2025-05-12, 03:27
Medlem
Problemet med dessa nätläkare är att de i 99% av fallen hänvisar till fysiskt besök hos en vårdcentral, utan att ställa någon diagnos eller vara behjälpliga, de tar endast videobesöket för att tjäna pengar. Enda användningen är när man behöver ett snabbt intyg eller recept, då fungerar det bra.
Citera
2025-05-12, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Kan vi inte bara lägga ner skattefinansierade privata aktörer. Herregud. Det blev inte mer vaaaalfriheeet, bara längre köer till 11414

Det låter lite som när elen avreglerades. Kommer ni ihåg att det skulle bli så mycket billigare enligt makthavarna? Eller hur mycket bättre det skulle bli med avreglering av SJ:s monopol på järnvägen? Bara det att ingen längre tar ansvar för den haltande järnvägsunderhållningen längre.

Missförstå mig inte, allt blir inte sämre med avreglering tex apoteket eller svensk bilprovning. När det handlar om sån här viktig infrastruktur så måste det bara fungera.

Att gå till läkaren, åka tåg eller använda ström är inget val för majoriteten av svenska medborgare, därav så bör det heller inte vara avreglerat utan snarare ha en tillsynsmyndighet som ser till att produktivitetstakten hålls uppe i de olika statliga instanserna.

Jag uppfattar att både sjukvård och polisen i Sverige har det väldigt dåligt lönemässigt sett, men även hurpass stressig deras vardag ser ut. Vill vi ha en fungerande sjukvård och polisväsende så kanske det är dags att skjuta till mer pengar i verksamheterna och slopa dessa privata aktörer som snor åt sig en stor del utav kakan. När man hör ingångslönerna i dessa yrken så blir man ju mörkrädd, när jag själv bara tog en YH-utbildning på ett par år som ger tiofallt bättre betalt. Nånting är riktigt galet i det långa landet falukorv...
Citera
2025-05-12, 06:57
Medlem
sk33s avatar
Inte ens borgerliga väljare vill ha dessa privata skitföretag. Dags att stämma i bäcken, utred, husrannsaka, häkta, åtala, etc, även om vitskjortorna inte fälls blir det nog inte kul att behandlas som vanlig pöbel och kan sända signaler om att skärpning krävs annars sinar skattepengarna direkt. Utvisa sedan för bristande vandel i tillämpliga fall.
Citera
2025-05-12, 07:17
Medlem
AmpertBXs avatar
Accrediteringar

Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Vad menar du med ackreditering? Läkare måste ha en svensk läkarlegitimation för att ens få jobba som läkare i Sverige. Jobbar de som läkare har de alltså läkarlegitimation.
Att du godkänner att sjukvårdsinrättningen får läsa din journal handlar bland annat om patientsäkerhet, inte att du inte ska kunna anmäla läkaren. Borde patentskyddet stärkas? Ja. Men det har inte med inloggningen att göra.

Ansvariga politikerna och deras generaldirektörer har sett till så det finns hur många svar på detta, beror på vem som frågar och vem som klagar. Integriteringslagen för att skydda patienten blir du påmind om varje gång du loggar in. Varför då. Det har väl ingenting med ärendet att göra, utan att myndigheterna vill bara förvarna dig om att inte klaga för dom har ledsnat på att bli nerringda av missnöjda patienter. Gissa vilka. Apropå Journalen mer känd som "dyngspridaren" där varje läkare kan ändra, lägga till varteftersom det behövs för att gynna sina egna beslut. Den är dessutom skriven av läkare för läkare rena grekiskan för vanligt folk därför går jag aldrig in på journalen för där står helt andra saker än vad som borde stå.
Måste ha svensk läkarlegitimation. "Från vad då. Köpt accreditering på nätet i Bagdad.
Gör som jag läs Läkartidningen där står spaltmil om myglet.
Senast redigerad av AmpertBX 2025-05-12 kl. 07:21. Anledning: Tillägg
Citera
2025-05-12, 07:43
Medlem
MyJustices avatar
Jag förnyade mine recept på de här onlinebolag
Resultatet blev att min hälso och recept blev såld ut med reklamkampagn på Facebook riktat mot mig .
Sedan dess har dessa onlinebolag kunna fara åt helsike
Citera
2025-05-12, 07:48
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmpertBX
Ansvariga politikerna och deras generaldirektörer har sett till så det finns hur många svar på detta, beror på vem som frågar och vem som klagar. Integriteringslagen för att skydda patienten blir du påmind om varje gång du loggar in. Varför då. Det har väl ingenting med ärendet att göra, utan att myndigheterna vill bara förvarna dig om att inte klaga för dom har ledsnat på att bli nerringda av missnöjda patienter. Gissa vilka. Apropå Journalen mer känd som "dyngspridaren" där varje läkare kan ändra, lägga till varteftersom det behövs för att gynna sina egna beslut. Den är dessutom skriven av läkare för läkare rena grekiskan för vanligt folk därför går jag aldrig in på journalen för där står helt andra saker än vad som borde stå.
Måste ha svensk läkarlegitimation. "Från vad då. Köpt accreditering på nätet i Bagdad.
Gör som jag läs Läkartidningen där står spaltmil om myglet.

Accrediterade syrror med burka skulle ta blodprover på mig inför operation dagen efter.
Efter att ha grävt sönder armen i 25 minuter säger hon. Ursäkta men jag har aldrig tagit något blodprov tidigare. Jag ser det, sen gick jag därifrån och lät blodprovsmottagningen på våning 1 ta proverna. Nyanländ tandläkare med egen praktik på Fridhemsplan som aldrig sett en tandläkarutbildning annat än den på flyktinganläggningen lämnade jag mitt i en behandling innan han hade förstört alla tänderna. IVO stängde mottagningen och näringsgsförbud. Innan dess hade han fått miljonbelopp i etableringsbidrag.
Försörjningsstödet på minst 18500:- som skall avslutas samma dag han startade kliniken, men om han inte själv bad om detta får han behålla detta livet ut om han inte startar annat företag. Det värsta myglet är att man säljer verksamheten med lokalen separat med nytt svenskt pass drar tillbaks till hemlandet utan att först betala tillbaka miljonlånet på kliniken samtidigt med nya miljoner efter försäljningen som mångmiljonärer skrattar svenska kronofogden i ansiktet när dom försöker få tillbaks pengarna. Det sjukaste av allt. Svenska myndigheterna hjälper dom att fortsätta betala ut försörjningstödet på 18500:- till adressen i hemlandet livet ut.
Citera
2025-05-12, 08:05
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Det låter lite som när elen avreglerades. Kommer ni ihåg att det skulle bli så mycket billigare enligt makthavarna? Eller hur mycket bättre det skulle bli med avreglering av SJ:s monopol på järnvägen? Bara det att ingen längre tar ansvar för den haltande järnvägsunderhållningen längre.

Missförstå mig inte, allt blir inte sämre med avreglering tex apoteket eller svensk bilprovning. När det handlar om sån här viktig infrastruktur så måste det bara fungera.

Att gå till läkaren, åka tåg eller använda ström är inget val för majoriteten av svenska medborgare, därav så bör det heller inte vara avreglerat utan snarare ha en tillsynsmyndighet som ser till att produktivitetstakten hålls uppe i de olika statliga instanserna.

Jag uppfattar att både sjukvård och polisen i Sverige har det väldigt dåligt lönemässigt sett, men även hurpass stressig deras vardag ser ut. Vill vi ha en fungerande sjukvård och polisväsende så kanske det är dags att skjuta till mer pengar i verksamheterna och slopa dessa privata aktörer som snor åt sig en stor del utav kakan. När man hör ingångslönerna i dessa yrken så blir man ju mörkrädd, när jag själv bara tog en YH-utbildning på ett par år som ger tiofallt bättre betalt. Nånting är riktigt galet i det långa landet falukorv...

Håller med dig om det mesta men bilprovningen blev ju ett fiasko det med. Ta med 10000 kontant till närmaste blatteprovställe så får du igenom vilken rishög som helst.

Fattas bara vi privatiserar uppkörning för körkort.
Citera
2025-05-12, 08:07
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk33
Inte ens borgerliga väljare vill ha dessa privata skitföretag. Dags att stämma i bäcken, utred, husrannsaka, häkta, åtala, etc, även om vitskjortorna inte fälls blir det nog inte kul att behandlas som vanlig pöbel och kan sända signaler om att skärpning krävs annars sinar skattepengarna direkt. Utvisa sedan för bristande vandel i tillämpliga fall.

Borgerliga väljare är så jävla dumma så de kan du pracka på vad som helst bara du säger att de är kåmmminister om de inte vill ha privat blattevård.
Citera
2025-05-12, 08:21
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Känns skönt att man aldrig anlitat dom. I vanlig ordning är det nån som skor sig pä samhällets pengar
Ungefär
Det är bolag som kan utvecklas mot att bli som giriga amerikanska bolag
Vi måste se till att dessa bolag försvinner
Citera
2025-05-12, 08:28
Medlem
AmpertBXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Jag förnyade mine recept på de här onlinebolag
Resultatet blev att min hälso och recept blev såld ut med reklamkampagn på Facebook riktat mot mig .
Sedan dess har dessa onlinebolag kunna fara åt helsike

Det sjuka är att du tvingas att anlita dom annars blir du utan dina mediciner. Det finns 4 jättestora apotek i samma kvarter på Kungsholmen som nästan är utan kunder som mer eller mindre bevisar att man köpte lokalerna för mångmiljonbelopp som sedan specianireddes för apoteksändamål för lika många miljoner bara för att få nyanlända satta i arbete med tvivelaktiga kunskaper i svenska och sina apoteksdatorer.Suck.
Senast redigerad av AmpertBX 2025-05-12 kl. 08:29. Anledning: Tillägg
Citera
2025-05-12, 10:07
Avstängd
Ajogens avatar
Så vi har varit naiva igen då.

Är Sverige världens naivaste land?
Citera
2025-05-12, 10:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...-000-fuskbesok

Vilka är det som äger kry och doktor.se? Det är medvetet fusk för att få in så mycket pengar som möjligt. Jag kommer aldrig använda mig av dessa företag för vård.

Det är helt otroligt. Kreativiteten har ingen ÄNDE hos de som gladeligen försöker fuska till sig VÅRA skattepengar. I detta fall företagare. Har Sverige blivit en bananrepublik fullt ut nu?

Fram med namn på dessa kräk. De borde tvingas gå the Shame walk genom Stockholm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in