Citat:
Ursprungligen postat av
Friindivid
https://swebbtv.se/w/vGcDbaygpP1VfgZni3oXWn
(Med "rättframt" avser jag särskilt programmets början. Deras samtal om det andra världskriget är förledande.)
Nej, det var första gången jag sett att Elsa skulle ha varit med i AfS. Jag vet inte om det verkligen stämmer. Men att hoppa runt i tre partier är inte heller idealiskt.
Tillägg: kommentaren på Swebbtv har ifrågasatts och den är sannolikt helt felaktig. Det står också att Elsa bara var med i Mod i en vecka. Det stämmer säkert det också, men hon gjorde själv en stor affär av partianslutningen, för att sedan göra en snabb sorti. Inte ett genomtänkt drag.
I maj 2023 aviserar Elsa i media, att hon lämnar SD. Orsaken var inte sakpolitisk, utan Elsa kände sig sviken, när SD inte gav henne sitt stöd, efter att hon utsattes för kritik för att ha medverkat på en konferens med "konspirationsteoretiker". (Så här i efterhand låter detta väldigt märkligt). Elsa blir politisk vilde i rd.
Ca. 8 månader senare, i januari 2024, aviserar Elsa i media, att hon ansluter sig till det nybildade partiet Mod, för att det står för "mänskliga rättigheter och demokrati". 11 dagar senare aviserar Elsa i media, att hon lämnar Mod. Orsaken var inte sakpolitisk, utan Elsa insåg efter några dagar som partimedlem, att hon inte "gjort sin hemläxa ordentligt" gällande partiet. (Jag tror, att hon gick med i nybildade Mod för att hjälpa dem med marknadsföringen).
I maj 2025 aviserar Elsa i media, att hon har bildat ett nytt parti "för normala människor som gillar sunt förnuft". (Det låter som ett koncept lånat ifrån Ian&Berts NyD).
Nej, så här handlar inte en stark politisk ledare.