Citat:
Ursprungligen postat av
kutis123
Haha vänta nu, det finns inget VADÅ?
Tack för din fråga.
Eftersom du fortsätter missförstå det jag skrev, hänvisar jag dig till att mer noggrant läsa hela min text igen. Den var uppdelad över flera inlägg på grund av Flashbacks teckenbegränsning på 10 000 tecken per inlägg.
Jag inledde med en objektiv bakgrundsbeskrivning för att ge kontext. Självklart stämmer vissa delar av den in på sådant du skrivit, eftersom den behandlade generella omständigheter. Men du fastnade vid just de delar där jag godvilligt medgav att du hade rätt, vilket är ironiskt, eftersom dessa inte var relevanta för de felaktiga påståenden som jag bemötte i det avslutande inlägget.
Problemet är att du började svara redan innan du tagit del av den relevanta delen där jag faktiskt bemötte dina fel. Du kommenterade kontexten, inte analysen. Du kunde inte vänta på det sista inlägget för att få reda på vad som var fel i dina påståenden, utan började gissa vad jag "nog menade", vilket naturligtvis blev fel.
Om man vill ha en saklig diskussion, då börjar man med kontext och går därefter in på specifika påståenden, men du förstod inte vad jag höll på med, vilket ledde till att du besvarade fel del av texten.
Flashbacks teckenbegränsning är olycklig. Om jag hade kunnat publicera allt i ett och samma inlägg, då hade du kanske förstått vilka delar som riktade sig till dina påståenden, särskilt med tanke på rubriken "Analys av påståenden".
Samtliga av dina kommentarer rör den objektiva beskrivningen och omständigheter som jag aldrig har hävdat att du haft fel om. Jag strävar efter att vara ärlig och tydlig, och därför framhåller jag även vad du haft rätt i. Det förstod du, men du verkar helt missa nyanserna i påståendena om dina fel. Du bekräftar selektivt det som stärker dina egna uppfattningar och ignorerar resten. Det är ett tydligt exempel på konfirmeringsbias.
Du verkar även misstolka innebörden av när jag skriver att något är "korrekt i sak men behöver nyanseras". Det innebär att informationen du ger inte är direkt felaktig, men att den bygger på felaktiga antaganden eller orsaker. Du hade alltså rätt – men av fel skäl.
Jag ser att du har misstolkat flera påståenden till det direkt motsatta, exempelvis används ordet "spår" i vissa fall för att syfta på metaboliter, alltså inte narkotika, medan i andra fall syftar ordet "spår" på narkotiskt ämne. Det framgår tydligt av kontexten. Du har helt enkelt inte läst tillräckligt noggrant, trots att jag försökt göra det så tydligt som möjligt.
Jag råkade skriva en felsyftning vid ett tillfälle, men kontexten borde ha gjort min avsikt klar för de flesta.
Dina övriga missuppfattningar får du reda ut på egen hand. Jag märker att denna diskussion inte kommer att leda till att någon av oss blir klokare. Det är tröttsamt att alla dina meddelanden ständigt genomsyras av en förväntan om att andra ska reda ut dina missuppfattningar åt dig istället för att du läser om och reflekterar. När något upplevs som oklart är det ofta för att du har läst fel. Därtill är dina stavfel tröttsamma i sig, även om det inte verkar besvära dig själv.
Du uppvisar en tydlig oförmåga att föra en saklig diskussion. Dina inlägg präglas av personliga påhopp, tramsig retorik på en exceptionellt låg nivå och en total ovilja att förstå vad som faktiskt sägs, och du intensifierar de personliga påhoppen och sänker nivån av saklighet för varje inlägg som du skriver, oavsett vem du diskuterar med.
Därför väljer jag att ignorera dig från och med nu genom att lägga till dig i ignoreringslistan, så att jag slipper vidare notifieringar om dina inlägg. Du är den första som hamnar där, bra jobbat. Jag kommer inte återvända till den här tråden. Den har förlorat relevans och domineras av missförstånd, grundade i okunskap och brist på eftertanke. Tyvärr verkar det mest röra sig om individer vars kognitiva förmåga försämrats av långvarigt missbruk, vilket förklarar de ständiga missförstånden mellan dig och andra.
Men tack återigen för din fråga. Jag bemötte dina påståenden med konkret information. Du valde att svara på dina egna tolkningar. Nästa gång du inte förstår bör du fråga mer och anta mindre, i stället för att debattera din egen fantasi.