• 1
  • 2
2025-05-07, 16:23
Medlem
BAB7s avatar
Volvo XC70 gör comeback!

Volvo lanserar nu en helt ny XC70, laddhybriden får en fyrcylindrig bensinmotor kombinerat med ett batteri som enligt den orealistiska kinesiska körcykeln ger 20 mil räckvidd, realistiskt lär vara runt 10 mil.

Nya Volvo XC70 kommer inte säljas i europa.

Länk https://www.nyteknik.se/elbilar/volv...pa-den/4358293
Citera
2025-05-07, 16:29
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

Det är väl allmänt känt att de där "batteriräckvidderna" är ganska överdrivna oavsett vilken biltillverkare det är!
Citera
2025-05-07, 16:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jävligt konstigt då många biltillverkare säger att just kombibilar är helt dött förutom här i sverige. Volvo har även tagit bort CC-modellerna som blev efterföljaren till XC70 men även de var omtyckta här i sverige.

Att man fortsätter köra hybrid med bensin känns också det döfött då fler och fler ser fördelen med diesel eller som nu el med ett fossilmotor som laddar batteriet.
Citera
2025-05-07, 18:06
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Rätta mig gärna, men tycker det ser ut som en stretchad XC60 mer än en klassisk höjd kombi?

Jag gillar verkligen XC70 och V90 CC, men den här ser ut som bara ytterligare en SUV i mängden(?) Finns tyvärr flera anledningar till varför CC-konceptet är dött här i Sverige, men kanske kan en ny XC70 tillfälligt öka försäljningen något på bekostnad av andra modeller?

Skulle dock gärna se att det finns en höjd kombi med fyrhjulsdrift och dieselsnurra, men inte ens Subaru behåller kombin om man tittar på nya Outback...
Citera
2025-05-07, 18:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Rätta mig gärna, men tycker det ser ut som en stretchad XC60 mer än en klassisk höjd kombi?

Jag gillar verkligen XC70 och V90 CC, men den här ser ut som bara ytterligare en SUV i mängden(?) Finns tyvärr flera anledningar till varför CC-konceptet är dött här i Sverige, men kanske kan en ny XC70 tillfälligt öka försäljningen något på bekostnad av andra modeller?

Skulle dock gärna se att det finns en höjd kombi med fyrhjulsdrift och dieselsnurra, men inte ens Subaru behåller kombin om man tittar på nya Outback...

Volvonötterna har ju valt att skrota sin diesel helt av någon jävla anledning. Fick iallafall mig att inte välja volvo när det var dags för ny förmånsbil.
Citera
2025-05-07, 18:59
Medlem
TheGretaResets avatar
Endast erbjudas i kina...
Citera
2025-05-07, 19:34
Medlem
kromosomxyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Volvo XC70 gör comeback!

Volvo lanserar nu en helt ny XC70, laddhybriden får en fyrcylindrig bensinmotor kombinerat med ett batteri som enligt den orealistiska kinesiska körcykeln ger 20 mil räckvidd, realistiskt lär vara runt 10 mil.

Länk https://www.nyteknik.se/elbilar/volv...pa-den/4358293
Utseendet gör att min hjärna ser mer "gammeldags" Volvoutseende. Har vi snart "varvat" och ser en revive av utseende som typ gamla godingen Volvo 745? Kantlådor ...
Citera
2025-05-07, 19:46
Medlem
ormbitens avatar
Känslan är att Volvo i största allmänhet kommer att bli en ganska död bil i Sverige i framtiden.
Min gissning är att gamla traditionella Volvo köpare går över till märken som Skoda, VW, Kia, Tesla och liknande.
Citera
2025-05-07, 21:13
Medlem
Norrbagg79s avatar
Ser ut som en längre och lågre XC90, inte snygga propotioner enligt mig.
Citera
2025-05-08, 17:24
Medlem
https://www.media.volvocars.com/glob...plug-in-hybrid

Citat:
Volvo Cars is exploring potential additional markets at a later stage.
Citera
2025-05-08, 19:22
Medlem
Kommer den ha samma efterblivna radar som XC90?

https://www.reddit.com/r/Volvo/comme...ou_will_break/
Citera
2025-05-09, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Känslan är att Volvo i största allmänhet kommer att bli en ganska död bil i Sverige i framtiden.
Min gissning är att gamla traditionella Volvo köpare går över till märken som Skoda, VW, Kia, Tesla och liknande.
Hellre en "Kina" Volvo än en Tesla iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in