2025-05-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Dom gr ut med att dom vill kriminalisera AFD, ngra parlamentariker ser vart det kommer leda och strtar svinet. Gott!
Hybris nd att g ut och sga att man vill kriminalisera oppositionen innan man officiellt blivit kansler...

Vart och nr sa de detta?
Citera
2025-05-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du menar att utromstende krafter hade inflytande ver omrstningen?

Det behver de ndvndigtvis inte vara rcker inom de som rstade.
Citera
2025-05-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag r ingen "putinrunkare".
Men jag r emot den diktatur som mer och mer genomsyrar europa.

Frklara grna hur du kan frsvara att ett parti som bl.annat r starkt kritiskt till bl.annat EU ska klassas som "hgerextremt"?

Det r ok om du tar hjlp av ngon vuxen fr att frbttra din vokabulr...

S klart inte, det r drfr du sitter och hyllar hans krig i Ukraina.
Ja, vi r mnga som r emot Putin, Orban, Fico och andra som frsker stlla sig in hos Ryssen.

Fr att de r Kremlin trogna. Det rcker. Fr mig fr de grna frbjuda partiet. Vill de leka nationalister och kasta ut muslimer, blattar och negrer br de hlla sig borta frn Ryssarna och deras inflytande.
Citera
2025-05-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det behver de ndvndigtvis inte vara rcker inom de som rstade.

Precis det jag sa allts. S hur tror du att det gick till? Blind omrstning dr ingen vet hur andra rstade men det pgick nd fuffens frn utomstende krafter?
Citera
2025-05-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Jag tycker egentligen att du kan se det tvrtom. Att det tar lite tid r att tecken p att de trots allt ifrgastter saker ibland, att de frhandlar, att de tnker utifrn sitt eget huvud.

Vill man titta p lnder dr det alltid gr igenom direkt s gissar jag att Nordkorea r ett bra exempel.
Ok, men jag anset att nr det vl kommer till rstning ska man vara s pass plst att man vet hur man ska rsta.
Gr att applicera med nr ett folk ska rsta i en specifik frga
Citera
2025-05-07, 12:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Att de r idioter och inte ser att deras parti r styrda av Kreml r ju inget nytt. Det sker verallt hela tiden dr Ryssarna frsker pverka.

Du r uppenbart en idiot.

Det r inte jag som hvdar att det r utomstende krafter som pverkar valet av Merz. Utan Menea som tror att frn att det rstades nej till att det rstades ja pgick fuffens frn utomstende krafter. Dvs p ngra timmar.

Ja nu blev det mycket klarare hur det ligger till.
Citera
2025-05-07, 12:43
Medlem
Citat:
S klart inte, det r drfr du sitter och hyllar hans krig i Ukraina.
Ja, vi r mnga som r emot Putin, Orban, Fico och andra som frsker stlla sig in hos Ryssen.

Fr att de r Kremlin trogna. Det rcker. Fr mig fr de grna frbjuda partiet. Vill de leka nationalister och kasta ut muslimer, blattar och negrer br de hlla sig borta frn Ryssarna och deras inflytande.
Jass.."hyllar jag hans krig i Ukraina" nu ocks??
P vilket stt r AfD "Kremlintrogna"?

Vad bygger du ditt pstende p?
Citera
2025-05-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jass.."hyllar jag hans krig i Ukraina" nu ocks??
P vilket stt r AfD "Kremlintrogna"?

Vad bygger du ditt pstende p?

Du har ett anvndarnamn som r vldigt likt en annan anvndare som gr det, orkar inte g in och leta efter inlgg. S mitt misstag dr.

https://en.wikipedia.org/wiki/AfD_pro-Russia_movement
Dr finns det massor av kllor.
Senast redigerad av Kratatch 2025-05-07 kl. 12:48.
Citera
2025-05-07, 12:52
Medlem
Citat:
Precis det jag sa allts. S hur tror du att det gick till? Blind omrstning dr ingen vet hur andra rstade men det pgick nd fuffens frn utomstende krafter?

Mellan rstningarna frekom det pverkan och hot.
Citera
2025-05-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Mellan rstningarna frekom det pverkan och hot.

S de hade information som ingen annan hade allts eftersom omrstningen var hemlig och ingen vet vem som rstade p vad om de inte gick ut och sa vad de sjlva rstade p.
Citera
2025-05-07, 13:12
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Vart och nr sa de detta?

(FB) Tysk skerhetstjnst klassar AFD som hgerextremt

Alla fattar vad EU hller p med. 4e riket. Ses, k till Kursk kameraden.
Citera
2025-05-07, 13:29
Medlem
Citat:
S de hade information som ingen annan hade allts eftersom omrstningen var hemlig och ingen vet vem som rstade p vad om de inte gick ut och sa vad de sjlva rstade p.

Det finns flera stt att misstnka, kontrollera eller pverka ven i en sluten omrstning..
Partiledningen vet ungefr vilka som r kritiska baserat p tidigare uttalanden, interna mten och mnster..
Grupptryck frn kollegor kan vara enormt, srskilt infr andra omgngen!
I vissa fall har partier frskt kringg hemligheten genom att be ledamter visa sin valsedel innan de lgger den i urnan detta r inte tilltet men har frekommit historiskt i olika demokratiska lnder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in