samt att påminna om att behörig personal behöver se din journal. Vill du inte att journalen ska kunna läsas utan ditt godkännande så kan du låsa journalen.
Jag har inte samma upplevelse med hur min journal har använts, men det kan såklart finnas olämpliga individer. Att du har haft dåliga erfarenheter innebär inte att det är så det ser ut generellt/oftast.