2024-06-23, 00:25
Medlem
EastCoastWays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Detta är den bästa benson! Men jag vill varna att blanda den med alkohol. Stor risk för blackout!

Det kan jag skriva under på

Fantastisk eufori efter 4-5 mg, men lägg tlll några öl och sen är det blackout-o-rama
Citera
2024-06-23, 18:10
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Om jag inte redan nämt det i denna tråden så kan jag säga att Lorazepam är den enda av alla Bensosubstanser man kan få utskrivet i Sverige som jag kan få någon form av ett rus på. Dom andra blir jag bara seg av och sover gott på men får inget direkt rus. Men tar jag 4 - 6mg Lora så får jag ett lätt rus med lätt eufori och en skön känsla I kroppen!

/Mvh
Citera
2024-06-23, 19:18
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Råkade bli 2 likadana inlägg i tråden men 4 - 6mg Lora och typ 10 - 15mg Dia på det så känner jag ändå nåt ganska tillfredsställande!

/Mvh
Citera
2024-06-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Om jag inte redan nämt det i denna tråden så kan jag säga att Lorazepam är den enda av alla Bensosubstanser man kan få utskrivet i Sverige som jag kan få någon form av ett rus på. Dom andra blir jag bara seg av och sover gott på men får inget direkt rus. Men tar jag 4 - 6mg Lora så får jag ett lätt rus med lätt eufori och en skön känsla I kroppen!

/Mvh

Blir lite mer motiverad att försöka trycka på att få recept på lorezepam under natten, när man läser detta. Dock inte för ruset utan för ihållande sömn.

Vem vet, håll tummarna att de går vägen
Citera
2024-07-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoboy15
Blir lite mer motiverad att försöka trycka på att få recept på lorezepam under natten, när man läser detta. Dock inte för ruset utan för ihållande sömn.

Vem vet, håll tummarna att de går vägen

Lyckades. Skönt med förstående läkare.
Citera
2024-07-19, 00:10
Medlem
Mindecembers avatar
Jag har också lorazepam utskrivet sen 6 månader tillbaka. Får inte stess men 1mg lorazepam gick bra... undrar om vården har nya rutiner.
Citera
2024-08-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Jag har också lorazepam utskrivet sen 6 månader tillbaka. Får inte stess men 1mg lorazepam gick bra... undrar om vården har nya rutiner.

Var faktiskt samma för mig också. Gav förslag på diazepam. Men då ville de hellre förskriva lorezepam vilket jag tycker är rätt mysko då de är väldigt sällsynt att få på recept, uppenbarligen. Verkligen beroende på läkare alltså.
Citera
2024-08-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Nej bara någon läkare som tänkte annorlunda. Att få Lorazepam på recept idag är fanimej svårare än tex Alprazolam (Xanor).
Citera
2024-08-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Den är jävligt bra tex IV vid svåra epileptiska anfall där Stesolid IV eller sup går bet och Iktorivil IV har vi ju inte kvar längre.
Iktorivil har vi visst kvar i Sverige . Min morbror äter då den å får 100 tablett i burk av svenska apotek. Han har ätit samma dos iktorivil i 27 år varje dag.
Citera
2024-08-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonjeppo
Iktorivil har vi visst kvar i Sverige . Min morbror äter då den å får 100 tablett i burk av svenska apotek. Han har ätit samma dos iktorivil i 27 år varje dag.
Jo jag vet jag har det också på recept och har haft det dagligen morgon och kväll i åtta år nu.

Det jag menade var att tabletterna naturligtvis finns kvar (både 2 mg och 0.5 mg) men Injektions (IV) vätskan som ges vid akutfall intravenöst i sprutform är avregistrerad i Sverige liksom Iktorivil orala droppar som man mätte upp med pippet och blandade i vatten och som smakade typ persika om jag inte minns fel.

Dessutom så har Roche sålt varumärket Iktorivil till Cheplapharm så det står varken Roche på förpackningen som burken kommer i och Rocheloggan är borttagen ifrån tabletterna annars så ser förpackning och burk ut som den alltid har gjort typ.

Varför Cheplapharm köper dyra varumärken som Valium, Rohypnol och Iktorivil av Roche när patenten har gått ut är dock en gåta när man kan tillverka billig generika under annat namn.

Jävligt jobbigt när produktionen lades om men jag ändå lyckades atr lägga vantarna på apotekets sista 2 mg:s 100 burk trots att Iktorivil var restat ett jävla tag och man fick dryga ut med Stesolid till natten istället.

Inget ont om Stesolid dock då det fungerar utmärkt som sömnmedel men jag föredrar Iktorivil till frukost alla dagar i veckan om man vill vara pigg och alert under dagen.

Max 5 mg Stesolid i nödfall till frukost men inte mer om man inte vill bli seg och trött vilket är jävligt enerverande dagtid.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-08-18 kl. 23:11.
Citera
2024-08-20, 09:07
Medlem
flygandApans avatar
Hur är dom Hemofarm Lorazepam 2.5mg nu för tiden? Ojämna, bra, skit?
Citera
2024-09-02, 23:40
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har saknat denna starkt sen mina tog slut då jag tycker mycket om att blanda den med andra Bensodiazepiner för god sömn eller för allmänt välmående under dagen! Men lyckades hämta ut ett 100 pack idag! Så ska bli skönt att ta några mg lite senare när jag skall lägga mig då jag faktiskt fortfarande känner effekt på 2st av dom såkallade
Difludiazepam som intogs runt 16 tiden typ och 10mg Diazepam och 15mg Oxazepam som intogs ca 18 - 18:30.

Kanske också skall tilläggas att jag idag endast har använt 12,5mg Baklofen där jag vanligtvis brukar ligga runt 50 - 87,5mg per dag. Har inte känt nåt speciellt sug över att öka den dosen heller.

/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2024-09-02 kl. 23:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in