2010-09-05, 17:35
Medlem
Soulsamples avatar
Vad tycker ni om Noromon Lorazepam 1 mg då? Nån skön effekt?
Citera
2010-09-21, 16:42
Medlem
Btw, joinar fancluben!
Citera
2010-09-26, 18:27
Medlem
Boogermans avatar
tjenare. Jag har Stesolid utskrivet 100st var 4vecka a tre uttag, sen när dom är slut så går ja till läkaren och får 3 uttag igen. nu till min fråga tror ni att min läkare kan tänka sej att byta ut stesoliden mot Temesta istället?vore kanon de
Citera
2010-09-26, 19:55
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogerman
tjenare. Jag har Stesolid utskrivet 100st var 4vecka a tre uttag, sen när dom är slut så går ja till läkaren och får 3 uttag igen. nu till min fråga tror ni att min läkare kan tänka sej att byta ut stesoliden mot Temesta istället?vore kanon de
Beror väl på vad du säger, och hur hängiven din läkare är men Temesta och Stesolid är rätt lika varandra, förutom att Temesta är mer ångestdämpande. Tror att Temesta har en kortare halveringstid, vilket väl leder till att man blir mindre beroende (eller är det tvärtom?)...
Citera
2010-09-26, 19:58
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Beror väl på vad du säger, och hur hängiven din läkare är men Temesta och Stesolid är rätt lika varandra, förutom att Temesta är mer ångestdämpande. Tror att Temesta har en kortare halveringstid, vilket väl leder till att man blir mindre beroende (eller är det tvärtom?)...

Tvärtom. Temesta låg etta på beroendelistan innan Xanor lanserades.
Citera
2010-09-26, 20:00
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Tvärtom. Temesta låg etta på beroendelistan innan Xanor lanserades.
Fanns ju 50% risk att jag hade fel, så bra att du rättade mig.
Citera
2010-09-26, 21:05
Medlem
Boogermans avatar
så de borde inte vara några större problem alltså. i ochmed att jag har PÅ atacker och de är de ångestdämpande jag är ute efter.+att lorazepam tar bort ångesten till 100%
Citera
2010-09-26, 21:41
Avslutad
En Temesta, kan man alltid testa,
två Temesta, hjälper mot det mesta,
tre Temesta är i alla fall det bästa!
Citera
2010-09-26, 22:16
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogerman
så de borde inte vara några större problem alltså. i ochmed att jag har PÅ atacker och de är de ångestdämpande jag är ute efter.+att lorazepam tar bort ångesten till 100%
Lorazepam ska vara bättre mot ångest, jag har själv inte testat Lorazepam mot ångest utan jag hade andra ändamål. Så det kan du nog få ut.

Dock hade jag själv valt en annan benzo än Lorazepam, men den är nog jättebra mot ångest.
Citera
2010-09-26, 23:58
Medlem
Theberzerkers avatar
Temesta är en blandning av de flesta benso tycker jag. Som en påse blandgodis
Citera
2010-09-27, 15:41
Medlem
tem04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
En Temesta, kan man alltid testa,
två Temesta, hjälper mot det mesta,
tre Temesta är i alla fall det bästa!
Den vare bra!!!
Citera
2010-09-28, 10:03
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Nej, Temesta och Stesolid liknar inte varandra. T ex tar Temesta upp till två timmar för att nå full effekt medan Stesolid tar en halvtimme. Vid PÅ skulle jag helt klart välja Stes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in