2025-05-10, 21:26
Medlem
Friindivids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Länk?

Elsa har mig veterligen aldrig varit med i Afs.

https://swebbtv.se/w/vGcDbaygpP1VfgZni3oXWn

(Med "rättframt" avser jag särskilt programmets början. Deras samtal om det andra världskriget är förledande.)

Nej, det var första gången jag sett att Elsa skulle ha varit med i AfS. Jag vet inte om det verkligen stämmer. Men att hoppa runt i tre partier är inte heller idealiskt.

Tillägg: kommentaren på Swebbtv har ifrågasatts och den är sannolikt helt felaktig. Det står också att Elsa bara var med i Mod i en vecka. Det stämmer säkert det också, men hon gjorde själv en stor affär av partianslutningen, för att sedan göra en snabb sorti. Inte ett genomtänkt drag.
Senast redigerad av Friindivid 2025-05-10 kl. 21:34.
Citera
2025-05-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hennes parti FI! fick typ 3 % i ett riksdagsval innan luften gick ur. Jag tror inte Elsa kommer att komma så långt.
Jo men under tiden som såsse topp. Gjorde hon något bra?
Minns bara hennes otaliga skandaler
Citera
2025-05-10, 21:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Jo men under tiden som såsse topp. Gjorde hon något bra?
Minns bara hennes otaliga skandaler

"Bra" är subjektivt, jag pekade på mätbara resultat (Hon var partiledare i VPK eller om de bytt namn till V redan). Sedan blev hon vilde i riksdagen som Elsa.
Citera
2025-05-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Jag har lyssnat till samtalet mellan Bern och Willgert på Swebbtv, som faktiskt var rättframt. De nämnde att AfS bara uppnått 0,8% i opinionsmätningarna (och detta efter 7 år) och båda två insinuerade att AfS är ett hopplöst projekt. AfS skapades av SD:are och skrapar man på AfS yta finner man SD, det parti som Widdng har lämnat bakom sig, enligt henne själv. Därför håller jag med TS, som f.ö. skrivit en vettig trådstart, att Widdings parti, om det ska tas på allvar, ska hålla sig borta ifrån AfS(SD)-profiler och sikta på att vara lika suveränt och oberoende som Widding förhoppningsvis vill att Sverige ska vara (TS motivering var en annan). Det inbegriper f.ö. även all annan utomparlamentarisk kontrollerad opp. såsom MED m.fl. Det här hänger i sin tur samman med nödvändigheten att Widdings partiprojekt därtill måste vara helt oavhängigt den internationella israeliska lobbyn.

Någon kommenterade på Swebbtv:s sida att Elsa först var SD:are, därefter AfS:are och därefter Mod:are. Nu är hon alltså inne på sitt fjärde parti. Tyvärr, måste man vända det här partihoppandet emot henne. Det undergräver förtroendet.

På vilket sätt då?
Hon driver en sak politisk ståndpunkt.

Vad för plattform hon gör det på spelar ju noll roll.
Vetenskap skiter fullständigt i vad för ideologi resten av partiet har.

Eller menar du att t.ex e=mc2 betyder olika om det kommer från olika källor?
Citera
2025-05-11, 11:33
Medlem
Citat:
"Bra" är subjektivt, jag pekade på mätbara resultat (Hon var partiledare i VPK eller om de bytt namn till V redan). Sedan blev hon vilde i riksdagen som Elsa.

Juste! det var V hon var... inte såsse.
SRY. Av någon annledning förväxlar jag henne som såsse topp
Citera
2025-05-11, 14:12
Medlem
Friindivids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
På vilket sätt då?
Hon driver en sak politisk ståndpunkt.

Vad för plattform hon gör det på spelar ju noll roll.
Vetenskap skiter fullständigt i vad för ideologi resten av partiet har.

Eller menar du att t.ex e=mc2 betyder olika om det kommer från olika källor?

Försök att tänka igenom vad du vill ha sagt och formulera det sedan på begriplig svenska. Jag förstår inte vad du skriver.
Citera
2025-05-11, 21:11
Medlem
Citat:
Försök att tänka igenom vad du vill ha sagt och formulera det sedan på begriplig svenska. Jag förstår inte vad du skriver.

Det är nog mer en brist hos dig än mig.
Men om du kan speciera lite mer exakt vad du inte förstår så kan jag förklara tydligare
Citera
2025-05-12, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Ett stort misstag var att lämna SD, och dessutom bara efter så kort tid.
Hon insåg ju snabbt att SD är en bluff
Exempel: https://www.friatider.se/invandringe...n-viktig-fraga
Citera
2025-05-12, 03:35
Medlem
Citat:
Hennes parti FI! fick typ 3 % i ett riksdagsval innan luften gick ur. Jag tror inte Elsa kommer att komma så långt.
Tvivlar starkt på att det där var äkta röster

Elsa kommer åka på rejält motstånd från eliten men det kan bli bra reklam
Citera
2025-05-12, 05:41
Medlem
Vargunge1s avatar
Jag kommer att rösta på Elsa ifall hon har ett partiprogram som tilltalar mig...Har röstat AFS de senaste 2 valen
Citera
2025-05-12, 22:46
Medlem
Friindivids avatar
Citat:
https://swebbtv.se/w/vGcDbaygpP1VfgZni3oXWn

(Med "rättframt" avser jag särskilt programmets början. Deras samtal om det andra världskriget är förledande.)

Nej, det var första gången jag sett att Elsa skulle ha varit med i AfS. Jag vet inte om det verkligen stämmer. Men att hoppa runt i tre partier är inte heller idealiskt.

Tillägg: kommentaren på Swebbtv har ifrågasatts och den är sannolikt helt felaktig. Det står också att Elsa bara var med i Mod i en vecka. Det stämmer säkert det också, men hon gjorde själv en stor affär av partianslutningen, för att sedan göra en snabb sorti. Inte ett genomtänkt drag.

I maj 2023 aviserar Elsa i media, att hon lämnar SD. Orsaken var inte sakpolitisk, utan Elsa kände sig sviken, när SD inte gav henne sitt stöd, efter att hon utsattes för kritik för att ha medverkat på en konferens med "konspirationsteoretiker". (Så här i efterhand låter detta väldigt märkligt). Elsa blir politisk vilde i rd.

Ca. 8 månader senare, i januari 2024, aviserar Elsa i media, att hon ansluter sig till det nybildade partiet Mod, för att det står för "mänskliga rättigheter och demokrati". 11 dagar senare aviserar Elsa i media, att hon lämnar Mod. Orsaken var inte sakpolitisk, utan Elsa insåg efter några dagar som partimedlem, att hon inte "gjort sin hemläxa ordentligt" gällande partiet. (Jag tror, att hon gick med i nybildade Mod för att hjälpa dem med marknadsföringen).

I maj 2025 aviserar Elsa i media, att hon har bildat ett nytt parti "för normala människor som gillar sunt förnuft". (Det låter som ett koncept lånat ifrån Ian&Berts NyD).

Nej, så här handlar inte en stark politisk ledare.
Citera
2025-05-13, 17:11
Medlem
Att bilda ett nytt parti brukar vara misslyckat. Inför varje val är det alltid något nytt parti som blommar upp, får några hundra röster, för att sedan dö ut till nästa val. Däremot existerar både FI och Piratpartiet idag, men vilken maktfaktor spelar dessa idag? Finns ju även några småpartier som aldrig kommer att bli stora och om några val finns inte dem heller. Klassiskt Liberala Partiet är ett sådant. EAP ett annat.

Elsa Widding kommer att få ett tusental röster, max en procent. Det kommer att bli det sista vi hör om det partiet, förutom nyheten att partiet läggs ner 2027.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in