Citat:
Ursprungligen postat av
skanskman
Mitt intryck är att EB ända sedan uppväxten/ungdomsåren varit avvikande, haft bristande impulskontroll och svårt att fungera normalt i sociala sammanhang. Men det är mycket möjligt att dessa personlighetsdrag förstärkts om han börjat dricka allt mer och kanske känt att han varit på väg att tappa kontrollen över sin alkoholkonsumtion.
Det har i tråden uppgetts att hans far är svårt sjuk, och det har spekulerats kring om detta skulle kunna vara en orsak till att han "spårat ur totalt". En annan möjlighet skulle kunna vara att något hänt på hans jobb, t.ex. att han fått klagomål för dåligt uppförande mot kollegor, och blivit varnad att han kan förlora sin anställning.
Det vore intressant om någon som jobbat med EB skulle vilja bidra med mer info i tråden, t.ex. om hans beteende på arbetsplatsen.
Jag jobbade tillsammans med EB i 1,5 år. Under denna period skedde en hel del saker…
Han fick reklamationer stup i kvarten och bråkade således med kvalitetsavdelningen. (Har florerat rykten kring att han hotat en kvalitetskontrollant om vetskapen kring dennes adress, och efter arbetstid följt efter bilen till dennes hem).
På firmafesterna var oönskade närmanden mot kvinnliga kollegor ingen ovanlig syn. Det skedde öppet utan att han skämdes och jag samt flertalet andra kollegor har själv bevittnat tafsande.
Väl på arbetet hade EB inga vänner på grund utav hans otrevliga beteende och mycket bristfälliga hygien. Jag minns tydlig en situation när jag kom ner till matsalen under rasten, väl där sitter EB vid middagsbordet och klipper naglarna med avbitartång så att nagelrester flyger all världens väg.
Svettiga och illaluktande kläder hängdes upp på tork inne i produktionen på motkörningsskydd för truckar, så att os spred sig flera meter. Gick man förbi EBs arbetsplats medans han exempelvis var på toaletten kunde du med hjälp av stanken veta att det var han som hade stått där 5 minuter tidigare.