Citat:
Ursprungligen postat av
Pojken1999
Jag ska p semester till Karlskrona ngra dagar i sommar. Men jag vet inte riktigt var i Karlskrona jag ska resa till. Det finns s mnga fantastiska platser dr. Ska jag vlja Karlskrona centrum (Tross), Hassl, Asp, Sturk, Tjurk eller Senoren? Vilka av dessa omrden i Karlskrona resar de flesta p semester till?
Jag har bott i Karlskrona och kan stan en del. Hr har du fljande hotspots:
Tross
Brja hr! Det r p Tross som sjlva Karlskrona centrum ligger. En fantastiskt fin liten stad. Att bo dr r dock en annan historia, men Karlskrona r fint.
Marinmuset
Nr du nd r i krokarna, s kan du passa p att g ut p Stumholmen och beska Marinmuseet dr. Trots att Karlskrona r en liten stad, s gr det hr Marinmuseet inte av fr hackor.
Bryggarberget
Du vill ha fantastiska platser. G upp Bryggarberget dr du har en vy ver hela stan. Superfin utkiksplats.
Grsvik
Blekinge Tekniska Hgskola ligger p Grsvik och om du gr bakom Hgskolan s finns dr en promenadstig lngs vattnet som mnga inte knner till. Denna promenadstig ger dig helt fantastiska vyer.
Asp
Jag har sjlv inte varit dr trots att jag bott i Karlskrona, men du har en frja till Asp som sgs vara rtt vackert.