Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-18, 18:57
Medlem
STABILO99s avatar
Sitter med massa kartor lorazepam från min döda mormor och som nybörjare lyder min fråga.

Ska man köra 1mg eller är det bortkastat? Eller ska man höja dosen?
Hur snabbt kickar den in?
Hur länge syns den i blodet?
Citera
2019-07-28, 16:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Sitter med massa kartor lorazepam från min döda mormor och som nybörjare lyder min fråga.

Ska man köra 1mg eller är det bortkastat? Eller ska man höja dosen?
Hur snabbt kickar den in?
Hur länge syns den i blodet?

1 mg räcker gott utan tolerans. Men var försiktig med dom! Just Lorazepam är ett helvete om man äter dom en vecka eller mer och sen slutar för det går inte att sova då. Så man måste trappa ner långsamt som satan.
Jag åt upp en karta (10st) 2,5 mg tabletter på tre dagar och efter det kunde jag inte sova på 3-4 nätter.

Många tycker att Lorazepam är en superbenso, men jag gillar den inte alls. Smaken är som baken Men ta det lugnt!
Citera
2019-07-29, 03:07
Medlem
JiseOnes avatar
Har aldrig heller blivit speciellt kär i lorazepam, som tur är kanske...
Nu har jag ingen källa men det går att googla fram lätt för den som vill, tydligen skall den vara värre/farligare att sluta med än andra benso, eller om det fysiska beroendet uppstår fortare kanske, enda benson mig veterligen dom trappar ut en på samma substans med, alla andra benso funkar utmärkt att trappa ut med Diazepam.. (:
Citera
2019-08-02, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag tog 6 mg Alprazoalm så det blir ju ca 3 mg Lorazepam. Men Lorazepam år en potent bensodiazepin och jag hade inte mkt tolerans när det begav sig så jag borde ha känt någon form av ångestlindring. Noll. Ingenting. Kändes som att jag drack ett glas vatten bara. 10 mg Oxazepam hade hjälpt mig mer.
Men människor reagerar så otroligt olika på bensopreparat. Jag får nästan 0 ångestlindring av 2 mg Klonazepam medans en annan person kan få rejäl ångestlindring av det.
Den enda bensodiazepinen som verkar ge ångestlindring för alla, iaf 99 av 100 är Alprazolam. Jag kan tänka mig att Midazolam IM eller IV är likadan. Annars reagerar alla så fruktansvärt olika på alla olika bensodiazepiner som finns

Du har så rätt att alla reagerar så olika 2 mg lora brukar kännas bra för mig men håller med dig om klonazepam känns inget för mig äns i höga doser blir varken lugn trött påverkad eller något likt du beskrev lora för dig jag gillar mest stesolid men ska kolla med min läkare om jag kan få varva med lora jag har ju fått fluntrazepam i korta perioder flera gånger förut och sköter mina mediciner så tror det funkar bara vänta tills semestern är slut.
Hur mycket lora har du provat?
Citera
2019-08-02, 06:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Du har så rätt att alla reagerar så olika 2 mg lora brukar kännas bra för mig men håller med dig om klonazepam känns inget för mig äns i höga doser blir varken lugn trött påverkad eller något likt du beskrev lora för dig jag gillar mest stesolid men ska kolla med min läkare om jag kan få varva med lora jag har ju fått fluntrazepam i korta perioder flera gånger förut och sköter mina mediciner så tror det funkar bara vänta tills semestern är slut.
Hur mycket lora har du provat?

Jag har bara provat Lorazepam den gången jag köpte ett 10-pack med serbiska Lorazepam 2,5 mg. Som sagt, enligt mig ren skitbenso! Det enda som hände var att jag blev lite trött. Jag åt upp kartan på tre dagar och det värsta efter det var att jag inte kunde sova på 3-4 nätter efter det! och lyckades jag väl somna 1-2 timmar drömde jag helt sjukt vidriga mardrömmar.
Läste lite senare på FASS att insomnia kan inträffa redan efter en veckas bruk av Lorazepam, och jag smällde ju i mig mer än en veckodos på tre dagar, så kanske inte så konstigt att jag inte kunde sova efter det
Citera
2019-08-13, 00:18
Medlem
Citat:
Jag har bara provat Lorazepam den gången jag köpte ett 10-pack med serbiska Lorazepam 2,5 mg. Som sagt, enligt mig ren skitbenso! Det enda som hände var att jag blev lite trött. Jag åt upp kartan på tre dagar och det värsta efter det var att jag inte kunde sova på 3-4 nätter efter det! och lyckades jag väl somna 1-2 timmar drömde jag helt sjukt vidriga mardrömmar.
Läste lite senare på FASS att insomnia kan inträffa redan efter en veckas bruk av Lorazepam, och jag smällde ju i mig mer än en veckodos på tre dagar, så kanske inte så konstigt att jag inte kunde sova efter det

Testade lorazepam för första gången vid 23:00-tiden, var vaken i 12h och sov sedan 12h. Hade världens sjukaste drömmar, bl.a. att jag duschade med Stalin och kom ihåg att han var en trevlig kille medan vi kastade vatten på varandra.
Citera
2019-08-13, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Mej, du märker väl hur många trådar mod måse låsa som är helt värdelösa, varför inte ta alla frågor i en tråd? Där lär ju sitta experter påä detta var det tänkt, + att detta under lättar för mod. Ursäkata om jag är svinväck, men jag tänkte bara att East London skulle basa för det här, jag tycekr han e en bra användare och gilar Temesta...

Citat:
Ursprungligen postat av glidingplaza
Testade lorazepam för första gången vid 23:00-tiden, var vaken i 12h och sov sedan 12h. Hade världens sjukaste drömmar, bl.a. att jag duschade med Stalin och kom ihåg att han var en trevlig kille medan vi kastade vatten på varandra.
Var dom "sköna" då?
Citera
2019-08-14, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Var dom "sköna" då?

Nej. Blev bara trött, seg, sov länge och hade konstiga drömmar. Men blir att testa några gånger till då jag har 25st 2,0mg kvar.
Citera
2019-08-21, 15:37
Medlem
Numes avatar
Citat:
Haha du och din kärlek till denna värdelösa bensodiazepin
Jag minns en gång när jag hade avtändning på amfetamin. Jag hade bara kört ett kort race, ca 20-24 timmar och hade brakångest, Slängde i mig 5 mg i det hjälpte inte ett skit. Ingenting. Jag red ut stormen och nästa helg var det dags igen men denna gång hade jag införskaffat Kslaol.
När racet var klart och jag hade dunderångest så svalde jag 6 st Ksalol ( 6 mg ) och all ångest rann av mig på 20 - 30 minuter.
Jag äter faktiskt hellre Sobril än Lorazepam. Tänk så olika vi är och så olika vi reagerar
Har du provat fenazepam? det är imm den mest värdelösa. Den fungerar, ganska kraftfull, ev en bra sömnmedicin, men blir alldeles för grummlig och alla biverkningar är helt uppenbara (aggresivitet, grummell....allt). Konstigt för Lorazepam och fenazepam skall tydligen vara ganska närbesläkttade vad gäller en metabolit som skall vara nästan precis som lorazepam. Men jag tycker lroazepam fungera utmärkt å andra sidan, bättre för ångest också, men mår bättre helt enkelt av lora. o då har jag testa fena i blister, 1mg, 2.5mg etc, olika varienter från valenta pharma. fenazepam sakner helt enkelt all känsla av välmående för mig (och flera jag känner), det snarast så man blir full men inte glad av dom.

Dock gillar jag inte benzo öht längre, upplever grummligheten o den nedsatta tankeförmågan som mycket störande i dom flesta fall. Men när jag senaste gjorde jämförelser så var det som så att phena sög o lorazepam fortfarande min favorit.
Senast redigerad av Nume 2019-08-21 kl. 15:44.
Citera
2019-08-24, 18:45
Medlem
Upplever lorazepamen som bra mycket svagare än alprazolamen, inte bara hälften så potent utan bra mindre än så. Käkat båda under en period av en månad (med uppehåll) och upplever alprazolamen som mer sänkande, avkopplande och fungerar bra på att varva ned med.

Lorazepamen har jag inget större användning för, inte ens när jag tar 4mg. Blir en aning mer avkopplad, men inte mer än så. Har slut på mina alpra så lorazepamen får duga tills vidare. Att det ska vara så krångligt att få tag i svenska alpror i blister, inte så sugen på ksalol.

Aning irriterande.
Senast redigerad av glidingplaza 2019-08-24 kl. 18:57.
Citera
2019-09-02, 18:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glidingplaza
Upplever lorazepamen som bra mycket svagare än alprazolamen, inte bara hälften så potent utan bra mindre än så. Käkat båda under en period av en månad (med uppehåll) och upplever alprazolamen som mer sänkande, avkopplande och fungerar bra på att varva ned med.

Lorazepamen har jag inget större användning för, inte ens när jag tar 4mg. Blir en aning mer avkopplad, men inte mer än så. Har slut på mina alpra så lorazepamen får duga tills vidare. Att det ska vara så krångligt att få tag i svenska alpror i blister, inte så sugen på ksalol.

Aning irriterande.

Jag håller med dig. Lorazepam tycker jag är den sämsta benson som jag har testat, t.o.m sämre än Sobril. Jag måste ta minst 2,5 mg för att ens känna något och det enda jag känner är att jag blir lite slö. Ingen ångestlindring. Tar jag 5 mg blir jag trött och får en lite liten ångestlindring.
Jag blev dessutom så avskräckt ifrån att äta dom för jag åt ett 10-pack 2,5 mg på tre dagar och efter det kunde jag inte sova på fyra nätter, förutom 1-2 timmar med sjukt vidriga, verkliga och hemska mardrömmar
Citera
2019-09-02, 20:35
Medlem
Innan jag fick xanor på recept blev jag erbjuden temesta. Läkaren påstod att det var knarkigare, jag lovar det var hans egna ord, men sen efter lite resonerande fram och tillbaka kom vi fram till xanor.

Har rätt bra koll på bensodiazepiner men temesta är en sort jag aldrig provat. Hur skulle ni säga att 1mg temesta är jämfört med 1mg xanor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in