2025-06-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Utan att ha någon åsikt om vare sig skuldfråga, personliga egenskaper eller liknande är det en sak som skaver.

Vid de flesta mord som tidningarna skriver om redovisas modus operandi. Skjutning, stickskador, trubbigt våld, balkongflygning just name it.

Här endast "avvikande beteende".

Någon fundering?

Jag gissar att det handlar om att polis och åklagare inte vill offentliggöra några detaljer om exakt hur offren bragts om livet. Detta hör förmodligen samman med att MGM, enligt vad som uppgetts, säger sig varken kunna erkänna eller förneka dådet. (Troligen skyller han på minnesförlust/blackout p.g.a. berusning.)

I och med att man troligen inte får någon vettig information från MGM blir man helt beroende av rättsmedicinsk och kriminalteknisk undersökning för att fastslå hur morden gått till. Man behöver bevis på att MGM är skyldig, men man vill - antar jag - också försäkra sig om att det inte funnits ytterligare någon gärningsperson.

Jag skulle tro att man går ut med mer information när alla undersökningar är klara och man anser sig vara helt säkra (eller så säkra det går att vara) på hur morden gått till, och tagit fram så mycket bevisning som möjligt.
Citera
2025-06-10, 20:26
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabkillen
Jag jobbade tillsammans med EB i 1,5 år. Under denna period skedde en hel del saker…

Han fick reklamationer stup i kvarten och bråkade således med kvalitetsavdelningen. (Har florerat rykten kring att han hotat en kvalitetskontrollant om vetskapen kring dennes adress, och efter arbetstid följt efter bilen till dennes hem).

På firmafesterna var oönskade närmanden mot kvinnliga kollegor ingen ovanlig syn. Det skedde öppet utan att han skämdes och jag samt flertalet andra kollegor har själv bevittnat tafsande.

Väl på arbetet hade EB inga vänner på grund utav hans otrevliga beteende och mycket bristfälliga hygien. Jag minns tydlig en situation när jag kom ner till matsalen under rasten, väl där sitter EB vid middagsbordet och klipper naglarna med avbitartång så att nagelrester flyger all världens väg.

Svettiga och illaluktande kläder hängdes upp på tork inne i produktionen på motkörningsskydd för truckar, så att os spred sig flera meter. Gick man förbi EBs arbetsplats medans han exempelvis var på toaletten kunde du med hjälp av stanken veta att det var han som hade stått där 5 minuter tidigare.
Hur skulle ni beskriva honom vid kraftig berusning? Slö och raglande? eller Aktiv och aggressiv?
Senast redigerad av Yatsy 2025-06-10 kl. 20:34.
Citera
2025-06-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartsynsk
Utan att ha någon åsikt om vare sig skuldfråga, personliga egenskaper eller liknande är det en sak som skaver.

Vid de flesta mord som tidningarna skriver om redovisas modus operandi. Skjutning, stickskador, trubbigt våld, balkongflygning just name it.

Här endast "avvikande beteende".

Någon fundering?
Vissa detaljer skall endast polis/åklagare och de som på ett eller annat vis är inblandade i brottet (gärningsman/män ev. vittnen) känna till. Det blir enklast så - för utredarna åtminstone.

ps. Media vill tjäna pengar. Polis vill lösa brott.
Senast redigerad av P-o-beln 2025-06-10 kl. 21:09.
Citera
2025-06-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Hur skulle ni beskriva honom vid kraftig berusning? Slö och raglande? eller Aktiv och aggressiv?

Jag skulle beskriva honom mer åt det slöa hållet.
Citera
2025-06-10, 21:38
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Jag skulle beskriva honom mer åt det slöa hållet.
Tack för svar.
Har ni någon gång haft en tanke eller magkänsla på att han nog kan ta ihjäl någon?
Han är då åt det slöa - raglande hållet. Har ni någon tanke om hur han dräpte paret om det nu skulle vara han?
Citera
2025-06-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Planerar du att gå på parets begravning denna vecka? Annars, varför frågar du?

Dottern har haft otur med dödsannonsen ty tidningen missade att publicera den idag. Så dottern har istället lagt ut annonsen i sociala medier för att nå ut lite innan begravningen. Det är en tecknad katt i dödsannonsen. 4 maj anges som gemensamt dödsdatum.
Min fråga gällde varken begravningen eller katten.
Citera
2025-06-11, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Tack för svar.
Har ni någon gång haft en tanke eller magkänsla på att han nog kan ta ihjäl någon?
Han är då åt det slöa - raglande hållet. Har ni någon tanke om hur han dräpte paret om det nu skulle vara han?

Vi alla visste att han var totalt jävla blåst i huvudet men trodde aldrig att han skulle kunna göra något sånt här.

Men han är ju trots allt en stor robust man som kan ha ihjäl två pensionärer med handkraft.
Citera
2025-06-11, 12:27
Medlem
MGM kan ha trängt sig in hos BO i ett så berusat tillstånd att han trott han själv eller vänner bodde där.
Paret kan då ha försökt avhysa honom varpå han blivit våldsam och tillgripit något tillhygge på plats.
Är han dessutom stark så har han handkraft.
Att gå till fel på fyllan är inte helt ovanligt.
Citera
2025-06-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
MGM kan ha trängt sig in hos BO i ett så berusat tillstånd att han trott han själv eller vänner bodde där.
Paret kan då ha försökt avhysa honom varpå han blivit våldsam och tillgripit något tillhygge på plats.
Är han dessutom stark så har han handkraft.
Att gå till fel på fyllan är inte helt ovanligt.

Det är mycket sannolikt - som du skriver - att MGM trängt sig in hos brottsoffren och att han blivit våldsam då de försökt avhysa honom. Varför han gjort detta är dock oklart. Om du läser tråden finns en rad spekulationer, t.ex. att MGM ville stjäla, att han hoppades tjäna pengar genom att erbjuda fönsterputsning, att han ville ha nånstans att sova m.m.

Det verkar ju som om MGM hävdar att han inte minns vad han gjort. Med tanke på detta är det tveksamt om vi någonsin får veta hans motiv eller vad han egentligen tänkte vid brottstillfället. Kanske han inte ens är klar över detta själv.
Citera
2025-06-11, 13:42
Medlem
Angeliqas avatar
Det är verkligen tabu att ta upp hungriga husdjur instängda med avlidna ägare. Jag fick en del PM efter förra inlägget i tråden (om katten). Bl a från personer som arbetar på rättsmedicin och som bekräftar att katter ibland ätit på hussar och mattar. Märkligt nog (för mig) är tydligen en kroppsdel vanligare att just katter äter.

Jag varken vill eller hoppas att fallet här hör till de makabra fallen. Naturligtvis inte. Främst för anhörigas skull, och för fastställande av dödsorsak. Det var enbart ett aber att det skulle kunna hända. Eftersom det är så tabu fortsätter jag den diskussionen i den aktiva tråden i husdjursforumet (även om det inte är ur kattens synvinkel jag finner ämnet intressant)

Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Det är mycket sannolikt - som du skriver - att MGM trängt sig in hos brottsoffren och att han blivit våldsam då de försökt avhysa honom. Varför han gjort detta är dock oklart. Om du läser tråden finns en rad spekulationer, t.ex. att MGM ville stjäla, att han hoppades tjäna pengar genom att erbjuda fönsterputsning, att han ville ha nånstans att sova m.m.

Det verkar ju som om MGM hävdar att han inte minns vad han gjort. Med tanke på detta är det tveksamt om vi någonsin får veta hans motiv eller vad han egentligen tänkte vid brottstillfället. Kanske han inte ens är klar över detta själv.

Det senare tycker jag är svårt att spekulera i när jag inte vet hur MGM är som person. Är det t ex karakteristiskt för honom att hävda att han inte minns. Som en väg att (icke)hantera svåra situationer. Är han exempelvis "autistiskt" ärlig så han aldrig kan ljuga, ja då kan man ta hans ord bokstavligt tänker jag.

MGMs personlighet är fortfarande diffus för mig. Någon vittnar om att han stinker medan jag enbart kan se foton när hans vuxna son står intill honom och ser glad ut. Som ett exempel.

Har paret en son också? (dödsannonsen)
Citera
2025-06-11, 18:40
Medlem
Citat:
Vi alla visste att han var totalt jävla blåst i huvudet men trodde aldrig att han skulle kunna göra något sånt här.

Men han är ju trots allt en stor robust man som kan ha ihjäl två pensionärer med handkraft.

Ja det är helt otroligt att han kunde ha ihjäl dessa äldre personerna. Läste om något annat liknande fall där man använt yxa..

Ser ingen direkt helhets bild av honom framför mig men hur skulle du beskriva hans längd, vikt och kroppsform?
Citera
2025-06-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det är helt otroligt att han kunde ha ihjäl dessa äldre personerna. Läste om något annat liknande fall där man använt yxa..

Ser ingen direkt helhets bild av honom framför mig men hur skulle du beskriva hans längd, vikt och kroppsform?

Längd runt 180cm möjligtvis lite kortare. Vikt över 100kg och en otränad kroppsform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in