2025-05-06, 06:45
Medlem
Jag ska p semester till Karlskrona ngra dagar i sommar. Men jag vet inte riktigt var i Karlskrona jag ska resa till. Det finns s mnga fantastiska platser dr. Ska jag vlja Karlskrona centrum (Tross), Hassl, Asp, Sturk, Tjurk eller Senoren? Vilka av dessa omrden i Karlskrona resar de flesta p semester till?
Citera
2025-05-06, 07:46
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken1999
Jag ska p semester till Karlskrona ngra dagar i sommar. Men jag vet inte riktigt var i Karlskrona jag ska resa till. Det finns s mnga fantastiska platser dr. Ska jag vlja Karlskrona centrum (Tross), Hassl, Asp, Sturk, Tjurk eller Senoren? Vilka av dessa omrden i Karlskrona resar de flesta p semester till?

Hej. Karlskrona r underbart p sommaren har bott dr tidigare. Skulle sga Asp p rak arm. Minns inte riktigt vart alla brukade semestra men Asp knner jag starkt fr.
Citera
2025-05-06, 07:53
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:

Annars r det schysst i centrum ocks kom jag p. Vad r planen? Jag drack varje dag i Karlskrona s minns det luddigt. Wmparken gillar folk kommer jag p.. och att kvinnorna var mer uttriktade.
Citera
2025-05-06, 08:16
Medlem
bema56s avatar
Har sttt med husbil p Tross nra centrum ngra gnger. Nra till allt och frjor till vriga ar.
Gott om stllplatser dr
Citera
2025-05-06, 09:23
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:

Jag har bott i Karlskrona och kan stan en del. Hr har du fljande hotspots:

Tross
Brja hr! Det r p Tross som sjlva Karlskrona centrum ligger. En fantastiskt fin liten stad. Att bo dr r dock en annan historia, men Karlskrona r fint.

Marinmuset
Nr du nd r i krokarna, s kan du passa p att g ut p Stumholmen och beska Marinmuseet dr. Trots att Karlskrona r en liten stad, s gr det hr Marinmuseet inte av fr hackor.

Bryggarberget
Du vill ha fantastiska platser. G upp Bryggarberget dr du har en vy ver hela stan. Superfin utkiksplats.

Grsvik
Blekinge Tekniska Hgskola ligger p Grsvik och om du gr bakom Hgskolan s finns dr en promenadstig lngs vattnet som mnga inte knner till. Denna promenadstig ger dig helt fantastiska vyer.

Asp
Jag har sjlv inte varit dr trots att jag bott i Karlskrona, men du har en frja till Asp som sgs vara rtt vackert.
Citera
2025-05-06, 10:33
Medlem
Citat:

Ta en rundtur m deras skrgrdsbt och knn efter
Bo p Drags camping
Citera
2025-05-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Annars r det schysst i centrum ocks kom jag p. Vad r planen? Jag drack varje dag i Karlskrona s minns det luddigt. Wmparken gillar folk kommer jag p.. och att kvinnorna var mer uttriktade.

Wm och andra dansstllen har lagt ner. S ingen partystad men fin milj
Citera
2025-05-06, 11:35
Medlem
Paris24s avatar
Karlskrona r underbart charmigt, min dotter pluggade dr. Man br ta btarna lngt ut i skrgrden och hoppa av och se alla gamla byggnadsverk, kanske bo p ngon med bara sommarstugor ngra dagar och bara cykla och g, vara 2 dagar inne i staden och prova restauranger, museet, ta kanalturen (stillsam...). Bra enkelt billigt semesterval, om vdret r bra.

Man kan ta en dag i Kalmar och en dag i Ronneby med magnifik park.
Citera
2025-05-06, 14:34
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Karlskrona r underbart charmigt, min dotter pluggade dr. Man br ta btarna lngt ut i skrgrden och hoppa av och se alla gamla byggnadsverk, kanske bo p ngon med bara sommarstugor ngra dagar och bara cykla och g, vara 2 dagar inne i staden och prova restauranger, museet, ta kanalturen (stillsam...). Bra enkelt billigt semesterval, om vdret r bra.

Man kan ta en dag i Kalmar och en dag i Ronneby med magnifik park.

Brunnsparken i Ronneby r riktigt fin shr p vren. Tyvrr hller hela Ronneby p att bli en no-go zon.
Bodde dr ett litet tag i slutet av 90-talet nr jag studerade p BTH. Sedan BTH frsvann frn Ronneby, Soft Center brjade syssla med annat n att inhysa IT-fretag, s brjade en rejl nertgende spiral.
Citera
2025-05-06, 14:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Brunnsparken i Ronneby r riktigt fin shr p vren. Tyvrr hller hela Ronneby p att bli en no-go zon.
Bodde dr ett litet tag i slutet av 90-talet nr jag studerade p BTH. Sedan BTH frsvann frn Ronneby, Soft Center brjade syssla med annat n att inhysa IT-fretag, s brjade en rejl nertgende spiral.
Man kan g ggatan en gng och ta en pizza sedan r Ronneby avklarat utver parken. Karlskrona och Kalmar r bttre, mer att se.
Citera
2025-05-07, 08:47
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Man kan g ggatan en gng och ta en pizza sedan r Ronneby avklarat utver parken. Karlskrona och Kalmar r bttre, mer att se.

Aprop mat i Ronneby, s har den gamla garen slt och klappat igen Garlic House. Vet inte om ngon kpt upp stllet och driver det igen. Men den restaurangen var faktiskt riktigt OK.
Annars hller jag fullstndigt med dig.
Vad man INTE skall gra i Ronneby r frska sig p SPA i Ronneby brunn. Jag och tjejen var dr och vi mer eller mindre visade lngfingret t stllet innan vi drog drifrn.
Citera
2025-07-22, 15:04
Medlem
Allts om du nd ska till Karlskrona s mste du typ obligatoriskt kka p Barnes Kebab. Det r inte ens ett tips, det r en livsregel. Saftigaste kttet du hittar i sdra Sverige, ssen r sjuk (och ja, ta extra). Du kommer inte ngra dig, fett vrt ter dr alltid.

Och aa angende vart du ska:
Om du vill ha lite liv, cafer, skrgrdsvibbar men nd nra allt → Karlskrona centrum (Tross).
Vill du mer bada, softa, ta det lugnt → Hassl eller Sturk r nice.
Asp r mysigt men du mste ta frjan, s det blir mer utflykt eller s. Ronny unt Ragge ska spela nsta vecka! Fett S blir det d
Senoren r fett lugnt, typ picknick och jordgubbsstnd vibes.
Tjurk r lite mer natur och historiska grejer (typ gamla stenbrott).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in