2025-05-07, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
När man vet att den man skriver till är en rabiat putinrunkare och den klagar på att ett Kremlinstyrt parti inte fick någon makt och klagar på demokratin så är det inte så korkat.
Men eftersom du är en putinrunkare själv så är det ju klart du gråter.
Jag är ingen "putinrunkare".
Men jag är emot den diktatur som mer och mer genomsyrar europa.

Förklara gärna hur du kan försvara att ett parti som bl.annat är starkt kritiskt till bl.annat EU ska klassas som "högerextremt"?

Det är ok om du tar hjälp av någon vuxen för att förbättra din vokabulär...
Citera
2025-05-07, 10:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Hotet från Ryssland är reellt. Det är hotet från massinvandringen också. Och medan våra politiker åtminstone börjat rusta upp för att möta hotet från Ryssland, har de ännu inte börjat massdeportera de ca två miljoner blattar vi behöver bli av med för att Sverige ska överleva som nation.
Detta är sant. Tyvärr finns det ju inte några partier i Tyskland som skulle ta itu med båda dessa problemen. AfD är emot invandringen men verkar vilja kapitulera för Ryssland. Då förlorar dom, Ryssland är ett mera akut problem än invandringen.
Citera
2025-05-07, 10:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
När man vet att den man skriver till är en rabiat putinrunkare och den klagar på att ett Kremlinstyrt parti inte fick någon makt och klagar på demokratin så är det inte så korkat.
Men eftersom du är en putinrunkare själv så är det ju klart du gråter.

Ett Kremlinstyrt parti minsann.
Verkar finnas många kremlinstyrda väljare också isåfall.

Jag såg en bil som parkerade jävligt illa i morse.
Den var uppenbarligen Kremlinstyrd.
Citera
2025-05-07, 10:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Du menar att utromstående krafter hade inflytande över omröstningen?

Hur skall du ha det?
Citera
2025-05-07, 10:23
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är väl bra att rysshororna I Afd inte får inflytande🙂
Är det en smiley? Annars kan ju Tyskland lära av Sverige. När Sverige med alla medel försökte få SD ut vägen, utan några vettiga motiv annat än att det bara skulle vara så, genomled Sverige de sämsta åren jag varit med om i mitt 60-åriga liv, med tiggare, flyktingkaos, nerlagt kärkraft,m dubblad el och bensinskatt, och nu som liten slutkläm massmord i drogkarteller.

Att politiska partier hellre väljer kaos än att det mest fungerande vettigaste partiet, SD i detta fall, visar hur illa hjärntvätt kan bli.

Tyskland ligger några år efter Sverige. Afd kommer liksom SD att sitta i regeringen, det kommer att gå utmärkt, och ingen kommer att fatta vad problemet var. Lite likt corona egentligen.

Min teori är att internet tar fram mass-dumhet i kvadrat på folk.
Citera
2025-05-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ok, men varför gick den inte igenom?

Båda exempel gick inte igenom direkt eftersom det saknades stöd. Sedan gör man lite eftergifter, skäller på någon, samlar majoritet. Fungerar alltid likadant.
Citera
2025-05-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Är det en smiley? Annars kan ju Tyskland lära av Sverige. När Sverige med alla medel försökte få SD ut vägen, utan några vettiga motiv annat än att det bara skulle vara så, genomled Sverige de sämsta åren jag varit med om i mitt 60-åriga liv, med tiggare, flyktingkaos, nerlagt kärkraft,m dubblad el och bensinskatt, och nu som liten slutkläm massmord i drogkarteller.

Att politiska partier hellre väljer kaos än att det mest fungerande vettigaste partiet, SD i detta fall, visar hur illa hjärntvätt kan bli.

Tyskland ligger några år efter Sverige. Afd kommer liksom SD att sitta i regeringen, det kommer att gå utmärkt, och ingen kommer att fatta vad problemet var. Lite likt corona egentligen.

Min teori är att internet tar fram mass-dumhet i kvadrat på folk.

Vad gaggar du om? Inget seriöst parti i Sverige består av patetiska rysstroll till skillnad från Afd.
Citera
2025-05-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Båda exempel gick inte igenom direkt eftersom det saknades stöd. Sedan gör man lite eftergifter, skäller på någon, samlar majoritet. Fungerar alltid likadant.
Ok, tack.
Tycker bara det är väldigt märkligt att inte en omröstning skulle räcka.
Jag får uppfattningen att politikerna inte är pålästa, lider av beslutsångest eller rent av är korrupta.
Citera
2025-05-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ok, tack.
Tycker bara det är väldigt märkligt att inte en omröstning skulle räcka.
Jag får uppfattningen att politikerna inte är pålästa, lider av beslutsångest eller rent av är korrupta.

Jag tycker egentligen att du kan se det tvärtom. Att det tar lite tid är att tecken på att de trots allt ifrågasätter saker ibland, att de förhandlar, att de tänker utifrån sitt eget huvud.

Vill man titta på länder där det alltid går igenom direkt så gissar jag att Nordkorea är ett bra exempel.
Citera
2025-05-07, 12:02
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad gaggar du om? Inget seriöst parti i Sverige består av patetiska rysstroll till skillnad från Afd.
Jag är ingen expert på afd men ser att 20% av tyskarna verkar vilja rösta på dem så de är ett enormt stort parti, och det kallas demokrati, motsatsen heter diktatur.
Citera
2025-05-07, 12:07
Medlem
Joeybananass avatar
Dom går ut med att dom vill kriminalisera AFD, några parlamentariker ser vart det kommer leda och störtar svinet. Gott!
Hybris ändå att gå ut och säga att man vill kriminalisera oppositionen innan man officiellt blivit kansler...
Citera
2025-05-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ett Kremlinstyrt parti minsann.
Verkar finnas många kremlinstyrda väljare också isåfall.

Jag såg en bil som parkerade jävligt illa i morse.
Den var uppenbarligen Kremlinstyrd.

Att de är idioter och inte ser att deras parti är styrda av Kreml är ju inget nytt. Det sker överallt hela tiden där Ryssarna försöker påverka.

Du är uppenbart en idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Hur skall du ha det?

Det är inte jag som hävdar att det är utomstående krafter som påverkar valet av Merz. Utan Menea som tror att från att det röstades nej till att det röstades ja pågick fuffens från utomstående krafter. Dvs på några timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in