2025-05-07, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Dom går ut med att dom vill kriminalisera AFD, några parlamentariker ser vart det kommer leda och störtar svinet. Gott!
Hybris ändå att gå ut och säga att man vill kriminalisera oppositionen innan man officiellt blivit kansler...

Vart och när sa de detta?
Citera
2025-05-07, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Du menar att utromstående krafter hade inflytande över omröstningen?

Det behöver de nödvändigtvis inte vara räcker inom de som röstade.
Citera
2025-05-07, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag är ingen "putinrunkare".
Men jag är emot den diktatur som mer och mer genomsyrar europa.

Förklara gärna hur du kan försvara att ett parti som bl.annat är starkt kritiskt till bl.annat EU ska klassas som "högerextremt"?

Det är ok om du tar hjälp av någon vuxen för att förbättra din vokabulär...

Så klart inte, det är därför du sitter och hyllar hans krig i Ukraina.
Ja, vi är många som är emot Putin, Orban, Fico och andra som försöker ställa sig in hos Ryssen.

För att de är Kremlin trogna. Det räcker. FÖr mig får de gärna förbjuda partiet. Vill de leka nationalister och kasta ut muslimer, blattar och negrer bör de hålla sig borta från Ryssarna och deras inflytande.
Citera
2025-05-07, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det behöver de nödvändigtvis inte vara räcker inom de som röstade.

Precis det jag sa alltså. Så hur tror du att det gick till? Blind omröstning där ingen vet hur andra röstade men det pågick ändå fuffens från utomstående krafter?
Citera
2025-05-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Jag tycker egentligen att du kan se det tvärtom. Att det tar lite tid är att tecken på att de trots allt ifrågasätter saker ibland, att de förhandlar, att de tänker utifrån sitt eget huvud.

Vill man titta på länder där det alltid går igenom direkt så gissar jag att Nordkorea är ett bra exempel.
Ok, men jag anset att när det väl kommer till röstning ska man vara så pass påläst att man vet hur man ska rösta.
Går att applicera med när ett folk ska rösta i en specifik fråga
Citera
2025-05-07, 12:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Att de är idioter och inte ser att deras parti är styrda av Kreml är ju inget nytt. Det sker överallt hela tiden där Ryssarna försöker påverka.

Du är uppenbart en idiot.

Det är inte jag som hävdar att det är utomstående krafter som påverkar valet av Merz. Utan Menea som tror att från att det röstades nej till att det röstades ja pågick fuffens från utomstående krafter. Dvs på några timmar.

Ja nu blev det mycket klarare hur det ligger till.
Citera
2025-05-07, 12:43
Medlem
Citat:
Så klart inte, det är därför du sitter och hyllar hans krig i Ukraina.
Ja, vi är många som är emot Putin, Orban, Fico och andra som försöker ställa sig in hos Ryssen.

För att de är Kremlin trogna. Det räcker. FÖr mig får de gärna förbjuda partiet. Vill de leka nationalister och kasta ut muslimer, blattar och negrer bör de hålla sig borta från Ryssarna och deras inflytande.
Jasså.."hyllar jag hans krig i Ukraina" nu också??
På vilket sätt är AfD "Kremlintrogna"?

Vad bygger du ditt påstående på?
Citera
2025-05-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jasså.."hyllar jag hans krig i Ukraina" nu också??
På vilket sätt är AfD "Kremlintrogna"?

Vad bygger du ditt påstående på?

Du har ett användarnamn som är väldigt likt en annan användare som gör det, orkar inte gå in och leta efter inlägg. Så mitt misstag där.

https://en.wikipedia.org/wiki/AfD_pro-Russia_movement
Där finns det massor av källor.
Senast redigerad av Kratatch 2025-05-07 kl. 12:48.
Citera
2025-05-07, 12:52
Medlem
Citat:
Precis det jag sa alltså. Så hur tror du att det gick till? Blind omröstning där ingen vet hur andra röstade men det pågick ändå fuffens från utomstående krafter?

Mellan röstningarna förekom det påverkan och hot.
Citera
2025-05-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Mellan röstningarna förekom det påverkan och hot.

Så de hade information som ingen annan hade alltså eftersom omröstningen var hemlig och ingen vet vem som röstade på vad om de inte gick ut och sa vad de själva röstade på.
Citera
2025-05-07, 13:12
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Vart och när sa de detta?

(FB) Tysk säkerhetstjänst klassar AFD som högerextremt

Alla fattar vad EU håller på med. 4e riket. Seså, åk till Kursk kameraden.
Citera
2025-05-07, 13:29
Medlem
Citat:
Så de hade information som ingen annan hade alltså eftersom omröstningen var hemlig och ingen vet vem som röstade på vad om de inte gick ut och sa vad de själva röstade på.

Det finns flera sätt att misstänka, kontrollera eller påverka även i en sluten omröstning..
Partiledningen vet ungefär vilka som är kritiska baserat på tidigare uttalanden, interna möten och mönster..
Grupptryck från kollegor kan vara enormt, särskilt inför andra omgången!
I vissa fall har partier försökt kringgå hemligheten genom att be ledamöter visa sin valsedel innan de lägger den i urnan detta är inte tillåtet men har förekommit historiskt i olika demokratiska länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in