Citat:
Det här med minnesförlust är verkligen en intressant försvarsstrategi han valt.
Väldigt få personer får totala minnesförluster. Till och med gravt psykiskt störda personer i skov kommer i håg stora delar när de är i medicinsk balans igen.
Sätter en slant på att han 110 % vet precis vad han gjort och varför även om han var alkoholpåverkad.
I nyktert tillstånd kan det vara svårt att logiskt motivera för honom men att han är helt medveten det är jag nästan säker på.
Men det kan vara det här med att erkänna och ta konsekvens av sitt handlande som sitter långt inne för honom.
Vad tror ni som känner till honom?
Är allt andras fel i hans värld?
Väldigt få personer får totala minnesförluster. Till och med gravt psykiskt störda personer i skov kommer i håg stora delar när de är i medicinsk balans igen.
Sätter en slant på att han 110 % vet precis vad han gjort och varför även om han var alkoholpåverkad.
I nyktert tillstånd kan det vara svårt att logiskt motivera för honom men att han är helt medveten det är jag nästan säker på.
Men det kan vara det här med att erkänna och ta konsekvens av sitt handlande som sitter långt inne för honom.
Vad tror ni som känner till honom?
Är allt andras fel i hans värld?
När jag i yngre dagar var i ett tungt missbruk så blev minnesförluster ganska vanligt. En gång hamnade jag på akuten efter ett bråk och när jag dagen efter vaknade upp hemma i min egen säng så var jag tvungen att ringa polarna och fråga varför mina kläder var så blodiga.
Jag minns ingenting från en viss tidpunkt från den kvällen, inte heller att jag fick skjuts hem av en polare. Har än idag inget minne av den händelsen, men när minnesförluster börja dyka upp är det en varningsklocka.
Jag tålde på den tiden enorma mängder alkohol men när jag tillslut blev en zombie som inte visste vad jag gjorde var det bara att söka hjälp för att komma ur missbruket. Många tar aldrig sina minnesförluster på allvar och tycker snarare att det är lite ballt, men det är absolut en varningsklocka.